Kallisto stelt zich voor

Kallisto

Well-Known Member
1 dec 2016
108
33
Trophies
7
Beste mede-airsoftliefhebbers,

Ik heet Kevin en ik ben op dit moment 26 jaar. Ik woon in Almelo en ik werk in Den Ham als webdeveloper. Ik houd van gamen, films kijken, auto's en sinds enige tijd ook van airsoft!

Ik ben een paar weken geleden bij Bunker 501 geweest, om te kijken en om te informeren. Hier werd ik goed geholpen en sindsdien ben ik daar vaker geweest. Ik heb een week geleden mijn NABV-pas aangevraagd. Ik wacht alleen nog op mijn VOG.

Waarom ik me heb aangemeld? Sowieso is dat wel zo netjes, vind ik. Maar ik heb enkele vragen en die kan ik het best op dit forum stellen, denk ik.

Als iemand nog vragen heeft, dan hoor ik ze graag.
 
Welkom Kallisto!

Weet je al welke replica's / gear je zou willen?

Wie weet tot in het veld!
 
Welkom Kallisto!

Weet je al welke replica's / gear je zou willen?

Wie weet tot in het veld!

Dankje, Stey!

Ik ga waarschijnlijk (zoals vele starters) voor een M4. Dit op aanraden van meerdere mensen op diverse fora en van een medewerker (of de baas?) van Bunker 501. Ik ga dan gelijk voor een starter set (zie hier), lijkt me wel zo handig.

Qua gear hoop ik voor Invader Gear te kunnen gaan. Ik twijfel nog tussen digital woodland, flecktarn en vegetato. Ik weet nog niet of Invader Gear een optie/mogelijkheid is in verband met de maten. Hierover heb ik een ander topic gestart.
 
Welkom op het forum.

Vraag maar raak. waar we kunnen helpen doen we dat graag
 
Welkom! In dit topic mag je alles vragen, het is tenslotte jouw topic :)
Btw, mocht je voor flecktarn willen gaan dan kan je dat voor niet al te veel bij een dump kopen en dan heb je nog origineel spul ook. Invader Gear kan nogal prijzig zijn soms ^^
 
Welkom! In dit topic mag je alles vragen, het is tenslotte jouw topic :)
Btw, mocht je voor flecktarn willen gaan dan kan je dat voor niet al te veel bij een dump kopen en dan heb je nog origineel spul ook. Invader Gear kan nogal prijzig zijn soms ^^

Dankjewel ChaoSState :) Zijn er geen bepaalde regels/richtlijnen dat je vragen moet stellen in het daarvoor bestemde forum?

Ik vraag me sowieso af voor welk merk kleding ik kan gaan. Ik wilde voor Invader Gear gaan, maar die gaan t/m maat XL. Als ik naar de maattabel kijk, zou ik maat XXL moeten hebben. Helaas, want Invader gear heeft verder wel veel (en volgens velen) en ook goed spul.
Dus ik hoop eigenlijk dat er hier mensen zijn die een beetje in hetzelfde schuitje zitten, haha! :p

Ik zoek eigenlijk een merk met wat meer grote maten. Het is ook handig als dit merk veel verschillende soorten camo heeft en er veel verschillende kledingstukken van zijn (shirt, broek, jas, eventueel vest e.d.).
Het hoeft van mij niet per se het goedkoopste te zijn, maar ik vind zo'n € 100,- (of meer) voor een "simpele" broek wel iets te duur worden.

Op advies heb ik gekeken naar MFH, maar daar kan ik weinig van vinden (in Nederland).
Ook heb ik gekeken naar Tru-Spec. Deze zijn in Nederland prima verkrijgbaar, maar ik vind dit toch iets te duur.

Ik zoek dus eigenlijk een soort Invader Gear, maar dan met grotere maten :p

Edit: mijn broekmaat is 42/32 (geen idee of je daar wat aan hebt) :p
 
Hi Kallisto
Welcome bij de club
Heb zelf ook vorige week Invader Gear gekocht en ik moet zeggen t valt erg ruim dacht
Dat ik xl nodig had bleek na het passen dat ik met L ruimte over had..
Dus ik zou zeggen effe passen
 
Laatst bewerkt:
Welkom! :D

Wat leuk dat je al zo aan het kijken bent geweest wat je wilt hebben. Goed om te horen van 501!

Vragen mogen in de fora waar jij denkt dat ze horen. Klopt dat volgens moderators niet, dan gooien wij het wel naar het goede plekje ;)

Heb je ook al bij een dump gekeken voor de standaard NL camo (DPM)? Ik denk dat je voor de grotere maten sneller uitkomt bij de duurdere merken. De goedkopere merken zijn wat meer one size fits all ben ik bang. Dat merk ik ook bij mijn Invader Gear shirt. De mouwen zijn HUGE. Een clawgear shirt kon ik ook op mijn mouwmaat krijgen waardoor hij veel beter past.

EDIT:
En wat @Blackwave zegt! Passen is weten! ;)
 
Je kan ook kijken naar repo Russische camo, die verkopen ze in de meest idiote maten :D
 
Iedereen bedankt voor de tips/informatie. Ik ga binnenkort toch maar even langs Eindhoven om de XL te passen. Past dit niet, dan neem ik wel even contact op met GreatOak :) Ik ben al bij een dump geweest (eentje in Hengelo), maar vond die zaak niet heel boeiend om eerlijk te zijn :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Dankjewel. Alleen nog even mijn VOG opsturen, contributie betalen en dan is het wachten op mijn pas :) Dat weerhoudt me er nog niet van om gear te kopen, maar ben nog niet tot een besluit gekomen :p
 
Beetje late reactie (privé-leven beetje heel erg chaotisch op het moment) maar alsnog: "Welkom Kevin."
 
Ik vraag me ook af of er mensen op dit forum zitten die in buurt van Almelo wonen (of in ieder geval ergens binnen Overijssel). Want het lijkt me leuk om eens met mensen uit de buurt naar een skirm te gaan. In welk forum kan ik dat het beste vragen? Het gaat me niet om vervoer, hoor, ik ben voorzien van een rijbewijs en een auto :p :)