Iaps team

Martinvb

Member
28 mrt 2025
10
3
Hallo.
Ik zou graag een nieuw IAPS team willen starten of me aansluiten bij een al bestaand team.

We zouden kunnen trainen in het NAC
Ik ben daar geregeld te vinden.
Ik zelf kom uit Noord Holland.

Hoi,

Je kunt, als je bij een bestaand IAPS Team wil aansluiten, het beste eens kijken bij bijvoorbeeld een competitie-wedstrijd in het NABV of eens vragen bij het NABV of zij nog IAPS Team kennen. Je kunt de competitiedagen vinden bij de evenmentenpagina van het NABV en dan filteren op IAPS, of via Shoot 'n Score it.

Je zult op internet niet heel veel info vinden over teams, ben ik bang. IAPS is namelijk niet zo groot als bijvoorbeeld het skirmen in airsoft.

Hier in Limburg ook 0 mogelijkheden wbt IAPS.
Ik ben al aan het informeren bij de NABV wat de mogelijkheden zijn om het zelf op te gaan zetten

Misschien kan je me op de hoogte houden van jouw vorderingen.
Dan kan ik kijken of dit voor mij in Noord-Holland ook mogelijk is.
Waar ik woon in Assendelft is al een airsoft veld/vereniging, maar bij mij weten doen ze niet aan IAPS.
Ik wil er wel eens gaan kijken, eens zien of ik een skirm aan kan met mijn gebreken😫

• Leuk
Waarderingen: Paashaas
Ik ervaar hier een skirm fysiek pittiger als een dag IAPS, maar een volle dag IAPS is in competitie verband ook best pittig.

Al is de IAPS vermoeidheid vaak meer iets in je hoofd dan echt fysiek. Stage voorbereiden, plan van aanpak, waar staan de targets, magazijnen goed gevuld etc...

Succes met het opzetten en organiseren van een IAPS-team, mocht dat het gaan worden, dan.

• Leuk
Waarderingen: Paashaas
Ik zal fysiek ook moeten gaan trainen.
Heb een tijdje geleden een aantal chemokuren gehad , dus ben daar nog steeds bezig van te herstellen in hoeverre dat gaat.
Maar mee willen doen aan een skirm is een goed doel om nu eens echt bezig te gaan met mijn conditie.
Heb vroeger altijd gesport dus heb een goede ondergrond.
De spullen heb ik al ,dus daar ligt het niet aan😁

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Wat een heftig verhaal Martin, maar als ik je goed begrijp gaat het nu wel weer wat beter met je, succes met verder herstel !

Zodra ik reactie heb vanuit de NABV, laat ik dat hier zeker weten.

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Nou, effe afstoffen dan maar....
Totaal geen reactie gehad van de NABV.
Ook bij Area 077 waar ik mn CQB trainingen volg, weinig animo tot dusver.
Enige mogelijkheid daar is met minimaal 10 man een prive event te boeken. Ik ga eens op zoek in mijn omgeving om te kijken of ik genoeg mensen gemotiveerd krijg. dan is een parcourtje snel genoeg opgezet.

Ik ben ook in Noord Holland bezig mensen er voor te porren.
is nog een moeilijkere opgave dan gedacht.
Zelfs advertentie gezet op gewone marktplaats, vragen bij het nac enz....
Helemaal geen interesse, ik snap er niets van.
In mijn optiek is iaps of wel action air, 1 van de leukere discipline van airsoft.
In Azië en omstreken is het mateloos populair.
Misschien is het nog te onbekend, in november zijn de open kampioen schappen bij de navb.
Inschrijven vanaf 1 juni, maar is veel leuker als je met een paar man/vrouw er aan kan mee doen..
Moet dan nog veel trainen.
Kan dus alleen bij het nac,bij mij in de buurt,gewoon 10 minuten van mijn huis af is alleen maar skirmen.
Zo jammer, moet dan helemaal naar Geldermalsen.

Nou, effe afstoffen dan maar....
Totaal geen reactie gehad van de NABV.
Hmmm. Bijzonder. Ook wel jammer eigenlijk. Geen idee waarom de NABV daar niet op reageert.
Ook bij Area 077 waar ik mn CQB trainingen volg, weinig animo tot dusver.
Enige mogelijkheid daar is met minimaal 10 man een prive event te boeken. Ik ga eens op zoek in mijn omgeving om te kijken of ik genoeg mensen gemotiveerd krijg. dan is een parcourtje snel genoeg opgezet.
Kan mij voorstellen dat zo'n prive evenement aardig in de kosten kan lopen.
Theoretisch: Een schuur is al voldoende, he. Prive Evenement aanmaken op de NABV Site op het adres van de schuur en mensen registeren is al voldoende.
Ik ben ook in Noord Holland bezig mensen er voor te porren.
is nog een moeilijkere opgave dan gedacht.
Zelfs advertentie gezet op gewone marktplaats, vragen bij het nac enz....
Helemaal geen interesse, ik snap er niets van.
In mijn optiek is iaps of wel action air, 1 van de leukere discipline van airsoft.
In Azië en omstreken is het mateloos populair.
Kleine kanttekening: Vaak is in Azië Action Air de enige mogelijkheid om iets in de vorm van IPSC Action Air/IAPS uit te voeren, simpelweg omdat het gewoon zo goed als onmogelijk is voor een normale burger om een vuurwapen in die landen te kopen.
Ja, we hebben in NL ook een aardig hoeveelheid regels omtrendt het legaal verkrijgen van een vuurwapen, maar in de Aziatische omgeving is het gewoon niet te doen. Airsoft is er echter weer relatief makkelijk, dus geen wonder dat mensen dat dan gaan oppakken.

Je moet onthouden dat ruimschoot 90-95% van de mensen begint met airsoft via skirms. Er stroomt verder een gedeelte door naar SpeedQC en veel mensen blijven bij skirmen. Een echt hele kleine hoeveelheid mensen in NL is maar bezig met IAPS. Mischien wel minder als 1% van de leden van de NABV.
En ja, dat is best zonde, soms. Er is genoeg uit te halen voor iedereen om het in ieder geval een keer te proberen.
Kan dus alleen bij het nac,bij mij in de buurt,gewoon 10 minuten van mijn huis af is alleen maar skirmen.
Zo jammer, moet dan helemaal naar Geldermalsen.
Ik heb hier vanuit Deventer de mazzel dat een schietvereniging in Almelo als 1 van de weinige in NL besloot om iets te gaan doen met Airsoften/IAPS. Nu is het wel zo dat ze door ook het echte IPSC doen, al worden de IPSC en IAPS trainingen wel apart van elkaar gehouden.
Grote voordeel: de spullen waren daar al beschikbaar, want IPSC werdt daar al gedaan. Dat maakt zoiets opzetten natuurlijk een stuk makkelijker.
En er komen nog steeds mensen bij, dus er is zeker wel intresse voor het geheel...

Desondanks: NABV Centrum is voor mij ook een uur rijden. Beter te doen als dan voor de beide heren hierboven, maar ook ik moet er voor rijden, hoor. Wat mij niet zoveel uitmaakt, aangezien ik voor werk al snel langer dan dat onderweg ben.