Iemand word aangehouden met airsoft maar zonder NABV pas ! Gevolgen???

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Een vage bekende van mij is zo brilliant slim geweest ( niet dus ) om van zijn. auto naar zijn huis te lopen met een AA !  Een agent ziet dat en neemt dat ding in beslag. Thuis heeft de man ook nog een oude kermisbuks van Haenl. Mag je niet hebben dus in beslag. Iemand enig idee wat de gevolgen zijn voor deze vent ? Hij was nog zo slim om te vragen of ik niet kon zeggen dat de replica van mij was! Ik zeg NO mag niet, kost mij mn pas en VOG sufferd. 

Gevolgen wss een proces verbaal vanwege verboden wapenbezit met ditto gevolgen voor strafblad en de komende tijd geen VOG (voor zoiets) krijgen.

Hoe kwam hij dan aan die AA?

En het lijkt mij dat je met NAVB pas ook gewoon de klos bent als je zo over straat gaat lopen.

Ik zou zeggen:'Hij is "De"- "HET" en "EEN "(L*L)

Hij mag van geluk spreken dat hij  niet volgens de vuurwapen gevaarlijke procedure is opgepakt.

De mensen die dit doen staan nu niet bepaald bekend om hun gevoel voor humor en etiquette.

Schat in dat die kermisbuks hem vergeven wordt.Overtreding eerste keer.....Ik gok 120 uur dienstverlening waarvan 50% voorwaardelijk.

Heeeeeeeeeel verstandig je van de man en zaak te distancieeren.

Dat is wel even een verhaal ja! Ook geen tas om dat ding heen lees ik dan uit je verhaal? Niet heel slim nee.... :O :O 

Betreffende persoon schiet op een vereniging met PCP en heeft een VOG!  Die zal hij nu wel kwijt raken. Had zeker vanuit die achtergrond beter moeten weten.
En inderdaad Jan zonder hoes ! Had wel een peloton ME met de deur in huis kunnen vallen !

Zal allemaal wel meevallen, weten jullie nog wat er begin juni gebeurde in Swalmen? 

Man dwingt vriendin met pistool op knieën

Gepubliceerd: 11 juni 22:59Update: 12 juni 07:28

Een man in Swalmen heeft zondag meerdere mensen bedreigd met een pistool. Beelden ervan zijn donderdag opgedoken op internet. Te zien is hoe de man eerst zijn vriendin als een slaaf behandelt en bedreigt en daarna ook achter de maker van de video aangaat.

De politie heeft zondag bij de arrestatie nog waarschuwingsschoten gelost voordat de man werd overmeesterd door een getuige. De verdachte is al voorgeleid en weer op vrije voeten. Hij mag echter voorlopig niet in Swalmen komen, geen contact met zijn vriendin en geen drugs en alcohol gebruiken. Toch vindt het Openbaar Ministerie (OM) de invrijheidstelling niet kunnen, zij gaat in hoger beroep.

Ondertussen hebben ze het er in Swalmen al dagenlang over. Ze zijn dan ook doodsbang nu de man weer op vrije voeten is.

Mmm tja denk dat je over een paar jaar geld toe krijgt bij bepaalde vergrijpen, aai over je bol, moeilijke jeugd gehad. Foei nie meer doen jonguh haha.

die kermisbuks mag je gewoon hebben mits 18 jaar of ouder

de aa is een zeer stomme zet

Agent in kwestie vond de kermisbuks een te hoog replica gehalte hebben. Zat er net nog over na te denken. Te stom voor woorden dit. Je kunt nog beter in je blote .... buiten rondlopen dan met iets wat ook maar enigszins op een buks of wat ook lijkt.

Je bent verstandig geweest om niet te zeggen "Prima, is voor mijn rekening" ... Als je zelf al bekend bent met schietclub en wapens weet je ook hoe je met soortgelijke zaken moet omgaan. Zelf dus ook op de blaren zitten. Goed gedaan @Tri Shot

Laatst nog een geval hier in de buurt.

Kort samengevat:

Man word gepakt. Heeft een echte werkende revolver met munitie, een echt werkende jachtgeweer met munitie beide zonder vergunning. Jaagt op wild zonder de juiste papieren. Met dat hij op word gepakt 3.5 gram amfetamine opzak. 

En deze jonge stond al bekend bij de politie voor acties uit het verleden.

Zaak duurt veeeeeel te lang waardoor een lichtere straf volgt.

Oordeel. 80 uur taakstraf waarvan 48 voorwaardelijk en een klein boete bedrag van zo'n 300 euro.

de luchtbuks is een categorie IV wapen en deze mag je op je eigen terrein gewoon voorhanden hebben en dragen. Als een agent vindt, dat het teveel op een replica lijkt, jammer dan. Zolang het vermogen niet boven de 3,5 joule uitkomt blijft bovenstaand van kracht.

Als je tijdens een reguliere controle geen NABV pas kunt tonen, heb je wel een probleem, want er is geen centraal register dat door de politie 24/7  bevraagbaar is. Daarom is een melding aan de wijkagent,dat je de airsoftsport beoefent, zo belangrijk( zie een van mijn vorige berichten) .Dat wordt namelijk wel vastgelegd en is opvraagbaar op straat. Met een beetje geluk kom je er dan mee weg. Anders worden je replica's in beslag genomrn en krijg je hoogstwaarschijnlijk een geldboete van de Officier van Justitie. Daar zal het de eerste keer wel bij blijven,schat ik in.

de luchtbuks is een categorie IV wapen en deze mag je op je eigen terrein gewoon voorhanden hebben en dragen. Als een agent vindt, dat het teveel op een replica lijkt, jammer dan. Zolang het vermogen niet boven de 3,5 joule uitkomt blijft bovenstaand van kracht.

Als je tijdens een reguliere controle geen NABV pas kunt tonen, heb je wel een probleem, want er is geen centraal register dat door de politie 24/7  bevraagbaar is. Daarom is een melding aan de wijkagent,dat je de airsoftsport beoefent, zo belangrijk( zie een van mijn vorige berichten) .Dat wordt namelijk wel vastgelegd en is opvraagbaar op straat. Met een beetje geluk kom je er dan mee weg. Anders worden je replica's in beslag genomrn en krijg je hoogstwaarschijnlijk een geldboete van de Officier van Justitie. Daar zal het de eerste keer wel bij blijven,schat ik in.

Klop niet helemaal
Luchtbuksen zoals de de kermis buks zijn 7.5 joule
En er is geen joule limiet meer ik heb er een die 16 joule haal en een op pcp en een met een gasram opgepomp tot 26 bar

schieten met lucht uit een duik fles

Een persluchtbuks (Pre Charged Pneumatic) gebruikt hoge luchtdruk voor de aandrijving van het kogeltje.

PCP is luchtdruk met hoge druk gasvulling. Duur spul, metertjes en zeeeer veel joules.

Aha.bedankt.. Ik heb daar wel over gehoord,maar wist niet dat dat PCP (is toch toch ook een party pilletje??) heet.

Zijn erg populair op schepen die in piraten gebied varen.

Een van de eerste die gepakt werd met een Airsoftreplica, had deze net gekocht van een NABV

-pas houder maar was zelf niet in het bezit van de pas. De Verkoper kreeg een boete van 3500 Euro voor het "illegaal" verhandelen van een wapen en degene die ermee gepakt werd 3300 euro voor verboden wapen bezit. En een strafblad. En dat zijn niet bepaald dingen waarvoor jij een strafblad wil hebben. Wat ook gelijk betekent dat je de eerste 5 jaar geen VOG krijgt voor wat dan ook...

Vanuitgaande van wat ik in je bericht lees liep hij zonder tas of koffer om de replica heen over straat. Beslagname rechtvaardig. Die buks mag je thuis hebben mits die aan wetgeving voldoet. Weet niet om wat voor buks het ging, dus ga daar ok niet verder op in.

De betreffende persoon krijgt een boete(zwaarte kan verschillen ivm bepaalde factoren: o.a. recidivist of minderjarige).

Replica wordt vernietigd, Wordt een melding aan zijn adres en aan hem persoonlijk gekoppeld, mochten ze nog ooit bij hem uitkomen bij bijv een controle. En denk niet dat hij nog een VOG zal krijgen voor airsoft. Maar dat is aan korpschefwetten dus weet ik ook niet zeker.

Verder hoop ik dat hij thuis ook nog een schop onder zijn kont gekregen heeft, gewoon omdat t kan :D