JeffTron Mosfet "Processor Unit V2" Hulp nodig!

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Mede airsofters

Ik was van plan om een mosfet aan te schaffen, heb mij er flink in verdiept en ben uiteidelijk op dit type Mosfet gekomen (JeffTron Mosfet "Processor Unit V2).
Heb deze uitgekozen omdat deze in de split-gearbox van m'n ICS past.

Ik heb de Gearbox netjes opgemaakt en het printje geplaatst en alles weer netjes afgesloten. Ook de benodigde soldering heb ik gemaakt. Hierna begon het testen, hier ging het eigenlijk al gelijk fout.

Ik trek aan mijn trigger en motor begint maar de gearbox beweegt half.... hier besloten om even in safe stand te gaan. Dan toch maar even het boekje erbij...:P zo nu en dan als ik mijn trigger activeer hoor ik 2 schokjes uit de motor, dit staat voor Over-current :O Nou vraag ik mij dus af! HOE DAN!? Ik heb gewoon simpele 7.4 LIPO's 25C, ik heb tevens ook het zelfde probleem wanneer ik een 7.4V Lipo 20C plaats. Ook wordt de motor bloed heet op den duur en begin te mosfet te hakkelen.... Al met al, iemand hier ervaring mee?

Graag hoor ik van jullie
 
Niks anders gedaan dan alleen triggerboard geplaatst? C waarde maakt weinig uit gezien de motor alleen krijgt wat hij nodig is. Een warme motor betekent vaak dat de motor veel te hard moet werken omdat er iets stroef loopt waardoor hij opwarmt door het hoog aantal ampère dat er voor nodig is om het te laten werken, dit kan ook de reden zijn dat de triggerboard over-current zegt en dat hij begint te hakelen. Het half cyclen op semi met een trigger pull heb ik ook gehad en kan goed liggen aan dat de cut off lever niet helemaal lekker werkt, zelf nog geen oplossing voor gevonden gezien ik een andere build ging en daarbij iets krachtiger nodig had dan de jefftron.
 
Shims?
Anti reversal?
Loopt niets tegen elkaar aan en zit piston en tappet in zn sleuven?
Heeft ie auto brake en kan je motor dit miss niet aan?
Sluiting gemaakt met solderen/ dichtschroeven?
 
Schroeven van de gearbox te strak aangedraaid?

Het is bij een ICS split gearbox heel makkelijk om te checken hoe soepel hij draait. Upper van lower knikken, Motor er uit halen en je anti reversal latch extender (weet niet hoe die heet ) naar voren (richting loop) drukke. geef vervolgens een draai aan de gears. Als je daar geen / moeilijk beweging in krijgt, zit er iets vast.

Je kan ook kijken of hij wel reageert als de upper en lower van elkaar zijn (los knikken, accu aansluiten en de trekker overhalen) . Zo kun je ook uitsluiten of het in de upper of lower gearbox zit (al verwachten we de lower)
 
Heb de replica weer uit elkaar gehaald om te controleren of de gearbox zwaar liep, dit is niet het gevalt wieltjes draaien netjes en lopen niet zwaar. Wel maakt de gearbox een ander geluid dan mijn ICS UK1 Captain, iets meer een gierend geluid. Misschien is de motor-alignment niet helemaal goed. Ik heb de motor uit de replica gehaald en deze los aangesloten, en lipo gemonteerd om te kijken wat voor geluid de motor maakt. Deze maakt geen apart geluid, maar toch heb ik nog steeds dat de motor "2 biepjes'' geeft, wat aanduid dat er nog steeds over-current is ondanks dat de motor uit de replica is gemonteerd...... Al met al begin in de moed een beetje te verliezen met deze mosfet. Tips zijn welkom!:)
 
Heb je een andere motor liggen?

Je huidige motor kan natuurlijk ook defect zijn... en als ik het zo lees is dat eigenlijk de enigste optie die over blijft. (Of de Mosfet zelf moet gewoon niet goed zijn...)

Succes!

Groet,
Peter
 
Solderingen gechecked? Niet dat er ergens een kortsluiting zit waardoor de mosfet een over-current ziet.
 
Alles gecontroleerd en doorgemeten nergens sluiting:( Motor draait gewoon prima, dus verwacht niet dat dat het probleem is. Ik ga er maar gemakshalve van uit dat de mosfet unit is overleden of gewoon niet voldoet aan de specs van mijn AA:confused: Wat mij wel was opgevallen is dat de gearbox erg droog is, dus heb zojuist een potje gearbox grease besteld!.
Ik was ook als stiekem aan het kijken naar een ander type mosfet om te proberen, het merk gate heb ik gevonden. Iemand hier ervaring mee?
Trouwens heeft active breaking toegevoegde waarde?o_O hierdoor komen er natuurlijk wel hogere piekstromen op je motor.

Dank voor het medenken!
 
Heb ook al een keer een DOA mosfet gehad van jefftron dus het zal me niet verbazen. Wat je nog kan controleren is de cut off lever, vaak bij bijvoorbeeld specna moet je deze bijwerken omdat hij anders ook niet werkt.

Gate is ook een goed merk qua mosfets.

Active breaking heeft alleen echt toegevoegde waarde als je overspin hebt en zelfs dan zou ik hem alleen op heel licht zitten, het slijt sneller brushes van de motor met active breaking aan.
 
Tja mijn vorige baas heb ook een jefftron geprobeerd in zn backup replica en daar zette hij ook een batterijtje op van jouw waardes en toen rook de jefftron aardig doorgebrand op eens maar bij iemand anders die dezelfde batterij heb doet hij het nog

Gate heeft super mosfets en dan is de titan een super beest maar die kost ook aardig wat

Heb zelf nu ook een titan en kwa packaging is het super maar dat is natuurlijk niet de performance van het ding maar als ik naar mn vorige baas kijk is hij er vol lof over


Bij active break komt er toch tegen stroom op de motor of directe afkap van het signaal waardoor de motor direct stopt?
 
Bij active break komt er toch tegen stroom op de motor of directe afkap van het signaal waardoor de motor direct stopt?

Een mosfet zelf zorgt voor het snel schakelen van de stroom kring. Active breaking is dacht ik dat de polariteit kort wordt omgedraaid zodat de motor snel af remt. Ben het er wel mee eens als je geen BTC kan vinden en de jefftron niet mee wil werken EN je hebt een groot budget dan is de Gate Titan zeker een goede aanrader.

Anders als je er zelf niet uitkomt kijken of je iemand weet die je kan helpen of toch naar een winkel stappen, zelf fixen is altijd het beste, maar soms kom je er gewoon niet uit en dan is een andere source gewoon handig.
 
Jeps polariteit switch/tegenstroom geven aan de motor

Om eerlijk te zijn ben ik van de winkel troep afgestapt man mn dmr is van 400 naar 440-445fps gegaan door het juste vet en olie substantie te gebruiken op mn piston oring nu geeftie gigantische knallen en met een lucht dichte rhop en locktite op de stock schroef (ben effe de naam kwijt) is zn stock wobble weg nog wel een klein beetje maar dat hou je altijd

En die krijgt volgend jaar ook een titan met zilverdraad en deans als mn titan bevalt in mn crb hoop dat ik 10 juni klaar ben met mn crb (krijg er ook hulp bij van mn vorige baas met shimmen aoe vetjes etc etc etc etc)

Er komt trouwens meer in mn crb dan de mosfet alleen maar eerst alles perfect zien te krijgen ben een beetje its got to be perfect type en ik moet leten op mn eigenwoorden ala chris als je upgrade doe je het niet goed maar perfect:p(met hulp)

Sorry voor het stukje offtopic cooper
 
Mijn vrouw heeft ook een Jefftron Misfet in 1 van haar replica's ingebouwd gekregen en die heeft het ook nooit goed gedaan.
De toleranties klopten van geen ene kant waardoor de trigger contacten en de Cut-off lever de contacten nooit konden raken.
Dit heb ik opgelost door de uiteinde van de cut-off lever iets te verlengen maar toen brak gewoon de hele micro switch van het mainboardje af.o_O
We werken nu probleemloos met Gate Nano mosfet's.:)
 
Ik ben ook de boel aan het afstellen in de gearbox ivm die jefftron. De contactjes zijn erg klein en zitten alleen met een beetje soldeer vast. Voorzichtig aan doen dus.
 
Mijn vrouw heeft ook een Jefftron Misfet in 1 van haar replica's ingebouwd gekregen en die heeft het ook nooit goed gedaan.
De toleranties klopten van geen ene kant waardoor de trigger contacten en de Cut-off lever de contacten nooit konden raken.
Dit heb ik opgelost door de uiteinde van de cut-off lever iets te verlengen maar toen brak gewoon de hele micro switch van het mainboardje af.o_O
We werken nu probleemloos met Gate Nano mosfet's.:)
Inderdaad ik had precies het zelfde probleem! micro switch van het trigger contact afgebroken:O wat een ellendig apparaatje! voor best wel veel geld.... Ik werk nu ook inderdaad met een Gate mosfet, maar toch jammer dat je niet veel ruimte meer hebt in je buffer tube:(
 
Dan zijn de pico mosfet's weer ideaal.
Wel zeer beperkt in mogelijkheid tot instellingen.
 
Heb zojuist mijn Gate Warfet binnen gekregen!:) 1 probleempje! mijn zekering van 30A vliegt er na 4-5 keer semi knallen uit.
Extra informatie: Hij staat ingesteld op Active Break anders lukt Semi niet... dan wordt het een verkapte burst.... Tot hoe hoge zekering kan je gaan? en is verstandig.. graag jullie input!;)

edit1 :Zie wel dat gate 40A zekeringen verkoopt niet voor niks lijkt mij...
https://unit13shop.eu/index.php?ite...n=article&group_id=10000035&aid=15709&lang=nl

edit2: De motor die er in zit is een ICS Turbo 3000 iemand idee hoe hoge stroom deze kan verdragen?
 
Laatst bewerkt:
Je systeem trekt meer dan 30A? heb je hem wel goed geïnstalleerd dan want op een standaard systeem 30A trekken is niet super gewoonlijk. Plus dat met burst hebben zonder AB komt wel eens voor, heb je de motor al vervangen?
 
Je systeem trekt meer dan 30A? heb je hem wel goed geïnstalleerd dan want op een standaard systeem 30A trekken is niet super gewoonlijk. Plus dat met burst hebben zonder AB komt wel eens voor, heb je de motor al vervangen?
Jazeker alles is goed aangesloten, gearbox opnieuw geshimmed, alles loopt lekker soepeltjes. Wanneer ik full auto ga dan blijft zelfs de 20A zekering heel. Maar zodra ik Semi ga met active break en/of pre-cocking dan knalt de zekering eruit. Dit gebeurd alleen als ik als een malle aan de trigger ga tippen, als ik een delay van 1 seconde er tussen houd blijft de zeker 20A erin.
 
Jazeker alles is goed aangesloten, gearbox opnieuw geshimmed, alles loopt lekker soepeltjes. Wanneer ik full auto ga dan blijft zelfs de 20A zekering heel. Maar zodra ik Semi ga met active break en/of pre-cocking dan knalt de zekering eruit. Dit gebeurd alleen als ik als een malle aan de trigger ga tippen, als ik een delay van 1 seconde er tussen houd blijft de zeker 20A erin.

edit: Ik denk zelf dat 30A net even te kritisch is, heb de multimeter er tussen gehangen maar zulke stroom pieken is niet waar te nemen helaas..