John Snow gaat de toekomst in

John Snow

Well-Known Member
24 jul 2015
49
6
Trophies
4
Hallo allemaal, John hier.

Ik zal me even voorstellen, ik ben zoals te zien John,ben 18 jaar oud en woon in Drunen (tussen Tilburg en Den Bosch). Ik ben op dit moment student aan de Fontys Hogeschool te Eindhoven. Hier zit ik nog niet op kamers aangezien ik het thuis nog prima vind te overleven. Naast mijn studie ben ik graag met teamspellen bezig, zowel in games als in sporten. John Snow is mijn gamertag omdat vaak als leider wordt gezien door teamgenoten in game, maar ook op school. Naast dat is GoT gewoon een awesome serie!

Een aantal jaar geleden ben ik in contact gekomen met airsoft door Scoutthedoggie, dit is een Schots/Iers-airsoftkanaal. echter was ik op dat moment nog te jong voor de minimale eisen. Vanaf dat moment was ik zeer geinteresseerd in Airsoft. Nu was ik een tijdje geleden bij een vriend die vertelde dat hij een NABV-pas had aangevraagd. Hier pakte ik gelijk mijn kans, en besloot zelf ook een VOG aan te vragen.

Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken naar AA's en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een intermediate wapen wil komen. Hier was ik tot deze AA gekomen: http://www.airsoftworld.net/g-g-combat-machine-srl-cm16-sr-l.html Het is een Combat Machine van G&G, deze serie staat bekend als de budget/sportsline van G&G. Maaaar, deze AEG heeft een mosfet build-in direct uit de box. Dit zorgt er voor dat ik ipv full auto, three-round burst kan schieten. 

Omdat ik nog een beginnende airsofter ben, heb ik een aantal vragen die jullie hopelijk kunnnen beantwoorden:

1. Is het nodig om vanaf de start goede cammo kleding te hebben? Ik besteed namelijk nu iets meer uit aan een de AA met een redelijke sight dan aan bijv. invadergear multicam kleding.

2. Zijn twee 9.6V 1600mAh batterijen genoeg voor een dag airsoften? Is het slim om na het airsoften de batterijen gelijk op te laden, of ze te laten staan hoe ze zijn en ze voor de nieuwe skrim opnieuw opladen?

3. Is het slim om gelijk over te stappen op Deans-connectoren? Ik heb gehoord dat je hierdoor net een wat snellere responsietijd hebt en dat de power-overdracht tussen connectoren zeer goed is waardoor er geen restwarmte onstaat.

Tot slot wil ik alvast Jan Bedanken voor het helpen bij het creeëren van een account, hier had de server namelijk een beetje moeite mee.

Groetjes,

John

Edit: Wapen veranderd naar AA

Hey John welkom,
Als eerst,, ja hier komt hij weer,, in de airsoft sport noemen we het geen wapen /gun,etc wij hebben het hier over replica's of AA (airsoft apparaat)
Antwoord op je vragen:
1. Nee je hoeft niet meteen camo te kopen, je kan bv ook als pmc gaan spijkerbroek en zwart shirt ofzo.
2. In principe zouden 2 accu's voldoende moeten zijn voor 1 dag. Jij hebt het hier over Nimh accu's, die zou je opgeladen weg kunnen leggen maar half vol wegleggen is ook niet zo'n probleem. Ze hebben immers geen geheugen effect zoals de NiCd accu's.
3. Deans is wel verstandig ja, ik zelf heb overigens overal xt-60 connectors opzitten die zijn wat makkelijker te installeren / solderen en zijn ook wat steviger. Maar Deans is ook niet slecht.
Edit: ohja het is sowieso altijd verstandig om je accu's een dag voor de skirm te laden dan sta je nooit voor een verrassing

@Sander, bedankt voor de tip! Ik heb het veranderd naar AA's.

Waarom heb je gekozen voor de xt-60 connectoren over de Deans? Puur omdat ze makkelijk te installeren en stevigerer zijn? Ik lees op forums dat de xt60 meer ruimte in beslag neemt dan de deans.

He John,

Welkom.

Investeer wel in goede schoenen (boots), heb zelf de fout gemaakt een keer te spelen op sneakers, die waren gelijk afgeschreven.

heb zelf ook 2 accu's en daar haal ik de dag wel mee

Welkom John op het Forum, Yes steeds meer Brabanders (veldhoven hier). Zelf gebruik 2x 9.6V 1600m batterijen waarvan 1 meestal aan het einde van de dag leeg is en de andere nog half vol. ligt er wel aan welke rol ik die dag vervul anders heb ik aan 1 batterij voldoende.

@Agthor Ik heb nu nog hoge schoenen met stalen neuzen van het werk. Zouden deze voor het begin werken? Later ben ik van plan meer bergschoenen of iets dergelijks te halen.

@Arjan Om je nog blijer te maken, kan ik alvast zeggen dat 3 vrienden van mij ook al een NABV-pas hebben. Iedereen wonend rondom Den Bosch. Echter zitten zijn (nog) niet op dit forum.

Uhm ja ik heb voor xt-60 gekozen vanwege het gemak en stevigheid, ik heb de pech dat ik die deans bij aan en afkoppelen gewoon aan puin trek. Misschien ben ik een beetje onbehouwen maar bij xt-60 is het me nog nooit gebeurd. Je hebt ruimte zat voor een xt-60 ik heb nog nooit gehad dat het niet past, misschien bij sommige exotische modellen met bizar weinig ruimte dat je een probleem hebt.

Hallo en welkom op dit forum @John Snow,

Ik kom zelf uit de regio Uden/veghel. 

Zag dat je vragen al beantwoord waren. dus daar ga ik niet meer op in. 

In ieder geval veel plzier in deze prachtige sport.

Welkom op het ACN forum John.

Camo is wel handig als je veel buiten in bossen en velden rond banjert. Maar het hoeft niet zo duur te zijn. Ik denk dat als je een beetje zoekt, je voor €25 een standaard NL camo overhemd en broek hebt. Je kan eens kijken op marktplaats.nl of naar de lokale dump gaan. Volgens mij kun je daar een nieuwe fostex camo overall voor €20 kopen, daarmee val je toch al heel wat minder op.

2 batterijen is bij een normale speelstijl wel voldoende.

En ik ben het met Sander eens.. XT60 ipv  Deans.. Bij de PPSH-41 pas dat net niet lekker (maar jah  dat is al weer exotisch). Maar verder past het bij mij altijd.  Deans slodeerd ook minder lekker, maar ik ben Electronica reperateur / monteur, dus ik krijg alles wel gesoldeed ;)

Verder is G&G een goede keuze.

@Sander Ik denk dat ik ook voor de xt60's ga kiezen. Mijn vader heeft thuis ook nog een paar liggen voor zijn modeltreinen dus dat komt voordelig uit. Laatste vraag voor een tijdje; vervalt je garantie wanneer je het type connector van je batterij/oplader/AEG vervangt?

Ja meestal wel, oplader en batterij zal de fabrikant geen boodschap aan hebben maar op het moment dat je de connectors van de aeg afknipt is het vaak einde garantie.

Ik zal dus moeten overwegen of ik de connectoren vervang of de garantie "wegknip". Is dit het waard?

Ja die overweging zal je inderdaad zelf moeten maken, ik persoonlijk overweeg dat binnen 5 minuten en knip het eraf na een inspectie van alles om te kijken of er geen fabrieks fouten in zit. De internals vervang ik toch zelf als iets stuk gaat.

Ja meestal wel, oplader en batterij zal de fabrikant geen boodschap aan hebben maar op het moment dat je de connectors van de aeg afknipt is het vaak einde garantie.

Ik weet niet meer welke van de twee het was, maar als je de replica bij Unit13 of Airsoft 2 go koopt, en je vraagt even per mail of je de connectoren mag vervangen zonder verlies van garantie.. Dan krijg je zwart op wit een toezegging dat  dit mag (heeft mn broer ook gedaan).  Mocht je dan wat hebben, en ze zeggen dat je geen garantie meer hebt, dan kun je altijd weer refereren naar hun mail.

Goede tip Eviltwin-NL, die ga ik zeker gebruiken! Ik mail de winkel even of het inderdaad geen probleem zal zijn.

Dat ben ik ook van plan Sander. Ik ben al op zoek naar een kapotte m4 zodat ik kan kijken hoe de internals eruit zien en zodat ik een beetje er mee kan oefenen.

Beide in iedergeval nogmaals bedankt!

Ja das wel jammer, ik had nog een kapotte m4 liggen, maar daar is weinig van over gebleven nadat ik alle onderdelen los verkocht had.