Importeren Airsoft GBB apparaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Uzi
  • Startdatum Startdatum

Uzi

Member
23 okt 2024
18
9
Is het mogelijk om een airsoft apparaat te importeren?
Dus van buiten de EU in te voeren?
Ik begrijp dat dit extra import kosten met zich meebrengt en dat er btw betaald moet worden, maar hoe zit dit legaal te zien?

Het kan gewoon, maar er kunnen best wat extra kosten bij komen

• Leuk
Waarderingen: Uzi
Ja dit mag. Let er wel op, dat als er een een kopie van je nabv pas bij zit (ff aan de shop vragen) dan gaat het sneller. Hoef je meestal niet te wachten op de douane. Als ze deze aan de buitenkant plakken, hoeft het pakket niet eens open (bij de pakbon in). Maar als hij er letterlijk op geplakt word zijn je gegevens zichtbaar wat je misschien niet moet willen.

• Leuk
Een citaat vanuit de NABV Kennisbank:
Bij internationale aankopen en bij verzending vanuit of naar het buitenland moet altijd een (uitgeprinte) kopie van de NABV-pas van de ontvanger bij de zending worden gevoegd. Zonder dit bewijs zal de douane de zending aanhouden. In de praktijk leidt dit vaak tot langdurige vertraging en kan de zending uiteindelijk worden teruggestuurd of vernietigd. Het meesturen van de pas is geen aanbeveling maar een voorwaarde voor een succesvolle invoer.
Ja, het kan dus zeker. Maar de verkoper moet dus het pakket voorzien van een NABV-pas.

En je geeft het zelf al aan; je krijgt importkosten en BTW nog bij de aankoopkosten.

Het is in ieder geval altijd goed om vooraf contact te zoeken met de verkoper hierover, bijvoorbeeld via mail.

• Leuk
Ik heb jaren geleden een airsoft pew pew uit Taiwan laten overkomen, verzendkosten weet ik niet precies meer, de postbode wilde graag wat invoerrechten en btw incasseren.

Een kleine week heb ik een bestelling gedaan voor een airsoft apparaat buiten de EU.
Alles gaat soepel en het apparaat is inmiddels binnen bij de Douane in Nederland.
Uiteraard voorzien van documenten en NABV pas.
Op dit moment is de status nog op “Held” bij de Douane.
Weet iemand hoe lang zoiets kan duren voordat het wordt vrijgegeven?

@Uzi zou je zo aardig willen zijn als je het binnen hebt om te delen wat je extra kosten waren? Inklaring en btw?

Bij welke shop heb je besteld?

• Leuk
De VFC HK53 “Asian Edition” is binnen.
Supersnel door de Douane.
Ik heb hem gekocht in Hong Kong bij eHobbyAsia.
Inclusief shipping was dit omgerekend € 460,33.
De invoer, btw en handlingskosten waren € 128,24 dus totaal € 588,57.

Ik wilde persé de “Asian Edition” omdat deze iets nettere markings hebben. Het zijn maar details, maar ik heb het graag zo realistisch mogelijk.

Binnenkort wordt hij aangepast met houten kolf en voorhout. Meeste onderdelen heb ik al binnen. Misschien komt er nog een old skool richtmiddel op, maar dat is voor latere zorg.
Hier de eerste plaatjes.
Laatste plaatje is hoe hij ongeveer gaat worden.

Bijlagen

• IMG_3255.jpeg
    IMG_3255.jpeg
    244,9 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3253.jpeg
    IMG_3253.jpeg
    604,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3254.jpeg
    IMG_3254.jpeg
    547,6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3256.jpeg
    IMG_3256.jpeg
    140,3 KB · Weergaven: 9
Wordt vast net zo tof project als de vorige.

Maar op basis van jou voorbeeld moet iemand die dus airsoftreplica's importeert naar Nederland, vanuit Hong Kong, ongeveer 25-30% extra rekenen qua kosten. Wat logisch is, want de BTW is immers als 21% en alle overige kosten dus ongeveer 9%.

Valt mij ook nog mee, inderdaad. Helemaal als dat net de versie is die je specifiek wilt hebben. :)

• Leuk
Wat er bij komt aan kost kan heel erg verschillen ik heb ook wel eens gehad dat er niks bij komt aan extra kosten of heel veel tot wel 50%

Wat er bij komt aan kost kan heel erg verschillen ik heb ook wel eens gehad dat er niks bij komt aan extra kosten of heel veel tot wel 50%
In principe kun je er vanuit gaan dat je 21% btw + inklaring over de productprijs + verzendkosten betaald. Daarnaast rekent PostNL bijvoorbeeld nog wat handlingkosten.