Keuze eerste replica

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo allen,

Ik heb al mijn gear bijna wel zoon beetje besteld :) moeten nog wel aantal dingen binnenkomen maar dat komt goed.

Nu is het dus het moment dat ik mijn eerste replica binnen paar maanden wil bestellen en dus ook het moment om jullie om kennis te vragen.
Waar ik voor wil gaan is de VFC MK-16-L
Maar welke is nou het beste om te nemen en goedkoopste naartuurlijk ;)
Zag op de ene site de deluxe staan voor 499 een andere site de normale versie 260 ofzo maar ik ben niet zo bekend met het verschill tussen bepaalde aspecten zoals internals externals wil ik eigenlijk zoveel mogelijk full metal.
Waarom ik voor de vfc scar-l kies :
Hij is inklapbaar wat het handig maakt voor transport of als hij aan bungee hangt.
Vfc hoor ik veel goeds over en vooral omdat ik iets out of de box zoek trek mij dat wel.
Veel rail ruimte om veel addons te plaatsen.
Steel upperreciever ( als ik het goed zeg?)
V2 gearbox, hoor de dat v3 lastiger is uit elkaar te halen maar met upgrades weer makkelijk?

Hier nog de links van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden :

http://en.softairrastelli.com/rifles/professional-electric/scar-series/scar-l-std-vfc

http://www.airsoft-entrepot.fr/repliques/aeg/aeg-vfc-mk16-l-fde-deluxe.html

Alle tips of ideeën zijn welkom

Ik had nog even gezocht, je kan van de lange variant die je in Italië kan bestellen ook gewoon een korte maken, enigste wat je nodig hebt is een andere inner barrel, want je kan gewoon de outer barrel eraf draaien rond de front sight en daar dan je flash hider erop draaien. Ik neem dus aan dat er tussen deze versie en de deluxe op airsoft-entrepot ook een verschil zit in de internals, anders is het best veel geld voor een extra inner barrel XD. Ik weet echter niet wat dit verschil is, dat kon ik jammer genoeg nergens goed vinden.

De upper receiver is uit aluminium gefreesd dus niet staal, maakt voor de kwaliteit niet veel uit wel het gewicht ;). V2 of V3 maakt niet heel veel uit, daar zou ik me geen zorgen over maken, V2 onderdelen hebben vaak shops gemiddeld meer dan V3 maar er is ook een groot deel uitwisselbaar, maar dat is voor latere zorgen XD.

Laatst bewerkt:
Naast de VFC heb je ook nog SCAR L's van Dboys en Classic Army maar de VFC zal ongetwijfeld out of the box de beste zijn (en ook de meest prijzige).

Als je een SCAR mooi vindt, dan zou ik zeggen; ga vooral voor de VFC als je geen gedoe wilt. Daarmee kun je meteen beginnen en je zult er nog lang plezier van hebben.

Wat betreft het verschil tussen de twee versies (buiten de kleur uiteraard), als ik het goed lees komt de deluxe versie met twee barrels. Een long barrel en een short barrel. Voor de accuratie hoef je het niet te doen, daar zijn andere dingen van veel meer invloed op zoals bucking, nub en de kwaliteit van de barrel. Vind het net zoals Rebelattack zegt veel extra geld voor een extra barrel :)

Thanks voor alle info to nu toe ;)

@Rebelattack niet echt wat ik zelf gelijk wil doen een barrel inkorten

@Foodie88
Ja ik hoop inderdaad dus niet alleen voor die extra barrel is, kan het ook niet echt iets vinden over de gearbox en op YouTube vind je ook niks over de deluxe

Hoop maby dat iemand nog een andere leuke site binnen de eu waar het net iets goedkoper is, helaas heeft gunfire hem niet van vfc

Nee maar je hebt gewoon een schroef draad op de outer barrel dus die draai je eraf, dan draai je van de barrel extension de flash hider eraf en doe je die op de schroefdraad van de replica, die nog ontbloot ligt omdat hier eerst dus de barrel extension op zat. De inner barrel moet je ook niet inkorten, maar gewoon eentje extra kopen van de juiste lengte en dan heb je dus een CQC en een Rifle length variant SCAR-L, waarvan de prijs afhangt van welke inner barrel je erbij haalt.

Ik zou het absoluut niet aanraden om de inner barrel te gaan inkorten. Grote kans dat je je barrel vervormt / onzuiverheden aan het einde van je barrel krijgt en dat verkloot je accuracy. Dan kun je veel beter een nieuwe kopen van de juiste lengte, dat hoeft niet veel te kosten. Neem gewoon een Mad Bull of een Maple Leaf o.i.d.

Gearbox is volgens mij identiek tussen die twee modellen.

Gunfire heeft trouwens wel Cybergun (G&G) Scars, kan een goed alternatief zijn. Ik heb er echter geen ervaring mee en ook deze zijn best aan de prijs.
http://gunfire.pl/product-eng-1152197372-FN-SCAR-CQC-assault-rifle-replica.html

Ik zou het absoluut niet aanraden om de inner barrel te gaan inkorten. Grote kans dat je je barrel vervormt / onzuiverheden aan het einde van je barrel krijgt en dat verkloot je accuracy. Dan kun je veel beter een nieuwe kopen van de juiste lengte, dat hoeft niet veel te kosten. Neem gewoon een Mad Bull of een Maple Leaf o.i.d.

Gearbox is volgens mij identiek tussen die twee modellen.

Gunfire heeft trouwens wel Cybergun (G&G) Scars, kan een goed alternatief zijn. Ik heb er echter geen ervaring mee en ook deze zijn best aan de prijs.
http://gunfire.pl/product-eng-1152197372-FN-SCAR-CQC-assault-rifle-replica.html

Het kan nog goedkoper, ZCI :P, maar jup helemaal mee eens.
Echter de Cybergun SCAR is duurder als een VFC SCAR uit Italië.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
@Rebelattack thanks voor je advies, ben dus voor de vfc scar-l uit Italië gegaan :)
Zal dus binnenkort een keer wat advies vragen om de barrel korter te maken.

@Rebelattack thanks voor je advies, ben dus voor de vfc scar-l uit Italië gegaan :)
Zal dus binnenkort een keer wat advies vragen om de barrel korter te maken.

Korter maken vergt veel te veel werk, naast een stukje afzagen moet je hem ook crownen. Koop gewoon een kortere barrel, hoeft niet duur te zijn, een stainless steel ZCI barrel kost je 20 pond incl. verzendkosten, of een madbull of maple leaf is 30-40 euro. Je kan ook kijken of iemand een 2de hands stock barrel heeft in die lengte voor een klein bedrag.

Komt tegen die tijd wel ;), zal dan wel even nieuw topic ervoor aanmaken.
Nu eerst wachten tot ie binnen is en dan aan de gang om baterij te regelen en alles.