Ik zal me eens voorstellen

Elmer Cash

New Member
26 jul 2015
2
0
Trophies
1
Hallo iedereen!

Mijn naam is Michael, 22 jaar en woon in zeeland. Na enkele jaren bij de marine gewerkt te hebben ben ik nu gepromoveerd tot luie student aan de hogeschool. Ik ben altijd zeer actief geweest met paintball, echter ben ik in de VS in aanraking gekomen met airsoft. De afgelopen paar jaar heb ik mijn zomervakanties doorgebracht in arizona bij een hechte kennis, hij, groots fan van airsoft (en het echte speelgoed) heeft mij ook aangestoken met het airsoftvirus.

Helaas ben ik het afgelopen jaar niet aan airsoft toegekomen nadat ik bijna een half jaar uit de roulatie lag, door een lange periode met de ziekte van pfeiffer. Gelukkig ben ik nu weer op de been en pas net weer in mn camo dus het is tijd om te kijken of ik een skirm vol kan houden.

Nabv pas is aangevraagd, net even wachten wachten tot deze binnen is en dan kan ik mijn uitrusting weer compleet maken.

Mijn uitrusting tot nu toe:

M84 camo

Tiger stripe camo(dark)

van het merk Condor:

battle belt+​harnas

Drop pouch + leg pistool holster

triplestacker m4 mag pouch

defensie camelbag

First aid kit (niets te uitgebreid)

Tippmann m4 hpa(ligt op het moment nog in arizona, moet nog richting nederland na ontvangst nabv pas)

10x m4 realcaps.

Helaas is mijn acp replica kapot, ben nu op zoek naar een g17 co2 replica, suggesties welkom!

Heb nu al erg veel zin om weer te gaan spelen, ben er wel achter gekomen dat de reistijden vanuit zeeland stevig zijn voor de meeste events maar dat mag de pret niet drukken. Tot binnenkort!

Welkom.

wel rot dat je een tijd uit Roulatie lag.

probeer eens te kijken op verschillende Airsoft forums om te zien of iemand een 2e hands model heeft of probeer te kijken bij merken die je vertrouwd 

Ben er zelf nog niet zo lang maar welkom! Arizona, warm! (It's a dry heat... '|)

Hi Michael,

Welkom op het forum en vervelend dat je met die ziekte ik aanraking bent gekomen. Dat risico loop je met airsoft nog steeds dankzij de vervelende teken...

En een tipmann! Laat @Sander het maar niet horen! Toffe keuze om mee te beginnen. Je hebt in de US misschien wel op epische locaties gespeeld?

@jan, je haalt Lyme en pfeiffer nu door elkaar. Lyme Is van een teek. Pfeiffer Is de ziekte van de kus.... Dus tenzij je de tegenstander kust in plaats van knifed, zie ik in airsoften het gevaar van pfeiffer niet :P

Des al niet te min, zeker een vervelende ziekte om te hebben.

Tippmann?? Hoor ik daar tippmann?? AWESOME!!!!
Dat is inderdaad een hele goede keus.

@Sander, ik ben gewend om met een 0,2l 200 bar bottle te spelen. Weet je misschien of het haalbaar is in het Nederlandse klimaat? Heb verder een 12l tank met vulstationnetje maar wil niet elke ronde alles rond zeulen.

@Jan, normaal speel ik voornamelijk milsim rond phoenix en tuscon, echter heb ik ook meegedaan aan de grotere events zoals copperhead en de borderwars. Bij de borderwars moest je niet vreemd opkijken als er af en toe een helicopter over vloog. Kortweg enorme events, mocht je ooit de kans hebben en je kan een uniform lenen, definitief een aanrader. Heb gelezen dat er in engeland meerdere locaties zijn zoals combatsouth die redelijk grote events op zetten, weet niet of iemand hier ervaring mee heeft.

Als je niet continu met een Tank wilt rondslepen zou ik gaan voor een 0,8L 200bar en die in een rugzak ( cargo carrier) stoppen.
Word alleen wat lastig om die aan een battle belt te hangen dan ga je toch echt richting een plate carrier.

Dan kun je met de tippmann ongeveer 1950 schoten lossen. 0,2 L kan dus wel maar is wel snel leeg.

Als je op Paintball velden speelt kun je overigens daar ook je fles laten vullen, bij B&A of RSL bijvoorbeeld.

Edit: dit is de data van het verbruik:
12g Co2 = 80 shots
9oz Co2 = 1700
20oz Co2 = 3800
68 cu in hpa @4500psi = 4400
48 cu in hpa @4500psi = 3120
48cu in hpa @3000psi = 1920
Dit is geteste data bij 23 graden

Theoretische data.
De formule om dit te berekenen is (+/- 150)
(vul druk in bar - bedienings druk) x tankvolume in liters . dat deel je dan door 0.0646 (het aantal liter verbruik per schot)

In jouw geval zou dat zijn (200-55) x 0.2 = 29/0.0646=448,9 plus minus 150 schoten

Welkom Michael,

Wel heel gaaf dat je die milsim gedaan heb, heb naar die van Copperhead van JetDesertFox gekeken op youtube dat zag er wel echt goed uit, staat ook zeker op het lijstje om te doen.

Wordt het toch tijd dat Zeeland zijn eigen locatie gaat krijgen, scheelt mij ook reistijd :) 

Stefan

Zoooo, het is eindelijk zover heb nu al mn spullen bij elkaar (bijna) . Moet alleen zondag nog even een duikfles ophalen. Amerikaanse voldoet blijkbaar niet aan de EU norm en een duikshop begint niet aan de kleine flesjes, helaas. Was er maar een paintball veld dichterbij xD

Moet alleen nog even kijk​en hoe het zit met mn fps/hop, ben recent naar een nieuwe kamer verhuisd in het centrum van de " stad" dus dit gaat waarschijnlijk bij de eerste nederlandse skirm gebeuren. RIP grote achtertuin.

Heb al flink rondgekeken, maar uit midden zeeland zijn de reistijden toch wel lang. Denk dat het toch Ulicoten (dark forest) of oud-tonge (Ghost town) gaat worden. Als iemand hier ervaring mee heeft, roept u maar welke een aanrader is!

Hoop begin september mn eerste nederlandse skirm te spelen en minstens 2 keer per maand aan te sluiten.

Tot binnenkort!

Een amerikaanse duikfles heeft de internationale koppeling, een europese heeft hem volgens de DIN standaard verschil tussen die 2 is dat de een een schroefdraad heeft en de ander niet.

Daar zijn adapters voor verkrijgbaar dus dat zou geen probleem zijn.

Duikstores vullen de kleine bottles niet omdat ze geen verloop hebben naar de kleine vul-nippel, als je die zelf meeneemt dan zou het in principe geen probleem mogen/kunnen zijn.

Neemt niet weg dat een eigen duikfles met vulstation handiger is uiteraard.

Mn amerikaanse fles zat een oude draad in waardoor vulstations deze niet meer willen vullen, gezien deze draad toch wat verschilt van de hedendaagse kranen (qua maat). Nu zijn er in wemeldinge 2 van deze flessen gesprongen en is het feestje over. Maar kon voor twee tientjes een bommetje overnemen, keuring was redelijk goedkoop.

Voor 2 tientjes is geen geld inderdaad. 

Zelf ben ik ook nog opzoek naar zo'n aanbieding ;-)

@Sander Ik heb hier nog een 12L met INT-kraan staan, voor 50 euro is ie voor jou.