JeffTron Mosfet "Processor Unit V2" Hulp nodig!

Hmm interessant probleem, je kan een hogere zekering proberen maar gezien de mosfet zelf al een beveiliging heeft kan je hem er in principe ook tussen uit laten. Veel mensen die upgraden slopen de zekering eruit.

Hmm interessant probleem, je kan een hogere zekering proberen maar gezien de mosfet zelf al een beveiliging heeft kan je hem er in principe ook tussen uit laten. Veel mensen die upgraden slopen de zekering eruit.
Ik probeer eerst nog wel even met de 40A zekering, als deze er evengoed nog uitklapt (wat ik overigens niet verwacht) dan ga ik zonder zekering aan de gang:) bedankt voor het meedenken!

Zekering er tussen uitgehaald en direct op de mosfet aangesloten! Hierbij geen problemen ondervonden. Heb nog even een extra stress test uitgevoerd door ff Semi 1x 79R mag er door heen te rossen, maar valt niet uit op over-current. Motor wordt overigens wel lekker warm..:eek: Maar dat schijnt normaal te zijn.

Zekering er tussen uitgehaald en direct op de mosfet aangesloten! Hierbij geen problemen ondervonden. Heb nog even een extra stress test uitgevoerd door ff Semi 1x 79R mag er door heen te rossen, maar valt niet uit op over-current. Motor wordt overigens wel lekker warm..:eek: Maar dat schijnt normaal te zijn.

Ligt er aan, beetje warm kan ligt een beetje aan de motor en setup.

Wat heb je voor motor als ik vragen mag? Hoe zit het eigenlijk met je motor hight? Normaal gesproken doe je hier niks mee maar als je merkt dat hij stroef klinkt kan je hem wat aanpassen
Maar er zijn nog meer variabelen

Wat heb je voor motor als ik vragen mag? Hoe zit het eigenlijk met je motor hight? Normaal gesproken doe je hier niks mee maar als je merkt dat hij stroef klinkt kan je hem wat aanpassen
Maar er zijn nog meer variabelen
De motor is een standaard ICS Turbo 3000, motor hight is goed! gearbox is ook heerlijk stil;) ik heb misschien het idee dat het aan de bekabeling ligt (deze te veel weerstand bied). Maar nogmaals de motor word alleen warm als ik 2-3 clips 80r achter elkaar semi wel plink.

Ah okay wat je kan doen maar dat is duur in verhouding is een rol zilver draad halen en heel de bedrading opnieuw doen

Dit is namelijk een super truuk die ik ook in mn dmr heb gedaan om hem een relatief snelle trigger response te geven zonder dat ik de motor echt verhit;) en dan heb ik het ook over op een doel een shitload aan bbs spammen;)

Nee als je gearbox goed is en je motor ook goed zit blijft de bedrading over samen met een mosfet en die mosfet heb je nu op orde overigens je zekering probleem is te verklaren denk ik
Voor enkelschot moet er precies genoeg stroom gegeven worden maar ook genoeg tegenstroom om de motor te remmen en dan krijg je ampere op ampere heel kort op je bedrading(bij de motor niet natuurlijk)

Die zilverdraad kan je ook kant en klaar en front of rear wired voor je replica krijgen.

Klopt alleen het is meer de vraag welke verhouding kwa prijs je kiest in verhouding kwa draad en set
Kies je voor de set ben je meer kwijt in verhouding maar scheelt het tijd
Kiesje voor een rol en doe je het zelf en meetje eerst 3x de lengte van het oude draad en neem je een paar cm speling en heb je je eigen connectors dan ben je wat goedkoper in verhouding het is wat dat betreft altijd risico tegen geld tegen tijdsinvestering afwegen:(

Het verschil in resistivity tussen koper en zilver coated bedrading is echt niet zo significant dat dit een gigantische invloed zal hebben op hoeveel stroom erdoorheen kan, dan heeft de dikte van je bedrading een grotere invloed en sinds dit bij de jefftron ~16 AWG is zal je niet zo makkelijk iets dikkers er nog in krijgen. De mosfet, batterij en bedrading worden niet warm, dus gok ik toch zo dat de ICS motor de AB niet leuk vind en dat het schakelen hiervan zorgt voor veel warmte opbouw. Allemaal leuk de hele bekabeling vervangen maar gok eerder dat je meer haalt uit een degelijke motor.

Had de resistivity van koper vs puur zilver bekeken en daar zit een factor ~1.2 in qua resistivity, dus dat is al niet groot, bij het coated zit er alleen zilver op de buitenkant oftewel alleen de geleiding aan de buitenkant is hoger, ook al zitten hier dan wel de meeste elektronen het zal niet hoger zijn dan de 1.1 factor. Als je kijkt naar resistivity tussen 16 en 18 AWG dan zit je in de factor 1.5-2.0 dus dat is toch wel net even wat nuttiger.

Mijn idee rebel.
Ik heb inderdaad mijn replica's voorzien van degelijke aftermarket auto stereo bekabeling want lekker dik en past nog net in de meeste gearboxen.
Behalve in de APS gearboxen naar wat ik van verschillende bronnen hier op het forum heb vernomen.
Gelukkig waren ze bij APS zelf al zo lief om hun silveredge gearboxen van low resistance wiring te voorzien.

Het verschil in resistivity tussen koper en zilver coated bedrading is echt niet zo significant dat dit een gigantische invloed zal hebben op hoeveel stroom erdoorheen kan, dan heeft de dikte van je bedrading een grotere invloed en sinds dit bij de jefftron ~16 AWG is zal je niet zo makkelijk iets dikkers er nog in krijgen. De mosfet, batterij en bedrading worden niet warm, dus gok ik toch zo dat de ICS motor de AB niet leuk vind en dat het schakelen hiervan zorgt voor veel warmte opbouw. Allemaal leuk de hele bekabeling vervangen maar gok eerder dat je meer haalt uit een degelijke motor.

Had de resistivity van koper vs puur zilver bekeken en daar zit een factor ~1.2 in qua resistivity, dus dat is al niet groot, bij het coated zit er alleen zilver op de buitenkant oftewel alleen de geleiding aan de buitenkant is hoger, ook al zitten hier dan wel de meeste elektronen het zal niet hoger zijn dan de 1.1 factor. Als je kijkt naar resistivity tussen 16 en 18 AWG dan zit je in de factor 1.5-2.0 dus dat is toch wel net even wat nuttiger.
Rebel, wat voor motor zou jij mij adviseren?

Rebel, wat voor motor zou jij mij adviseren?

Trigger response, 22 TPA: ZCI HT motor ~35 Euro (moeilijk te krijgen), ASG 22000 RPM motor ~60-80 Euro, JG Blue als ze nog te vinden zijn ~30 Euro.
Balanced, 16 TPA: SHS HT motor ~35 Euro, ZCI Balanced ~35 Euro, Lonex A3, ASG 30000 RPM ~60-80.

Had het ook over de puur zilveren kabels niet de coated dingen lol

Had het ook over de puur zilveren kabels niet de coated dingen lol

Yes maar dat koop je niet, je haalt koper gecoat met een laagje zilver. Puur zilveren bedrading is er wel maar dat koop je niet bij een airsoft winkel. Daarnaast had ik al aangegeven dat het verschil in je resistivity een factor 1.1-1.2 is tussen puur zilver en koper en dat is echt niet groot genoeg om een gigantisch verschil te geven in stroom.

Nee klopt alleen ervan uitgaande dat je al een goede motor heb bijvoorbeeld voor een dmr dat je dan uitkomt op zilverdraad samen met een aeg op de long run;) en mini performance verbetering op de short run tuurlijk gaat een goede motor voor zilverdraad xd

Effe een hypothese de gebruikers hebben een en dezelfde aeg met zelfde setup nu uitgaande van een goed geupgrade aeg die kan 500.000 bbs knallen dat kan de koper gebruiker
Stel nu dat de andere gebruiker op zilverdraad 5 bbs extra uit dezelfde motor krijgt per honderd dan heb je dus bij de ene gebruiker een factor 1 en de andere een factor 1,05 dus dan is het 525.000 bbs die de 2de gebruiker kan schieten voordat het einde oefening is zeg maar

Heb je in dit voorbeeld toch 25000 gratis bbs en dat is toch weer ruw weg 200 extra high caps plus dat we weer een stapje bij de betrouwbaarheid zijn van de hpa gebruikers:p

Volgens mij draait er 1 een beetje door.
En dat heb ik het niet over een motor.

Nee klopt alleen ervan uitgaande dat je al een goede motor heb bijvoorbeeld voor een dmr dat je dan uitkomt op zilverdraad samen met een aeg op de long run;) en mini performance verbetering op de short run tuurlijk gaat een goede motor voor zilverdraad xd

Effe een hypothese de gebruikers hebben een en dezelfde aeg met zelfde setup nu uitgaande van een goed geupgrade aeg die kan 500.000 bbs knallen dat kan de koper gebruiker
Stel nu dat de andere gebruiker op zilverdraad 5 bbs extra uit dezelfde motor krijgt per honderd dan heb je dus bij de ene gebruiker een factor 1 en de andere een factor 1,05 dus dan is het 525.000 bbs die de 2de gebruiker kan schieten voordat het einde oefening is zeg maar

Heb je in dit voorbeeld toch 25000 gratis bbs en dat is toch weer ruw weg 200 extra high caps plus dat we weer een stapje bij de betrouwbaarheid zijn van de hpa gebruikers:p

Op gigantische getallen krijg je wel een groot verschil maar denk dat het eerder 5 bbs per 1000 is. Echter dit lost niet echt zijn huidige probleem van een warm wordende motor op, naar mijn mening los je dat veel beter op door een sterke motor te nemen welke überhaupt vele malen efficiënter draait en daarbij het stukje AB beter handelt, dat kan jij waarschijnlijk ook wel toegeven gezien alle krytacs al met een neodymium motor komen en de ICS een ferriet motor is. Ja zilver coated/zilver bedrading hebben een lagere resistivity dus je zal een x aantal schoten per x bb's meer krijgen maar of dit zo relevant is lijkt me sterk.

Volgens mij draait er 1 een beetje door.
En dat heb ik het niet over een motor.

Hahah, maar als dit al doordraaien is dan zijn alle professoren in principe lichtelijk gestoord :P.

Check was ik het al mee eens in mn vorige post (motor groter dan teken zilver draad) dat een betere motor meer impact heb dan zilver draad

@Twinfromhell bedoel je mij?