iedere replica te herprogrammeren?

Bozzie

Well-Known Member
12 jul 2018
71
32
Trophies
5
Kan men iedere replica herprogrammeren?

Ik heb een Duitse amoeba m4 (am-008)
En is dus alleen singleshot. Stel ik wil in Nederland/België etc. spelen kan ik hem dan naar full auto/burst programmeren?
Iemand ervaring mee? Anders check ik dat eens in de winkel hier in Emmerich.
Alvast bedankt!
Gr.

Hmm opzich zou het moeten kunnen bij een normale am-008.
Echter als ik de Duitse wetgeving goed begrijp zou het voor een replica die in Duitsland wordt gebruikt niet mogen kunnen

Ik ken iemand in Duitsland die zijn aa heeft uitgerust met een Titan Mosfet en deze kan hij zeer eenvoudig naar Full Auto programmeren
zodra hij in Belgie gaat spelen. Zelf ( woon ook in Duitsland ) heb net een Tippmann M4 met F markering gekocht. De Duitse Webwinkel levert er nog een zgn Export Kit bij zodat ik ( als ik behoefte hieraan heb ) in NL Full Auto kan spelen. Zelf heb ik een Skirm in Duitsland gedaan en moet zeggen dat ik full auto niet gemist heb. Denk dat als je in Dld woont je gewoon het beste kunt houden aan de Duitse wetgeving om geen problemen te krijgen ( just my 2 cents )

Ik ken iemand in Duitsland die zijn aa heeft uitgerust met een Titan Mosfet en deze kan hij zeer eenvoudig naar Full Auto programmeren
zodra hij in Belgie gaat spelen. Zelf ( woon ook in Duitsland ) heb net een Tippmann M4 met F markering gekocht. De Duitse Webwinkel levert er nog een zgn Export Kit bij zodat ik ( als ik behoefte hieraan heb ) in NL Full Auto kan spelen. Zelf heb ik een Skirm in Duitsland gedaan en moet zeggen dat ik full auto niet gemist heb. Denk dat als je in Dld woont je gewoon het beste kunt houden aan de Duitse wetgeving om geen problemen te krijgen ( just my 2 cents )

Ik weet niet hoe lastig is die export kit in te bouwen is (ziet er in ieder geval als een simpel onderdeel uit) maar vergeet niet dat pas buiten Duitsland in te bouwen en daarna ook weer eruit te bouwen voordat je de grens weer overgaat, anders heb je alsnog een probleem.

Ja uiteraard, maar ik vraag t ook puur om de reden dat als ik in een ander land dan Duitsland ga spelen ik m kan aanpassen naar de daar geldende regels.
Ik heb full auto ook niet gemist ofzo (weet ook niet beter). Maar je kan nog super snel schieten... en 1 Europa.... hehehehe

Heb familie in Nederland wonen dus kan ik m daar altijd weer Duitsland legaal maken en vice versa. Bedankt voor jullie info!

Heb familie in Nederland wonen dus kan ik m daar altijd weer Duitsland legaal maken en vice versa. Bedankt voor jullie info!

Dat is niet voldoende, je replica mag gewoon niet om te programmeren zijn. De programmeerunit is in Duitsland te krijgen en legaal. Echter zijn Duitse Amoeba replica's niet te programmeren naar een andere vuurmodus, heb jij een Amoeba die wel om te programmeren is, ook al heb je deze in single shot modus en alle markeringen erop, dan is deze illegaal.

Ik heb het nog niet gelezen dus wil toch ff reageren.

Heeft de amoeba ook F marking?
Zo ja, dan ga je waarschijnlijk niet alleen met een programmeer box full auto kunnen. Een aangepaste tapped plate is namelijk volgens mij een vereiste bij de F marking.
Ja zal dus waarschijnlijk ook je tapped plate moeten vervangen.

Ok dan hoef ik ook geen nabv pas aan te vragen. Want ik kan die replica nooit legaal thuis opslaan....

@Twinfromhell

Ik heb even bij de omschrijving van de programmeerunit gekeken op airsoft24.de en daarin stond dat bij duitse amoeba replica's (dus niet de programmeerunit) de functie tot omprogrammeren is uitgeschakeld. Dus een andere tappetplate is niet nodig.

Normaal zou het met Mosfet en tappetplate kunnen. Echter gaat de AM serie totaal niet goed als je extra Mosfet erin bouwt, aangezien de triggerunits (EFCS) al een mosfet zelf is. Zou het zeker afraden dus om daar mee te gaan klooien!