Info airsoft

Vince Van Kempen

New Member
17 okt 2019
2
0
Trophies
1
Hallo,
Ik ben pas 14 jaar dus ik mag nog niet airsoften :(. Maar toch ben ik geintereseerd in de sport. Ik wil weten welke replicas goed zijn. Ik had mijn ogen op een lancer tactical lt-04 gen 2 m4 (zwart), maar ik weet niet hoe goed deze is. Heeft een van jullie er ervaring mee en is het een aanrader?

Ik snap de interesse, maar als je het nog niet mag dan zul je het ook niet mogen bezitten. Nu al naar replica's kijken is leuk, maar over 4 jaar is er zoveel veranderd dat het weinig uitmaakt wat nu interessant is. Niet alleen de keuze maar ook wat je te besteden hebt.

• Leuk
Waarderingen: Crix
Misschien kun je eerst beginnen met CE speelgoednorm 0,08J replica's?
Deze zijn goedkoop (tussen de €25 en €75) en mag je als 14 jarige hebben.

Van de speelgoednormreplica's heb je o.a. de P22, P99, de Mini Uzi, MP5 en G36c.

Let op:
  • Alleen een volwassene (je vader of moeder) mag deze voor je kopen
  • Alleen op eigen terrein (je achtertuin) mee spelen
  • Niet alle speelgoed balletjespistolen zijn legaal (zeker niet diegene die je op de kermis kan winnen of die je in het buitenland kan kopen): er moet echt op staan dat ze maximaal 0,08J "Mondingsenergie" hebben

Laatst bewerkt:
Misschien kun je eerst beginnen met CE speelgoednorm 0,08J replica's?
Deze zijn goedkoop (tussen de €25 en €75) en mag je als 14 jarige hebben.

Van de speelgoednormreplica's heb je o.a. de P22, P99, de Mini Uzi, MP5 en G36c.

Let op:
  • Alleen een volwassene (je vader of moeder) mag deze voor je kopen
  • Alleen op eigen terrein (je achtertuin) mee spelen
  • Niet alle speelgoed balletjespistolen zijn legaal (zeker niet diegene die je op de kermis kan winnen of die je in het buitenland kan kopen): er moet echt op staan dat ze maximaal 0,08J "Mondingsenergie" hebben

Correctie, deze mag hij niet hebben, de speelgoed richtlijn die deze vrijgegeven doen dat voor kinderen tot 14 jaar (oftewel t/m 13). Iedereen ouder als 14 mag ze dus, officieel, niet hebben.

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Het gaat misschien stom klinken maar persoonlijk zou ik je aanraden om ofwel keihard te sparen de komende 4 jaar zo dat je kan kopen wat je wil of in Nerf gaan kijken.

De rival series vind ik persoonlijk ook al heel vet om met je vrienden mee te skirmen, het is natuurlijk niet het zelfde qua looks, maar een dikke funfactor is het wel.

Met de nerf pijltjes pistolen kan je trouwens ook coole replicas bouwen als je wat geld en geduld hebt.

https://www.google.com/search?q=ner...nLLlAhXDLVAKHX27CMEQ_AUIEigB&biw=1440&bih=749

zelf heb ik zo eentje met een kris vector skin thuis liggen, de kwaliteit is zeer degelijk en de installatie is easy peasy.

Voor airsoft zelf kan ik je helaas niet helpen want het mag wettelijk gewoon niet.

Er zijn wel wat plaatsen die kinder airsoft aanbieden (ATCX Helenaveen) waar je het zeker wel al kan uitoefenen, maar bezitten zal niks worden voorlopig.

• Leuk
Waarderingen: Crix
In België mag het, moet je wel kijken waar precies.

Ik weet uit mn hoofd dat Crimi-Events dit toestaat, wel moet één van je ouders dan aanwezig zijn op het event

Airsoftlimburg in Peer, Belgie laat het ook toe. is een kleine CQB locatie.