Kennismaking en wat vragen.

mircoapperlo

New Member
8 jul 2016
3
0
Trophies
1
Hee hallo, iedereen.

Mijn naam is Mirco Apperlo en ben 23 jaar oud. Ik ben ex militair en ben sinds een maand bezig al mijn spullen te verzamelen om ook een start te maken met airsoft sinds ik de actie en spanning mis.

Nu ga ik jullie gewoon wat vragen. Ik ben vrijwel de enige in mijn kennis kring die begint met airsoft waardoor ik er soort van alleen voorsta. Ook woon ik in Zwolle, dus toen ik naar de evenementen keek zag ik dat ik niet bepaald vaak goed in de buurt zit. Nu is mijn vraag, kun je in je eentje gewoon naar evenementen gaan na dat men zich heeft aangemeld of adviseren jullie allemaal eerst een groep te vinden of stichten?

Sinds het nieuw voor me is ben ik de boel nog een beetje aan het aftasten.

Alvast bedankt heren.

Hey Mirco,

Wat een goeie voor je is, is om gewoon een keer aan te sluiten bij een groep die hier een evenement meldt. Je dient je dan wel zelf aan te melden bij de locatie zelf.

Je hebt dan gelijk een paar man die je kent van het forum, of in ieder geval kunt leren kennen.

Hey Stey,

Ik ga ervan uit dat je de evenementen onder rubriek skrim vindt op deze forum? Of zit ik er nu goed naast??

Hallo Mirco,

Welkom op het forum.
In feite kun je zo naar elke skirm toe (mits aangemeld bij de organisatie) en kun je zo beginnen.

In de airsoft wereld is iedereen erg open en behulpzaam, dus je komt altijd wel op je pootjes terecht tijdens een skirm. En zit je voor dat je het weet in een team / groepje.

Zelf kom ik uit Kampen. En ga "waarschijnlijk" zaterdag met m'n broers naar Helenaveen. Ze hebben daar huurkits (of wij zelf genoeg replicas) , dus wie weet kun je mee?

Welkom bij deze mooie hobby! Airsoft is een prima sport om alleen aan te beginnen. Je hebt binnen no-time een groepje mensen om mee te spelen en je kan op een skirm iedereen alles vragen.
Als je als openingszin "hee, gave replica!" gebruikt is er niemand die daar negatief op reageert ^^
Zelf ga ik aanstaande zondag met een groepje forum leden naar balls and arrows, dus ook daar ben je van harte welkom!

Welkom Mirco,

ik begon precies zoals zoals jij. toen mensen van het forum zich hadden opgegeven op een skirm heb ik aan 1 van deze mensen gevraagd of ze het een probleem vonden dat ik mijn eerster skirm bij hun aansluit. 2 heren hebben mij op mijn eerste skirm geweldig opgevangen (+++jes naar @jules.cornelissen @manderspaul)

mocht je hulp nodig hebben schroom niet mij een PB te sturen want zoals ik geholpen werd help ik graag een ander!

Kwa skirm locaties kan ik je nog niet heel erg helpen omdat ik verslaafd ben aan 1 locatie :)

Bunkerhill in Daarle is relatief dichtbij voor jou vanuit Zwolle, Mirco. En ik als beginner wil daar ook wel eens heen. ;)

Ha Mirco!

Ex militair! Dan kan je een hoop airsofters wel het één en andere leren haha!

Inderdaad zoals iedereen al aangeeft is het geen enkel probleem om alleen te beginnen. Je vindt snel genoeg aansluiting en als mensen merken dat je een toffe gast bent en het spelletje goed beheerst, zullen ze het echt niet erg vinden dat je met ze optrekt. Je zal dan vanzelf wel een keer een team uitnodiging krijgen.

Ook kan je genoeg ad-hoc groepjes vinden zoals je hier op het forum merkt! Wat dat betreft zijn airsofters maar een partij lieverds ;) Thanks voor de uitnodigingen guys! ^_^

Ik zou inderdaad gewoon aansluiten bij mensen van dit forum. Of wellicht een maatje vinden die wel een keertje mee wilt.

Op een evenement vinden mensen het vrijwel altijd prima als je een praatje komt maken als beginner, vaak vinden ze het juist hardstikke leuk om hun kennis over te brengen, en hierdoor op hun beurt helpen om de sport te doen groeien in Nederland.

Heb dit zelf ook meegemaakt, ik ging dan wellicht met een aantal gasten voor het eerst, maar stapte gewoon op mensen af als ik zag dat ze een gave replica of uitrusting hadden en dan een praatje maken.

Zou een skirm agenda niet ook handig zijn? Ik weet dat er een op NABV.nl staat, maar misschien is er een toepassing die die automatisch kopieert en 'em voortdurend aan de rechterzijde van het scherm toont?

038 voor het leven! Welkom hier mede blauwvinger.
Vanuit Zwollywood kan je in mijn opinie vrij snel in Lelystad geraken bij mijn favo veld Balls & Arrows, of richting de veluwe voor...Veluwe Airsoft.

Zoals voorgaande leden zeggen raak je tijdens een evenement zo aan de klets.
Ik en denk ik vele anderen zijn toch verzot op de schiet-ijzer-vormige-ballen spuwers en kom je toch altijd even buurten bij een ander exemplaar.

Stitch, daar hebben we over nagedacht, maar dan raken we het overzicht kwijt. Nu staan er alleen events op waar mensen van dit forum heen gaan.

Zoals eerder aangegeven hier zit Bunker Hill van 3Division bij jou in de buurt (Daarle). Persoonlijk vind ik dat het gaafste outdoor terrein in Nederland, tot nu toe. Ze hebben daar goeie huurkits en kan je ook een weekend skirm daar aanraden.

Verder hebben we hier een kaart met een overzicht van Airsoft locaties gemaakt, misschien dat dit ook helpt:
http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-in-nederland/airsoft-locaties-een-handig-overzicht/