Kapotte Kabel

Komt zeker goed. Ik heb dat ook voor eerste keer gedaan met me replica's en accu's (stekkers omgezet van Tamiya naar xt60) en is echt een fluitje van een cent! Mocht je ooit omzetten op accu's naar andere stekkers, knip dan nooit 2 draadjes tegelijk door. (Overigens wel dikke aanrader om om te stekkeren!)
Thanks! goed om te weten!

Heb eventueel ook nog wel een trigger assambly liggen. Amper gebruikt ivm het plaatsen van een Titan.

Maar zoals gezegd is solderen eigenlijk makkelijk dan je misschien denkt. Probeer beide kanten goed warm te krijgen (laat de soldeerbout dus ook goed opwarmen! Dat is waar het meestal al mis gaat) en laat de tin ertussen vloeien. Goed laten afkoelen, krimpkousje erover en klaar.

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Hardred
Je kan keer langs mij rijden en ik kan het voor je soldere
Hoi Paul, thanks voor het aanbod maar het is gefixt! :P she shoots like a charm now :) alleen op 347 fps met 0.32g bb's dus moet er alleen nog even een nieuwe veer inzetten aangezien gunfire dat dus nog niet heeft gedaan xd. bedankt voor de hulp allen!

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Hoi Paul, thanks voor het aanbod maar het is gefixt! :p she shoots like a charm now :) alleen op 347 fps met 0.32g bb's dus moet er alleen nog even een nieuwe veer inzetten aangezien gunfire dat dus nog niet heeft gedaan xd. bedankt voor de hulp allen!

goed om te horen! pff gunfire ben in die winkel geweest paar weken geleden toen ik in polen was mijn ervaring met hun is bagger maar das offtopic

• Leuk
Zit er geen andere veer bij dan??
Normaal zit de 430fps veer er in en de 320fps veer er los bij.
Na gelang welk model je hebt(de E&C of SAEC) is het een klusje van 5 minuten of een half uur om de veer te vervangen.
Mocht je nog te bang zijn om het te doen, kan ik het eventueel doen als je niet te ver uit de buurt zit of als je een keer een skirm hebt bij B&A te Lelystad.

Greets Roy

Hoi Paul, thanks voor het aanbod maar het is gefixt! :p she shoots like a charm now :) alleen op 347 fps met 0.32g bb's dus moet er alleen nog even een nieuwe veer inzetten aangezien gunfire dat dus nog niet heeft gedaan xd. bedankt voor de hulp allen!

• Leuk
Zit er geen andere veer bij dan??
Normaal zit de 430fps veer er in en de 320fps veer er los bij.
Na gelang welk model je hebt(de E&C of SAEC) is het een klusje van 5 minuten of een half uur om de veer te vervangen.
Mocht je nog te bang zijn om het te doen, kan ik het eventueel doen als je niet te ver uit de buurt zit of als je een keer een skirm hebt bij B&A te Lelystad.

Greets Roy
Hoi Roy! Er zit inderdaad een 2e veer(m90) bij. Schiet deze dus +/- 320fps? En ik heb E&C en heb de veer al 1x vervangen door een m100 maar schiet daarmee nogsteeds 5 fps te hard x) veer vervangen gaat dus wel lukken maar thanks for the offer! :)

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Kijk dan eens of je een M95 veer kan scoren.
Daarmee zou je dus rond de 345/350 moeten komen

• Leuk
Of doe een AOE correctie scheelt 10-20FPS en je gearbox loopt mooier/beter (overigens zou ik proberen rond de 340 FPS te gaan zitten... 20 FPS verschil in chrono’s is absoluut niet ondenkbaar...)

• Leuk
Kijk dan eens of je een M95 veer kan scoren.
Daarmee zou je dus rond de 345/350 moeten komen
Ja dat is inderdaad ook een optie. Zie alleen tot nu toe alleen maar element m95 springs, zijn dit goede springs of een liever niet geval?
Of doe een AOE correctie scheelt 10-20FPS en je gearbox loopt mooier/beter (overigens zou ik proberen rond de 340 FPS te gaan zitten... 20 FPS verschil in chrono’s is absoluut niet ondenkbaar...)
Thanks voor de tip maar denk dat dat voor nu voor mij iets te lastig is :oops:

Thanks voor de tip maar denk dat dat voor nu voor mij iets te lastig is :oops:
Dat valt je alles mee. De gearbox moet even open maar dat is geen hogere wiskunde als je de veer zelf al kunt vervangen. Dan ben je ook handig genoeg om de gearbox open te maken.

De AoE correctie is namelijk niets meer dan een ringetje op je cilinderhead plakken in de cilinder en een tand of 1½ wegvijlen van je piston.
Ik heb voor mijn Specna's precies de goede rubber ringen weten te vinden die exact in de cilinder passen.
Heb er nog een paar liggen dus als ik er eentje op moet sturen hoor ik het wel. Kwestie van een enveloppe met 1 postzegel.

ih3j4Xo.jpg

• Leuk
Hmm misschien toch wel het overwegen waard :o ik ga me er even in verdiepen! thanks!

Ik zou de AOE corrigeren met een M100, heb je en wat duurzaamheid van de onderdelen te pakken en kan je met de iets sterkere veer mooi rond de 340-350 gaan zitten, voor de rest als je dat niet wilt proberen kan je ook een SP90 van Guarder proberen.

• Leuk
Ik zou de AOE corrigeren met een M100, heb je en wat duurzaamheid van de onderdelen te pakken en kan je met de iets sterkere veer mooi rond de 340-350 gaan zitten, voor de rest als je dat niet wilt proberen kan je ook een SP90 van Guarder proberen.
Zal daar ook even naar kijken! Thanks! En wat is precies het verschil tussen een m90 en een s90 als ik vragen mag?

https://www.airsoftsociety.com/threads/m-vs-sp-etc.71968/

M120 usually means 120 meters per second and an m130 usually means 130 meters per second. The Sp series is usually similar just that an Sp110 is the equivalent to an m120 and an Sp 120 is usually the equivalent of an M130 and this is Just a power conversion, I'm not sure on the lengths of the springs and the other variables''

"It's my understanding that "M" springs are rated with .20g BB's, and "SP" springs are rated with .25g BB's."

• Leuk
Yeah maar het is meestal niet letterlijk een M100, maar zit vaak net iets hoger als de m variant, het is natuurlijk ontzettend afhankelijk van de fabrikant, maar Guarder veren zijn denk ik een van de beste op de markt.