ICS Par Mk3 range vergroten

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Mede airsofters!

Gister weer een heerlijke skirm gehad bij RSL Assendelft!
Ik merk dat ik range te kort kom,
heb de hop-up nu perfect afgesteld en ik schat ongeveer in dat deze straight 30 meter-35 meter schiet en dan is het over... :(
Nou mijn vraag aan jullie:

Hoe vergroot ik mijn range? andere inner-barrel?, andere hop-up?, andere piston? zegt u het maar;)

Graag hoor ik van jullie

zal vanavond ff de upgrades aan mijn MK3 posten. Volgens mij schiet ik met optimale hop-up ong 50-60m met 0.25g bb's. Maar het blijft de vraag of de bb op die afstand nog voldoende kinetische energie hebt om het doelwit een "hit" te laten voelen.

Wil eigenlijk de komende skirm bij B&A een maat vragen om met zn rug naar me toe op vanaf ~40m weg te lopen, zodat ik de daadwerkelijke effectieve range kan bepalen.

• Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Ik zal zelf eerst de hop bucking en nub vervangen. Hier is de meeste winst te halen.

Dan eventueel barrel om misschien wat preciezer te schieten en misschien een paar extra meters te pakken.

Maple leaf bucking en nub zijn momenteel zeer veel gebruikte onderdelen.
Gebruikt dit zelf ook naar grootte tevredenheid.

Greetings

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Ik zou eerst je bucking wassen met wat zeepsop, 30m is niet normaal voor een (neem ik aan) stock ics.

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
30 goed 35 meter is weinig voor een standaard (ICS) replica.

Met een flat hop heb je inderdaad voor weinig geld de grootste vooruitgang.

Het vervangen van de hopup unit met een ander merk gaat je denk ik niet lukken bij een ICS... tenminste, niet zonder veel mod-werk.

@Cooper2099
ff terug gezocht, maar ik heb mijn replica (ICS-291) out-of-the box bij Com-Bat laten aanpassen. In eerste instantie alleen voor plaatsen van de mosfet, maar op hun advies gelijk wat extra's mee genomen.

lijstje:
- mosfet met active break (ivm 9.9v Life)
- geshimt en de AOE aangepast
- en een flat-hop up icm een modify hybrid inner barrel van 407mm (in 6.01mm, dit op advies van de heren van combat). Later pas bewust geworden van de eindeloze discussies op het internet over optimale barrel diameter voor een AEG, 6.01 vs 6.03 vs nog groter.
- tijdens afstellen en controle bleek dat ik met de M100 spring over de 360 ging, vandaar dat er nu een M90 spring inzit.

De hop-up heb ik naar voorbeeldje schetsje van Novritsch afgesteld (zie op 0.24sec @ https://youtu.be/UGVwASpeljc?t=24s).

Zoals al vermeld gebruik ik 0.25g bb's. Inmiddels bijna een jaartje verder en nog geen enkele misfeed of jam gehad met de 6.01 barrel.

• Leuk
@Cooper2099
ff terug gezocht, maar ik heb mijn replica (ICS-291) out-of-the box bij Com-Bat laten aanpassen. In eerste instantie alleen voor plaatsen van de mosfet, maar op hun advies gelijk wat extra's mee genomen.

lijstje:
- mosfet met active break (ivm 9.9v Life)
- geshimt en de AOE aangepast
- en een flat-hop up icm een modify hybrid inner barrel van 407mm (in 6.01mm, dit op advies van de heren van combat). Later pas bewust geworden van de eindeloze discussies op het internet over optimale barrel diameter voor een AEG, 6.01 vs 6.03 vs nog groter.
- tijdens afstellen en controle bleek dat ik met de M100 spring over de 360 ging, vandaar dat er nu een M90 spring inzit.

De hop-up heb ik naar voorbeeldje schetsje van Novritsch afgesteld (zie op 0.24sec @ https://youtu.be/UGVwASpeljc?t=24s).

Zoals al vermeld gebruik ik 0.25g bb's. Inmiddels bijna een jaartje verder en nog geen enkele misfeed of jam gehad met de 6.01 barrel.
Thx voor de info! eerdaags het een en ander bestellen

Mede airsofters!,

Even een vraagje, ik ben van plan om een 6.01mm tight bore barrel te bestellen voor mijn ICS M4 de lengte moet zijn 455mm.
Om zo veel mogelijk range te halen wil ik ook een flat-hop erin zetten. Iemand ideeën? ervaringen? specifiek merk? en in combinatie met welke hop-up rubber en nub?

Graag hoor ik van jullie!;)

De diameter heeft weinig betrekking tot accuraat schieten, het merk en dus afwerking meer, maar dat ter zijde. Ik zeg ga voor de Tru-hop bucking, ik vind dit toch wel een van de betere flat hops op het moment. Het is wel een duur grapje voor 25 euro en zeker met het feit dat je je hop up arm permanent moet aanpassen, maar komt zowel met bucking en nub en werkt ontzettend goed.

De diameter heeft weinig betrekking tot accuraat schieten, het merk en dus afwerking meer, maar dat ter zijde. Ik zeg ga voor de Tru-hop bucking, ik vind dit toch wel een van de betere flat hops op het moment. Het is wel een duur grapje voor 25 euro en zeker met het feit dat je je hop up arm permanent moet aanpassen, maar komt zowel met bucking en nub en werkt ontzettend goed.
:eek:Dat klinkt interessant, heb je meer informatie betreft benodigdheden? zoals nieuwe barrel bucking? is dit een complete set?

Het is een bucking en nub, I mean dat zijn ook de 2 belangrijkste onderdelen van een flat hop :). Je moet alleen dus de hop up arm aanpassen om het te laten werken, de hop up chamber zelf kan je niet veranderen van de ICS Par vanwege hun eigen design. Als je de Tru-hop bucking en nub koopt krijg je dus een bucking en nub, die installeer je op één barrel en in je hop up chamber en dan is je set weer klaar. Weet niet hoe ik het anders moet uit leggen.

• Leuk