Inner barrel

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
IMG_0931.PNG
IMG_0932.PNG
Hallo beste airsofters.

Een klein vraagje.

Ik ga binnenkort beginnen met een nieuw sniper project. Jg bar10 g spec op hpa met de wolverine bolt.

Alleen nu heb ik een vraagje over de inner barrel.
Ik ben van plan om er een action army hop up in te drukken samen met een 6.03 inner barrel.
zoals jullie ook op de foto kunnen zien heb een open stuk. Als je van boven af zou kijken een U vorm en die andere een blokje waar je de bucking op zet.

Mijn vraag is dus. Welke is beter en in welke omstandigheid. Plus Ik zat zelf te denken aan de nineball of de maple leaf decepticon bucking te gebruiken. Of raden jullie me iets aan?

Ligt aan de hop up, de ene kan alleen een AEG style barrel (dicht blokje) nemen en de ander alleen een GBB style barrel (open blokje), als je bijvoorbeeld een Action army hop up in een VSR-10 zet dan moet je volgens mij gebruik maken van AEG barrels maar dat weet ik niet 100% zeker, goede om dit te vragen is het airsoftsniperforum.com. Er is een niet per se beter als de andere maar geheel afhankelijk van welke je moet gebruiken in je systeem. BTW let daar ook weer goed op met welke bucking je koopt want ze werken alleen of op AEG style barrels of op GBB style barrels.

• Leuk
Waarderingen: fatih61
Das niet helemaal waar rebel.
De open ended (non bridged) zouden een constanter resultaat bieden.
De bridged barrels dus minder, maar makkelijker met installeren.

En heel toevallig is het zo dat ik nog een Non bridged vsr 10 barrel heb liggen die ik niet gebruik.
Het betreft een Orga wide bore 6.23. 430 mm .
Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.

Greetings

Das niet helemaal waar rebel.
De open ended (non bridged) zouden een constanter resultaat bieden.
De bridged barrels dus minder, maar makkelijker met installeren.

En heel toevallig is het zo dat ik nog een Non bridged vsr 10 barrel heb liggen die ik niet gebruik.
Het betreft een Orga wide bore 6.23. 430 mm .
Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.

Greetings

Got a article about that? Zou er graag over willen lezen :D. Wist dat niet eens.

BTW las net dat je wel gewoon gebruik maakt van een open bridged barrel in een AA chamber, weet van snipers te weinig af XD.

Sorry ik wil een 6.03 303mm inner barrel bedankt voor de aanbod ;)

Sorry rebel heb ik niet.

Dit is enkel wat de persoon mij heeft verteld die de r-hops verkoopt van hunter seeker armory.
Hadden wat mail wisseling van wege wat twijfeling van een r-hop bij mij over de werking met een open-ended barrel.
En deze man heeft zich er behoorlijk in verdiept dus ik durf dit wel enigszins als waar aan te nemen.

Geen probleem faith. good luck ;)

Sorry rebel heb ik niet.

Dit is enkel wat de persoon mij heeft verteld die de r-hops verkoopt van hunter seeker armory.
Hadden wat mail wisseling van wege wat twijfeling van een r-hop bij mij over de werking met een open-ended barrel.
En deze man heeft zich er behoorlijk in verdiept dus ik durf dit wel enigszins als waar aan te nemen.

Geen probleem faith. good luck ;)

Oh daar zou ik ook mijn hand wel voor in het vuur durven te steken :D.

Ik zou de Maple Leaf Monster diamond bucking aanraden (oude versie). 70 graden of 60 graden ligt niet zover uit elkaar. De 60 graden zou iets meer grip moeten bieden maar sneller moeten slijten, 70 graden andersom. De AA hopup chamber is gemaakt voor unbridged barrels.

De Maple Leaf VSR barrels zijn echter niet super, die zou ik niet aanraden. Neem gewoon een Action Army barrel, die zijn veel beter. Als je geld teveel hebt, kun je nog overwegen om een PDI of edGI barrel te nemen maar dan moet je serieus geld betalen voor maar een heel klein beetje meer voordeel.

Ook aan te raden bij een Gspec is om de inner barrel door te laten lopen in je silencer. 303mm is namelijk erg kort en gaat waarschijnlijk zorgen voor een scheve cylinder:barrel ratio. Teveel lucht voor je barrel lengte en daarmee extra veel geluid en ook mogelijk inconsistentie door de 'plof' die uit de barrel komt. Je zou een 430mm barrel kunnen overwegen - dan heb je dus een silencer van circa 13 cm nodig.

Laatst bewerkt:
als je bijvoorbeeld een Action army hop up in een VSR-10 zet dan moet je volgens mij gebruik maken van AEG barrels maar dat weet ik niet 100% zeker

Het is precies andersom :D AA VSR 10 hopup neemt VSR (non bridged) barrels, de AA hopup voor L96's neemt AEG (bridged) barrels.

Ik zou de Maple Leaf Monster diamond bucking aanraden (oude versie). 70 graden of 60 graden ligt niet zover uit elkaar. De 60 graden zou iets meer grip moeten bieden maar sneller moeten slijten, 70 graden andersom. De AA hopup chamber is gemaakt voor unbridged barrels.

De Maple Leaf VSR barrels zijn echter niet super, die zou ik niet aanraden. Neem gewoon een Action Army barrel, die zijn veel beter. Als je geld teveel hebt, kun je nog overwegen om een PDI of edGI barrel te nemen maar dan moet je serieus geld betalen voor maar een heel klein beetje meer voordeel.

Ook aan te raden bij een Gspec is om de inner barrel door te laten lopen in je silencer. 303mm is namelijk erg kort en gaat waarschijnlijk zorgen voor een scheve cylinder:barrel ratio. Teveel lucht voor je barrel lengte en daarmee extra veel geluid en ook mogelijk inconsistentie door de 'plof' die uit de barrel komt. Je zou een 430mm barrel kunnen overwegen - dan heb je dus een silencer van circa 13 cm nodig.

ik blijf bij de 303mm er komt een wolverine bolt in die zich afsluit bij onderdruk ofzo wat ik heb begrepen. Dus zodra de bb uit de barrel is sluit hij zich af dus geen overtollig lucht wat er achter aan komt.
En ik wil bij de 303mm blijfen omdat de demper dan nog werkt. Filmpje gezien op youtube die gast gebruikt ook de bolt met 303mm. Hij zou 350feet moeten schieten alleen hij heeft een r hop erin zitten wat dat ook mag zijn. Veel na gegoogeld ma begrijp er nog niks van.

Maar als ik de action army hop up neem? Wat voor barrel moet daarin dan? Aeg of kan ik daar een vsr barrel in doen? Daar bedoel ik mee een barrel die dicht is of helemaal open waar de rubber op komt.

Fair enough. Het is iig belangrijk dat je geen overvolume hebt. 350 feet (=106 meter) ga je misschien in het uiterste geval wel redden met een boogje maar verwacht geen accuratie op die afstand. Met 500 FPS haal je, mits alles goed ingeschoten en getuned is, een 75-85m effectieve range.

Een R-hop is een op maat gemaakte bucking die precies in je, in dit geval wel bridged, barrel window past. Voordeel boven een reguliere bucking is dat de contact patch precies de vorm (ronding) van de BB volgt. Nadeel is dat het erg lastig om te installeren is. Een kleine faal en het is al waardeloos. Een Maple Leaf bucking + nub is een soort drop-in R-hop, bijna net zo goed en je plaatst het er zo in. Bijna iedere sniper werkt er mee, check airsoftsniperforum maar.

Wat betreft de AA hopup chamber, antwoord had ik al gegeven; je hebt een non-bridged dus een VSR barrel nodig, met een open window.

Ik zou voor 6.03 mm gaan. De performance verbetering van 6.03 naar 6.01 is echt minimaal te noemen en de kans op problemen wordt groter, een minder dan perfecte BB en je hebt 'm vast in je barrel zitten.

• Leuk
Ook bij een non bridged barrel kan je gewoon een r-hop installeren.
Spreek hier uit eigen ervaring, en kan vertellen dat 70 met een 360fps aeg dan haalbaar is.
Helaas is de hop up unit van mijn l85 kieskeurig en had daar door te veel mis feeds.
Maar als die schoot was het echt heerlijk om 70m te halen en menig sniper voorbij te gaan.

Nadeel is dan alleen dat hij kan gaan bewegen en snel scheef zitten. Bij een bridged barrel zit hij vast in de window, bij een unbridged barrel niet. Ik zou gewoon alle ellende vermijden en voor de Maple Leaf gaan!

Bij unbridged zit hij ook vast aangezien je een rhop vast lijmt ;)

Dat weet ik :D maar het is bij een bridged barrel gewoon makkelijker.

Ik wil niet zeggen dat een r-hop slecht is, absoluut niet. Maar een Maple Leaf heb je zo geïnstalleerd, er is vrijwel niets fout aan te doen en de performance is nagenoeg gelijk.

Bedoel je deze?

http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-nub-tensioner.html

Die zou dan tussen de bucking en de hopup arm moeten komen? Past dat wel in de action army hopup chamber?

Ja, en deze: http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-70-bucking-for-vsr10-sniper-gbb-pistols.html
De bucking plaats je uiteraard over je barrel window en de nub gaat in het holle nokje in de hopup arm. Maple Leaf is drop-in voor de AA chamber, alles past direct zonder aanpassingen.

Voor een gedetailleerde uitleg van de installatie van de AA parts kan ik je onderstaande YouTube filmpje aanraden - ook de installatie van alles in de hopup chamber wordt behandeld.

• Leuk