Iemand word aangehouden met airsoft maar zonder NABV pas ! Gevolgen???

Mijn persoonlijke mening: Eerste werk zodra je je NABV-pas aan hebt gevraagd is het regelement van de NABV doorlezen en in mijn geval ook maar gelijk het wetboekgedeelte inzake wapenwet doorgenomen.

En heeeeeeel belangrijk: Daar ook naar handellen!

Al onze replica's (en dat zijn er ondertussen wel een behoorlijk aantal) hebben een eigen koffer of tas.

En ze zullen nooit of te nimmer zonder de deur uitgaan.

Wat die knakker deed was oliedom.

Helaas voor hem voorlopig geen airsoftsport meer.

@Vladimir Als je lid wordt van de nabv ga je automatisch akkoord met het reglement. Dus ik stel mijzelf op het standpunt dat iedereen ze dus moet lezen alvorens lid te worden. Te vaak hoor je nog;"oh, ik wist niet dat dat niet mocht". Dan had je dus de regels moeten lezen. ;)

@Vladimir Als je lid wordt van de nabv ga je automatisch akkoord met het reglement. Dus ik stel mijzelf op het standpunt dat iedereen ze dus moet lezen alvorens lid te worden. Te vaak hoor je nog;"oh, ik wist niet dat dat niet mocht". Dan had je dus de regels moeten lezen. ;)

I rest my case. 

Het vervelende met regelementen is dat 95% van de leden van willekeurig welke bond/club/what ever ze nooit leest of naar de hoofdpijn pillen doet grijpen.

Vaak zijn ze riant omzoomt door allerhande juridische of gramaticaal correcte termen zodat menig mens ze wel snapt,maar niet begrijpt.

Terwijl als je ze in "Jip&Janneke" (sorry voor de  term) vertaald ze  zo klaar als een klontje zijn,en veelal op Boerenlogica neerkomen.

Helaas heb je ook nog een percentage voor wie geen regels gelden.

Gisteren avond zat ik dit voorval tijdens een barbeknoei met een ouwe schietmaat te bespreken.De Algemene reactie was.: "hij mag blij zijn dat ze niet eerst schoten,en dan vragen stelden"

Dan komen de verhalen boven over wanneer wij met onze vuurwapens op straat zijn gecontroleerd.

Ik in totaal twee keer..De eerste keer opweg naar de baan.Tijdens een drukke koopavond loop je met een Erma M1 in foudraal naar de halte.DHV rijdt langzaam naast je en stopt even verder.

Agent stapt uit..Meneer..heeft u daar een wapen bij u?..Uhh ja ik ben onderweg naar de club!

En dan moet je hem in de DHV uitpakken terwijl 10tallen ogen je vol ongeloof bekijken.

Alles uiteraard piekfijn in orde en je mag doorlopen.Je hebt echt het idee dat iedereen je anders bekijkt!

Na een dagje Harskamp komen we met z'n drieen thuis bij een vriend aan. Het is marktdag voor de deur.We pakken onze spullen,en TADA!!! twee Agenten plus een paar Aspiranten..

Heren!!!! zijn dat wapens???.En dan liggen er vervolgens een Bren, Mausers, M14 plus een paar pistolen en revolvers open en bloot in de achterbak terwijl de halve markt voorbij loopt.

Ons  voorstel de controle even discreet in de hal van het flat of desnoods bij m'n maat thuis te doen werd niet aangenomen..

Ook hier alles dik in orde,dus mogen we verder..Reactie publiek....ZE LATEN ZE GAAN!!!!!

Geloof me..op zo'n moment wil je het liefst een zwart balkje voor de ogen..

Haha mooi verhaal! Ik ging 2 weken terug met een doos naar een winkel die voor dpd paketten verzameld. Geef mn doos af met een MP 40 die retour moest, komt er achter me een beer van een agent staan. Toen dacht ik even, wat is dit. De man kwam een pakket afhalen hahahah.  Omdat ik een aantal weken terug de wijkagent op visite had, dacht ik even dat er op me gelet werd. Hahah paranoia.