Iron sights bijstellen

Fearce

Member
30 apr 2015
7
1
Trophies
2
ik heb vandaag mijn Classic Army M4 binnen gekregen. Heb er net mee geschoten maar het viel me op dat hij erg laag schiet. Ik schoot van ongeveer 7 meter afstand en de Bb's kwamen iedere keer zo'n 3 of 4 centimeter lager dan waarop ik richten. Op lange afstand zou dit dus nog lager worden (of zie ik het dan verkeerd?). Ik heb het voorstukje van de iron sight al naar beneden gedraaid maar het zit nu ongeveer op de max. Weet iemand of er een andere manier is om dit bij te stellen?
 
Altijd eerst de hop-up afstellen en daarna pas de sights afstellen. Zal op die afstand niet veel schelen, maar op langere afstanden wel. Anders blijf je bezig.
 
Heb ooit met een hopup gehad op een sidearm dat de BBs bijna direct met een baan richting de maan begonnen.

Eerst hop up afstelken en dan de rest.
 
En dan nog het feit dat op 7 meter moet je sowieso boven het daadwerkelijke doel richten.
De afstand tussen het midden van je loop en bovenkant richt middelen zal ook tussen de 5 en 8 cm zitten (afhankelijk per type replica.)
Op zo'n korte afstand lijnt dat voor geen meter uit, en moet je dat met richten corrigeren.

Die 5 tor 8 cm stel je op 40 meter wel weg en zal je niet meer terug vinden.
Maar als dat je dit op 7 meter gaat uitlijnen zal dat betekenen dat als je dan switched naar een doel op 40m je elk schot waarschijnlijk 10 meter over het doel heen zal schieten.

Greetings
 
FB_IMG_1501691639919_zpsekv2upuq.jpg
 
En dan nog het feit dat op 7 meter moet je sowieso boven het daadwerkelijke doel richten.
De afstand tussen het midden van je loop en bovenkant richt middelen zal ook tussen de 5 en 8 cm zitten (afhankelijk per type replica.)
Op zo'n korte afstand lijnt dat voor geen meter uit, en moet je dat met richten corrigeren.

Die 5 tor 8 cm stel je op 40 meter wel weg en zal je niet meer terug vinden.
Maar als dat je dit op 7 meter gaat uitlijnen zal dat betekenen dat als je dan switched naar een doel op 40m je elk schot waarschijnlijk 10 meter over het doel heen zal schieten.

Greetings


Zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik heb uiteindelijk besloten om een red dot te kopen omdat die ook wat makkelijker bij te stellen is
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo