Is de replica nieuw ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum Startdatum
R

Robin2k7

Ja beste mensen ik heb een vraagje aan jullie , in de nabije toekomst wil ik een nieuwe smg kopen , waar laat ik even in het midden .

Mijn vraag is hoe weet ik dat het de laatste versie is en niet bijvoorbeeld een showroom model die al jaren op de plank ligt .

Ik wil deze replica kopen in Nederland , sommige bedrijven geven aan dat het de laatste versie ( gearbox is) das al teminste iets of zeggen dat ze met bosjes de deur uit gaan en dus altijd de nieuwste exemplaren op de plank hebben liggen .

Vaak vind je in de beschrijving of op de verpakking niks over de productiedatum .

Serie nr word je in veel gevallen ook niet wijzer van .

Hoe kun je dat echt verifieëren ?

Robin

Het beste wat je kunt doen is eerst uitzoeken wat de veranderingen aan de nieuwste versie is ten opzichte van de vorige. Bij externals kun je zelf wel de vergelijking maken in de winkel. Voor internals is dat lastiger en zou ik de winkel mailen met de vraag van "heeft de versie die jullie verkopen XXX en XXX?" Indien de winkel in de retourmail bevestigt de nieuwste versie te verkopen en je hebt, na aanschaf, toch een oude versie dan heb je iets op schrift staan waar je op terug kunt vallen.
Waarom op deze manier? Omdat ik denk dat er niet veel shops zullen zijn die een replica voor je uit elkaar gaan halen om je dingen te laten controleren. (wat dat betreft gaat het op de tweedehands markt beter)

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en lj.nl
Dat verschilt per replica/fabrikant..

Je zal meestal op onderdeel-niveau moeten kijken of het om een nieuwe versie gaat.

Maar vaak is dit ook wel terug te zien aan het product/serie-nummer wat op de doos staat (dus niet het nummer op de replica want meestal is dat gewoon een standaard namaak nummer, tenzij je een duurdere replica hebt die ook echt oplopende nummers ge-graveerd heeft.)

Wat ik zelf altijd doe is uitzoeken wat er nieuw/anders is aan de laatse versie, en dan specifiek aan de verkoper vragen of het de 'nieuwste versie is met die en die upgrades etc'.
Dan kan de verkoper dit gericht controleren.

• Leuk
Waarderingen: Oddball en Robin2k7
Dank voor de recties beste mensen , weet weer wat meer .

Robin

Om welke replica gaat het? Mogelijk dat mensen je dan kunnen helpen met specifieke tips over welk onderdeel er hoe zou moeten uitzien in het nieuwe model. Ik zie dat wel eens op tech pagina's voorbij komen voor GBB modellen die dan een specifiek onderdeel in een andere kleur, materiaal, etc. moeten hebben om het nieuwe model te kunnen zijn.

Deze is bedoeld voor een vriend (introduce), de replica die ik had is verkocht voor dit gebeuren en deze x had ik gedacht een G&G umg aan te schaffen .

https://unit13shop.eu/nl/airsoft-replicas/aeg-airsoft-electric-gun/overige/g-g-umg/a-19113-20000050

Reden is dat we dit apparaat vaak online in rainbow six gebruikte beetje jeugd sentiment dus en je ziet ze niet zoveel en deze is out of de box best aardig naar het schijnt .

Dan nog iets bij sommige zie je staan batterij type stick en bij andere gewoon lipo betekent dat beide kunnen die 2 hebben toch verschillende aansluitingen ? Ben een absolute noob hoor op aeg gebied .

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is het toevallig zo dat mijn oudere broere een g&g umg heeft.
En vanwege te veel replica's mag deze de deur uit........

Bijlagen

• IMG-20190103-WA0007.jpg
    IMG-20190103-WA0007.jpg
    157 KB · Weergaven: 305
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Nu is het toevallig zo dat mijn oudere broere een g&g umg heeft.
En vanwege te veel replica's mag deze de deur uit........

Liefst zonder acog hoor haha

Hey leuk dat je dit aanbiedt echter ben nog aan het sparen , pm maar verders wat je er eventueel voor wil hebben .

Dan nog iets bij sommige zie je staan batterij type stick en bij andere gewoon lipo betekent dat beide kunnen die 2 hebben toch verschillende aansluitingen ? Ben een absolute noob hoor op aeg gebied .

Replica zelf kan ik niets over zeggen sorry, maar mogelijk heeft Twin een mooie deal voor je.

Met de batterijen kan ik je wel helpen. Aeg's hebben gewoon een standaard connector(s, xt60, tamiya, deans/t-plug)) waar ze mee komen welke je moet aansluiten. In principe komt de batterij met diezelfde connector. Lipo's hebben altijd 2 aansluitingen, maar de extra connector die eraan komt is voor de oplader, maar hoef je geen zorgen over te maken in de replica zelf.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7