Hmm interessant probleem, je kan een hogere zekering proberen maar gezien de mosfet zelf al een beveiliging heeft kan je hem er in principe ook tussen uit laten. Veel mensen die upgraden slopen de zekering eruit.
Ik probeer eerst nog wel even met de 40A zekering, als deze er evengoed nog uitklapt (wat ik overigens niet verwacht) dan ga ik zonder zekering aan de gang bedankt voor het meedenken!Hmm interessant probleem, je kan een hogere zekering proberen maar gezien de mosfet zelf al een beveiliging heeft kan je hem er in principe ook tussen uit laten. Veel mensen die upgraden slopen de zekering eruit.
Zekering er tussen uitgehaald en direct op de mosfet aangesloten! Hierbij geen problemen ondervonden. Heb nog even een extra stress test uitgevoerd door ff Semi 1x 79R mag er door heen te rossen, maar valt niet uit op over-current. Motor wordt overigens wel lekker warm.. Maar dat schijnt normaal te zijn.
De motor is een standaard ICS Turbo 3000, motor hight is goed! gearbox is ook heerlijk stil ik heb misschien het idee dat het aan de bekabeling ligt (deze te veel weerstand bied). Maar nogmaals de motor word alleen warm als ik 2-3 clips 80r achter elkaar semi wel plink.Wat heb je voor motor als ik vragen mag? Hoe zit het eigenlijk met je motor hight? Normaal gesproken doe je hier niks mee maar als je merkt dat hij stroef klinkt kan je hem wat aanpassen
Maar er zijn nog meer variabelen
Rebel, wat voor motor zou jij mij adviseren?Het verschil in resistivity tussen koper en zilver coated bedrading is echt niet zo significant dat dit een gigantische invloed zal hebben op hoeveel stroom erdoorheen kan, dan heeft de dikte van je bedrading een grotere invloed en sinds dit bij de jefftron ~16 AWG is zal je niet zo makkelijk iets dikkers er nog in krijgen. De mosfet, batterij en bedrading worden niet warm, dus gok ik toch zo dat de ICS motor de AB niet leuk vind en dat het schakelen hiervan zorgt voor veel warmte opbouw. Allemaal leuk de hele bekabeling vervangen maar gok eerder dat je meer haalt uit een degelijke motor.
Had de resistivity van koper vs puur zilver bekeken en daar zit een factor ~1.2 in qua resistivity, dus dat is al niet groot, bij het coated zit er alleen zilver op de buitenkant oftewel alleen de geleiding aan de buitenkant is hoger, ook al zitten hier dan wel de meeste elektronen het zal niet hoger zijn dan de 1.1 factor. Als je kijkt naar resistivity tussen 16 en 18 AWG dan zit je in de factor 1.5-2.0 dus dat is toch wel net even wat nuttiger.
Rebel, wat voor motor zou jij mij adviseren?
Had het ook over de puur zilveren kabels niet de coated dingen lol
Nee klopt alleen ervan uitgaande dat je al een goede motor heb bijvoorbeeld voor een dmr dat je dan uitkomt op zilverdraad samen met een aeg op de long run en mini performance verbetering op de short run tuurlijk gaat een goede motor voor zilverdraad xd
Effe een hypothese de gebruikers hebben een en dezelfde aeg met zelfde setup nu uitgaande van een goed geupgrade aeg die kan 500.000 bbs knallen dat kan de koper gebruiker
Stel nu dat de andere gebruiker op zilverdraad 5 bbs extra uit dezelfde motor krijgt per honderd dan heb je dus bij de ene gebruiker een factor 1 en de andere een factor 1,05 dus dan is het 525.000 bbs die de 2de gebruiker kan schieten voordat het einde oefening is zeg maar
Heb je in dit voorbeeld toch 25000 gratis bbs en dat is toch weer ruw weg 200 extra high caps plus dat we weer een stapje bij de betrouwbaarheid zijn van de hpa gebruikers
Volgens mij draait er 1 een beetje door.
En dat heb ik het niet over een motor.