JG Bar-10 G-Spec upgrade story

B

Batavum

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn Bar-10 binnen gekregen en ben er nu al heel erg blij mee!
1zgxp36.jpg


1 min puntje tegen gekomen.. het magazijn hoort 30 bb's te kunnen slikken maar ik kan er maar 11 in gooien en dan nog feed ie maar 9 (laatste 2 feed ie standaard niet denk ik)
Ik schiet nu zo'n 50m op een boom met .25gr bb's! Erg blij mee dus.

MAAR we gaan em natuurlijk upgraden en ik heb dankzij Ties en Reliku een heel mooi lijstje kunnen maken om de 75meter te gaan halen en zo'n 500 fps!

De lijst;
- Action Army Cylinder Kit for VSR10/BAR10/VSR11
- Maple Leaf Decepticon Bucking 60°,70° of 75° ( nog niet helemaal uit!)
- Maple Leaf VSR M145 Upgrade Spring
- Action Army VSR-10 Hop-up Chamber
- Maple Leaf Omega Nub Tensioner
- Laylax PSS10 430mm 6.03mm Genuine Size Barrel (de G-spec heeft een 303mm IB, maar er schijnt een 430mm in de silencer te passen!)
of de; Action Army Precision Barrel VSR-10 6.03 430mm (Schijnt net zo goed te zijn en goedkoper!)
- Action Army Gspec VSR10 Inner barrel Spacer set


De trigger sets zijn helaas uitverkocht en komen pas 31 mei weer bij airsoftpro.cz...

Laat mij AUB weten of jullie toevoeging hebben of verandering in het lijstje!


Ik zal jullie met deze topic op de hoogte houden van mijn upgraden! De sniper krijgt sws een andere look met een mooie camo.

Groetjes Declan aka Batavum

UPDATES IN DE COMMENTS!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou niet persee en langere inner erin doen, eerst goed kijken of het kan kwa cilinder volume. Langer is niet altijd beter
 
Ik ben benieuwd of hij de 70/75 meter gaat aantikken succes in elk geval ben benieuwd:)
 
De upgrades zijn binnen! Nou ja, een deel ervan!
Ik had nog een ML 75 graden bucking liggen deze ga ik even proberen.
29e3wif.jpg


Ga er nu mee bezig en hopelijk kan ik morgen wat meer power en accuracy krijgen met de JG Bar-10 in Gasselte :D
 
Hij zit in mekaar!

Probleempjes waar ik op stuite;

- (OPGELOST!))De bolt past niet op de teflon cylinder... dit moet dus even gevijld worden maar daar ga ik later deze week mee bezig. Oplossing; end cap er gewoon op 'rammen'. Ik heb serieus met een hamer op de end cap geslagen tot die in positie zat.
- (opgelost)De 430mm barrel paste niet door de silencer! Er zat een heel klein stukje metaal in de weg maar dit heb ik weggeboort. Ging vrij soepel nadat ik de silencer uit mekaar had gehaald.
-(opgelost) Op zo'n 30m wijken de bb's zwaar af naar links... volgens mij ligt dit aan de nub die ik erin heb gezet. maar dat weet ik niet zeker! Iemand? Oplossing; nub recht leggen!

Ondanks de afwijking, onwijs veel zin in morgen als ik em ga testen in Gasselte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry best late update...

Gisteren (02-04-2017) een prachtige dag gehad in Gasselte!
Samen met een vriend van me tegen over elkaar gaan staan om de range te testen. 80 passen van elkaar raakte ik hem nog (ongv 80 meter dus) daarna werd het lucky shots.
Ik haalde met .20 bb's 466 fps! Super happy mee!

Ik wil der nu alleen nog een M145 veer in zetten en die cilinder moet er in...
De bolthandle past er wel op maar het zwarte ding, bevestigings dop ofzo, heeft in de binnenkant een soort locking systeem waardoor die niet helemaal op de cilinder past.. super irritant want bij iemand anders met een G-spec paste het wel... beetje slijpen/vijlen zegt ie maarja....

De sniper schiet wel heerlijk en de range is ook prachtig! Accuracy mag op de long range nog wel wat beter :D
Zit er ook aan te denken om .36 bb's te gaan nemen ipv .33???? (iemand commentaar of suggesties?)

LOVE IT!
 
Sorry best late update...

Gisteren (02-04-2017) een prachtige dag gehad in Gasselte!
Samen met een vriend van me tegen over elkaar gaan staan om de range te testen. 80 passen van elkaar raakte ik hem nog (ongv 80 meter dus) daarna werd het lucky shots.
Ik haalde met .20 bb's 466 fps! Super happy mee!

Ik wil der nu alleen nog een M145 veer in zetten en die cilinder moet er in...
De bolthandle past er wel op maar het zwarte ding, bevestigings dop ofzo, heeft in de binnenkant een soort locking systeem waardoor die niet helemaal op de cilinder past.. super irritant want bij iemand anders met een G-spec paste het wel... beetje slijpen/vijlen zegt ie maarja....

De sniper schiet wel heerlijk en de range is ook prachtig! Accuracy mag op de long range nog wel wat beter :D
Zit er ook aan te denken om .36 bb's te gaan nemen ipv .33???? (iemand commentaar of suggesties?)

LOVE IT!
Geoffs .36? Ofzoiets. Ik heb er veel goede dingen over gehoord.
 
Sorry best late update...

Gisteren (02-04-2017) een prachtige dag gehad in Gasselte!
Samen met een vriend van me tegen over elkaar gaan staan om de range te testen. 80 passen van elkaar raakte ik hem nog (ongv 80 meter dus) daarna werd het lucky shots.
Ik haalde met .20 bb's 466 fps! Super happy mee!

De sniper schiet wel heerlijk en de range is ook prachtig! Accuracy mag op de long range nog wel wat beter :D
Zit er ook aan te denken om .36 bb's te gaan nemen ipv .33???? (iemand commentaar of suggesties?)

LOVE IT!

Mooi dat je een goede dag hebt gehad in Gasselte! Hoe waren de omstandigheden er? Vorige keer dat ik er lag te sniperen was het nog redelijk kaal en kon je goede hits maken op lange afstand, is er al een beetje begroeiing weer?

En voor het gewicht van je bb's is altijd kijken wat het best werkt bij je setup, ik lees dat je een 75 graden bucking erin hebt zitten en die zijn meestal voor de zwaardere bb's (+0.36g) want die hebben meer grip nodig voor de juiste hoeveelheid spin. En de VSR 10 series staan bekend om dat ze een grote cylinder volume hebben wat ervoor zorgt dat je zwaardere bb's kan gebruiken zonder teveel FPS verlies. (wel oppassen voor JC!) Ik suggereer dan ook om verschillende gewichten bb's te kopen (Geoffs kan ik aanraden, mogen alleen niet overal gebruikt worden. Valken slechte ervaring mee maar is soort van te doen) in .30 - 0.36 - 0.40 en miss 0.43 en dan een dagje spenderen op een schietbaan en kijken wat de chrono resultaten zijn, en wat voor jouw setup het beste gevoel heeft.

Een bijkomend voordeel van zwaardere bb's is dat ze een vlakkere vlucht hebben (zie: Figure 500-02)

En FPS verlies hoef je niet bang voor te zijn, want stel dat je een klein beetje (20 a 30 fps) verliest met het overstappen van 0.30 naar 0.36 je bb zal na 30m sneller dan de lichtere bb aankomen zie: Figure 500-05

Heel lang verhaal kort:
Advies - Als je een zwaardere bb kan gebruiken in je systeem, en deze schiet lekker na testen. Dan wordt dat aangeraden
 
Heel lang verhaal kort:
Advies - Als je een zwaardere bb kan gebruiken in je systeem, en deze schiet lekker na testen. Dan wordt dat aangeraden

Wauw wat een info TOP!

Het was een mooie warme dag en het viel nog mee met de begroeiing! Heb stuk of 4 long range kills kunnen maken (50/60 meter wel)

Ik heb een Masamune Cylinder voor de VSR-10 gekocht. Alleen heel jammer dat het stukje wat de bolt handle vast zet er niet op past... Terwijl een andere jongen die ook de JG Bar-10 G-spec heeft em er wel op kreeg.. Hij zegt dat ik het bevestigings deel dan maar meot slijpen... Daat komt het dan ook wel op neer.
Als ik deze cylinder in de sniper krijg denk ik dat ik alleen nog een M145 veer erin ga zetten... en dan waarschijnlijk voor de .36 bb's ga. Ik weet alleen niet of ik met de M145 veer boven de 500 fps ga uitkomen... aangezien ik met de m130 veer al op 466fps zit.

Erg bedankt voor de info!
 
Mooi om te horen dat het deze keer een succes verhaal is, vergeleken met de vorige :).
En ik heb weer goed nieuws!
De cylinder zit erin! Las op airsoft sniper forum dat je de end cap er gewoon op moet rammen, die gekke amerikanen haha nou, het werkte! Gaat nu super smooth allemaal, hoef de bolt amper terug te duwen!
Het is een beetje donker buiten dus kan het effect op de bb's niet echt zien, maar misschien weet 1 van jullie wat het effect van een teflon cilinder is?

Tot nu toe dus alle upgrades die ik aangeschaft heb kunnen plaatsen! Heerlijk :)
 
Op een prachtige zondag mogen skirmen in Balls and Arrows. Paar mooie hits kunnen schieten.
Helaas aan het eind van de eerste helft schoot de cylinder terug als ik de veer strak trok...
Wat blijkt nu, trigger unit versleten. Ik ging der van uit dat de unit het wel even vol zou houden, maar heb dus maar 1,5 skirm ermee kunnen spelen :(
Nu kijk ik op verschillende websites voor trigger sets, want ik wil de piston en de springguide ook vervangen, maar zie op airsoftpro.cz dat deze pas 31 mei uit komen... Dat duurt nog 1,5 maand.
Iemand andere ideeën?

Groet
 
€130 voor een trigger vind ik wat te veel als de action army trigger set €80 is..
Want de piston en springguide moeten er ook nog bij...

Ik heb thuis deze liggen:
http://www.airsoftshop.be/nl/action-army-vsr-10-zero-trigger-system-piston.html

gebruik em niet meer omdat ik zelf een Wolverine Bolt heb, ik vrees alleen dat ik niet meer alle schroefjes heb doordat hij al 2 jaar lang in de kast ligt (in de rotzooi la) dus kan dat je die er mogelijk bij moet zoeken. En de Piston zit al in de cylinder gebouwd die ik ook los heb liggen). Kan wel even checken vanaaf of alles nog in orde is. Kan jij hem voor een goed prijsje van me overnemen en ben ik er vanaf ;)
 
Kan jij hem voor een goed prijsje van me overnemen en ben ik er vanaf ;)

Tof! Moet wel ff zeker weten dat het allemaal werkt aangezien het al 2 jaar niet bewogen heeft. Dan moet ik alleen nog een andere springguide?
En ik lees dat er alleen maar Action Army springs op passen? Dus een ML145 veer wordt em niet.
 
Tof! Moet wel ff zeker weten dat het allemaal werkt aangezien het al 2 jaar niet bewogen heeft. Dan moet ik alleen nog een andere springguide?
En ik lees dat er alleen maar Action Army springs op passen? Dus een ML145 veer wordt em niet.

Sure, woon je toevallig ergens in NH of in de buurt van Utrecht? Kan je het oppikken en zelf testen op je gemak thuis
En kwa springs heb ik geen idee, als degene nog goed werkt die erin zat schiet ie rond de 470-480
 
Terug
Bovenaan