ICS/G&G/Umarex, keus genoeg..

diedster69

Active Member
3 jun 2018
34
37
Trophies
6
Ja de zoektocht is vol gaande! Op dit moment blijven er 3 over en ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn en of jullie mij een beetje een richting op kunnen sturen.
De AA's die ik op het oog heb zijn de ICS MARS DMR, de G&G GR25 en de Umarex HK417/416. Om even toe te lichten waarom, hieronder een opsomming.

ICS MARS DMR:
- Super gaaf ontwerp
- Vaste stock
- Die rail.. Zo vet!
- Split gearbox
- Geweldige feel

Ik heb hem in de handen gehad en ik verwachte dat deze AA flink wat zou kosten, maar dat viel me eigenlijk reuze mee. Naast het ontwerp, de feel en de super vette rail, blijkt hij ook nog makkelijk in onderhoud te zijn en aangezien ik geen zin heb om al te veel te sleutelen past deze DMR prima in mijn straatje.

De G&G GR25
- Een classic
- Veel sniper voor een AEG DMR
- Short mags

Helaas nog niet in de handen gehad.. Ben van plan hem te gaan bekijken deze of aankomende week, maar qua looks ben ik overtuigd! Verder past deze bij mijn eisen, maar weet van deze nog niet genoeg. Reviews op youtube overtuigen mij niet zo, maar ook hierover waren ze weer lovend. (over welke AA niet..)

De Umarex HK416
- Nederlandse Specials Forces natuurlijk!
- Voelt zeer betrouwbaar
- Geweldige balans
- Duidelijke looks
- Licenced
- Standaard sights van goeie kwaliteit

In de handen gehad en wat werd ik blij van dit ding.. Qua smaak zou ik eerder voor de 417 gaan, welke ik nog niet vast gehad heb. Maar ik neig naar een DMR dus past de 417 beter. Wat ik er over kan lezen is dit gewoon een top apparaat en ga ik er sowieso lol mee hebben. Wat kan ik er verder nog over zeggen?

Nou, ik heb natuurlijk voor mezelf een klein eisen pakketje op gesteld en deze wil ik ook nog even delen, mochten jullie nog wat willen aanraden..

- Zoveel mogelijk metaal
- Een bekend en betrouwbaar merk
- Zo min mogelijk onderhoud
- DMR, hoewel dat vooral voor looks is
- Goed ontwerp

Ik heb niet echt een budget, voor de eerste zat ik zelf rond de 400 eu te denken, mag natuurlijk meer of minder zijn. Qua accessoires (mags, scopes, accu's en lampen enzovoort) heb ik ook geen budget.

Haha, een hele moeilijke keuze. Ik zou ook niet kunnen kiezen eigenlijk.
Uit ervaring weet ik dat de G&G erg veel last heeft van Semi-Lock. Maar dat lag misschien ook aan de eigenaar. ICS heeft een incompatible hopup unit. Dus voor echt dmr werk niet te upgraden naar een lonex / prowin. Dus dan zou ik zeggen de umarax (VFC). Maar allemaal zijn het brute apparaten

• Leuk
Waarderingen: diedster69
G&G Stock motor is shite maar goed meeste replica's met ferite motoren semi locken als je ze veel spammed, ik zou dan ook eerder overwegen om een SR-25 te nemen die een v2.5 gearbox heeft. de ICS stock hop up is een van de betere stock hop up units dus ik zou me daar geen zorgen over maken plus in het ergste geval is de Maxx een optie. De hk416 is idd niet echt een DMR in het echt, dan is de M27 of een Hk417 een betere optie, let er wel op dat de hk417 stock GB shell de 450 FPS niet goed trekt.

Het plan is niet om hem te gaan upgraden naar een DMR fps wise, 360 is prima. Het zit er namelijk dik in dat ik met een paar maanden toch een SSG24 bestel. Mocht de wens zijn dat hij daarna naar DMR waarden gaat, zie ik dat dan wel weer. Ik wil deze eigenlijk stock houden.