ICS Mars upgrades

Nyx

Member
4 dec 2017
9
4
Trophies
4
Hey

Na enig zoeken van een vervanger voor mijn specna, ben ik uitgekomen op de ICS CPX Mars DMR. Nu zou ik deze langzamerhand willen opbouwen tot een volwaardige dmr. Ik ga deze bestellen bij Unit13 en hem daar ook al laten upgraden. In principe kan ik dit zelf doen (ik herstel laptops etc. als beroep), maar aangezien ik nog nooit zelf een replica heb opgesmeten (daarvoor zal mijn specna dienen), de ics toch aanzienlijk wat kost en ik garantie heb op upgrades gedaan door Unit13, laat ik het (voorlopig) liever door een ervaren technieker doen.

Ik heb reeds de DMR guide op reddit gelezen en daaruit opgemaakt dat upgrades van de hop (r hop) en de buckings een goeie start zijn, maar ik weet niet voor welke merken ik moet kiezen. Welke merken zijn goed keuzes? De replica wordt sowieso voorlopig gedowngraded naar 350fps tot ik er een Gate mosfet in laat steken.

Andere suggesties/tips zijn ook zeer welkom.
 
R-hop is een mod en niet een item die je kan kopen over het algemeen, ook al zijn er nu wel adressen waar je een barrel met R-hop kan kopen. Qua bucking zou ik voor een goede flat hop gaan, maple leaf is een goeie combo, maar ook een G&G green met een goede flat nub werkt uitstekend. Voor de rest zou je de barrel kunnen upgraden ook al vond ik stock ICS barrels best aardig.

Voor de rest afhankelijk van budget en hoeveel je er nog meer aan wil doen, kan je dan nog de air seal optimaliseren en een goede HT motor halen en het boeltje nog laten shimmen en AOE corrigeren.
 
Ik weet niet hoe ICS het bij de nieuwe series doet, maar bij de oudere series (3,5 jaar terug) kreeg je er al gewoon een DVD bij.
Daar op stond van elk type replica meerdere videos van hoe je deze moet monteren en demonteren.
Behoorlijk fool proof ook. Dus juist voor de onervaren knutselaar handig WEL met een ICS te starten :cool:
En dat heb je ook nog eens een split gearbox waar mee het je makkelijker gemaakt word.
Pas als je echt de lower gearbox los gaat halen word het wat meer tricky door alle veertjes en dingetjes.
 
Ik zou je aanraden om met iemand aftespreken om de Specna eens uitelkaar te halen en te onderhouden. Dus helemaal shimmen, schoonmaken enz. Dan leer je zelf hoe je de replica kan onderhouden en wat je kan upgraden. Dan kan je leren hoe alles werk zodat je bij de DMR alles zelf kan en goed kan doen. Want bij een DMR moet alles heel goed zijn afgestemt zodat je goede prestaties kan behalen. Anders ben je een riflemen met een te grote scope. :p En daar heb je weinig aan. Ook als je technisch bent aangelegd is het zonde om elke keer je onderhoud te laten doen. Ik vind het persoonlijk heel leuk om te doen en het bespaard je een hoop geld. Vaak rekenen winkels al 50 a 60 euro per uur aan werk kosten..
 
R-hop is een mod en niet een item die je kan kopen over het algemeen, ook al zijn er nu wel adressen waar je een barrel met R-hop kan kopen. Qua bucking zou ik voor een goede flat hop gaan, maple leaf is een goeie combo, maar ook een G&G green met een goede flat nub werkt uitstekend. Voor de rest zou je de barrel kunnen upgraden ook al vond ik stock ICS barrels best aardig.

Voor de rest afhankelijk van budget en hoeveel je er nog meer aan wil doen, kan je dan nog de air seal optimaliseren en een goede HT motor halen en het boeltje nog laten shimmen en AOE corrigeren.

Ah, ik dacht dat je r-hops ook gewoon kon kopen :p

Voor de bucking en nub zijn dit dus goede opties?
https://www.skirmshop.nl/en/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-60.html
https://www.skirmshop.nl/en/maple-leaf-omega-nub-tensioner.html

Een nieuwe barrel ga ik er nog niet steken. ICS barrels blijken goed te zijn dus daar kan ik nog even mee door. Moet ik mij zorgen maken om de barrel window of heeft dit vooral effect bij r-hop mods?

Ik weet niet hoe ICS het bij de nieuwe series doet, maar bij de oudere series (3,5 jaar terug) kreeg je er al gewoon een DVD bij.
Daar op stond van elk type replica meerdere videos van hoe je deze moet monteren en demonteren.
Behoorlijk fool proof ook. Dus juist voor de onervaren knutselaar handig WEL met een ICS te starten :cool:
En dat heb je ook nog eens een split gearbox waar mee het je makkelijker gemaakt word.
Pas als je echt de lower gearbox los gaat halen word het wat meer tricky door alle veertjes en dingetjes.
Die DVD wordt er niet meer bijgeleverd maar ze hebben wel een YT kanaal met videos. Die split gearbox was belangrijk voor mij want ik ben van plan om na de plaatsing van een gate mosfet mijn fps te verhogen naar ~440fps. Als ik dan eens gewoon rifleman wil spelen kan ik er gemakkelijk terug een veer insteken van 350fps. :D


Ik zou je aanraden om met iemand aftespreken om de Specna eens uitelkaar te halen en te onderhouden. Dus helemaal shimmen, schoonmaken enz. Dan leer je zelf hoe je de replica kan onderhouden en wat je kan upgraden. Dan kan je leren hoe alles werk zodat je bij de DMR alles zelf kan en goed kan doen. Want bij een DMR moet alles heel goed zijn afgestemt zodat je goede prestaties kan behalen. Anders ben je een riflemen met een te grote scope. :p En daar heb je weinig aan. Ook als je technisch bent aangelegd is het zonde om elke keer je onderhoud te laten doen. Ik vind het persoonlijk heel leuk om te doen en het bespaard je een hoop geld. Vaak rekenen winkels al 50 a 60 euro per uur aan werk kosten..
Ik heb net eens mijn specna uit elkaar gehaald (wel van de gearbox afgebleven) en een bucking is veel makkelijker te upgraden dan ik had gedacht. Ik denk dat ik de upgrades toch zelf doen. Voor dingen als shimmen, AOE optimising, andere gearbox gerelateerde zaken etc. zal ik idd. best eens met iemand afspreken die daar verstand van heeft. (al zal ik die wel eerst moeten vinden :p).
 
@Nyx als je mars klaar is, kun je dan wat fotos posten?

Heb zelf een par mk3 en ben wel aardig gecharmeerd van het uiterlijk van de mars. Echter schijnt de mars handguard niet helemaal flush aan te sluiten op de body van een par mk3 :(
 
Laatst bewerkt:
@victor
Bij deze de foto's. Mocht je een specifieke close-up willen zien, laat het me weten.
DMRFront.jpg
DMRMiddle.jpg
DMRBack.jpg
DMRFull.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: WaterIsNat
@victor Jup, maar jammer genoeg enkel indoor (wegens het slechte weer). Nu zondag ga ik hem deftig kunnen uitproberen op een woodland terrein.

Er heeft zich wel al een probleem voorgedaan. Mijn trigger keert niet direct (en soms helemaal niet) terug wanneer ik hem op semi heb staan. Mijn vermoeden is dat mijn trigger contact maakt met de wand van mijn gearbox, want als ik er zijwaarts op duw tijdens het vuren, lijkt hij wel correct te resetten.