Keuze hulp bij eerste replica voor beginner

Niels Nguyen

Member
10 dec 2017
22
7
Trophies
4
Beste forum leden,

Mijn VOG is onderweg naar NABV. Dus ben ik druk bezig met het kiezen van mijn eerste replica. Dit is voor mij een totaal nieuwe wereld. Het lijkt me nog moeilijker dan als jij een auto koopt :). Ik zou heel erg dankbaar zijn als ik van jullie advies to mogen hebben om geen stupid fout te maken als een beginner die alles leuk vindt :)
Mijn keus gaat voor een M4 van het merk Specna Arms.

Het wordt gezegd dat Specna arms kwa kwaliteit iets beter dan bijv G&G is. Maar op de Gunfire blijkt dat G&G vaak duurder is dan Specna Arms. Het wordt ook nog gezegd in wereld van replica's, duurder is vaak beter. Ik wil graag jullie mening hierover hebben. Als een Specna arms SA - A03 met upgrade version en met Enter & Convert sys beter is dan een vergelijkbare replica van G&G dan ga ik voor Specna Arms. ???

Ik ben 174cm lang (of kort :) als te vergelijk met NLer :)) ) En de keuzen van M4 van Specna Arms maken me beetje moeilijk om te kiezen. Ik wil full metal m4 van specna arms maar weet niet welke maat zou ik voor kunnen gaan. Is het de lengte van een SA - A03 (700 - 785mm) goed voor iemand met lengte van 170cm tot 174cm ??? Hebben jullie ervaring hierop? Ik denk dat de lengte van een replica heeft wel invloed op de range en de accuratie. En ik kan in de eerste instantie niet elke lengte van M4 kopen :) . Een korte M4 voor CQB een lange voor bijv buiten woodland ofzo zou ideal kunnen zijn, maar is er een tussen maat die beide situatie goed genoeg is voor een beginner ?

Ik dank jullie heel erg voor het delen van jullie ervaring , jullie hulp en jullie tijd om deze bericht te lezen. Hopelijk deze vragen ook voor andere beginners van toepassing zijn.

Grts
Nhu
 
Hoi Niels,

Wat G&G en specna arms betreft heb ik zelf geen ervaring. Dus bij die keuze kan ik je niet helpen.

Wat lengte van de replica betreft kan ik je wel helpen.
Bij airsoft maakt de lengte van de loop helemaal niks uit op het traject van je bb.
Dus een langere loop hoeft helemaal niet perse verder te schieten.
Kies gewoon wat jij het mooiste vind of bij jou verwachte speelstijl past.

Het is wel zo dat een kortere replica makkelijker is in een CQB omgeving.
Maar ook met een langere replica is CQB prima te doen alleen is er wat oefening voor nodig om er goed mee uit de voeten te kunnen.

Mvg
 
hoi niels

met zowel gng als specna zit je eigenlijk altijd goed als je naar dat budget kijkt

ik zelf heb een specna arms en moet zeggen dat als de prijs juist is je een leuke replica heb en als je wilt upgraden met een bepaald budget zit je er ook nog prima in zelfde geld voor gng

qua replica zelf kijk een beetje wat een beetje bij je past qua lengte en speel daar mee. de loop aan de buitenkant bepaalt niks qua range.

de binnenloop (innerbarrel gecombineerd met je bucking/type nub) bepaald je range voornamelijk. maar daar vind je hier genoeg info over

succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
Specna arms wordt geprefereerd omdat de modellen van G&G die overeenkomen met specna qua prijs, allemaal vaak een plastic body hebben. Intern is het redelijk vergelijkbaar, G&G heeft het voordeel van een mosfet+triggerboard, goede bucking en de naar mijn mening iets betere gears, maar specna arms heeft nu een goede cylinderhead en nozzle waardoor een betere compressie. Als je een G&G met metalen body wil betaal je meer, maar je krijgt hier niet betere internals voor. Beide zijn in principe goed dus kies vooral degene die je zelf mooi vind.

Lengte heeft geen invloed op je range of accuraatheid, range is afhankelijk van je hop up en je bbs en je accuraatheid van je barrel en FPS stabiliteit, waarbij de eerste steeds de belangrijkste is. Qua lengte zou ik er dus niet te veel naar kijken. Ik zou vooral in je achterhoofd houden wat je het mooiste vind, ja met een lange replica CQB spelen is wat moeilijker maar het kan nog steeds. Als je dit echter heel belangrijk vind zou ik vooral kijken naar Carbine length replica's zoals de SA-A03.


de binnenloop (innerbarrel gecombineerd met je bucking/type nub) bepaald je range voornamelijk. maar daar vind je hier genoeg info over.
UHM mistakes were made?
 
Thanks voor de advies. Is de Carbine length replica's zoals de SA-A03 een Korte versie of en gemiddelde versie qua lengte ?
 
Carbine is een beetje de tussenweg tussen echt iets CQB en een battle rifle of SPR. Ik vind hem gemiddeld tot kort, je kan in kleine CQB hallen nog makkelijk hoeken pakken zonder rare angles te moeten creëren om alles af te dekken. Daarbij omdat barrel lengte niet range definieert kan je met simpele upgrades alsnog die long range targets aan tikken als je outdoor gaat :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
@Rebelattack en op:
Hier is mijn verdere uitwerking met wat ik zij:
voor het gemak het ik range en accuracy samengevat:
Range is voornamelijk een combi creeren van de juiste barrel lengte type bucking en nub/type hop en je hop up chamber speelt ook een rol samen met hoe je airseal is samen met je veer output. Probeer deze dingen zo goed mogelijk te krijgen en je tikt de 50 meter plus aan.
accuracy heb te maken met hoe je je inner barrel installeerd/ en de borefinish op nr1 daarna diameter op nr2 maar de juiste lengte hebben komt hier ook enigzinds terug als ik me niet vergis


qua lengte is de sa03 enigzins idd ook gemiddeld tot kort maar als je het juist aanpakt dan heb je met een "kleine lengte" nog steeds leuke afstanden voor buiten halen
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
Door een lid van dit forum heb ik geleerd dat, een upgrade voor specna arms of G&G is niet noodzakelijk maar na een tijdje wilt bijna iedereen het wel doen, omdat de originele replica van Specna arms of G&G (uit de doos) steeds meer nadelen vertonen. Een upgrades kost geld niet alleen voor materialen (onderdelen) maar ook het monteren (uurloon voor monteur) als ik zelf niet echt handig ben en als beginner met 0,0 verstaand van replica, dit komt dus bijna even duur uit als ik gelijk een duurde / goede replica zou gaan kopen, bijv een Krytac. Ik heb een aantal youtube reviews gekeken, daar wordt gezegd dat een Krytac is gewoon heel goed uit de doos te kunnen gelijk gaan skirmen. Bovendien na een tijdje het blijft goed werken met accuracy en range, een upgrade voor een Krytac is dus niet nodig, natuurlijk onderhouden en vervangen van versleten onderdelen geldt voor alle replica's.
Ik wil graag jullie mening hierover hebben? alvast bedankt voor jullie tijd en advies. Ik vind deze group, dit forum steeds leuker :) ik leer heel veel van.
 
lengte heeft nul invloed, diameter nihil tot ook nul dus nee daar is het niet correct. Het belangrijkste is een goede hop kunnen geven dmv een goede flat hop of R-hop, een goede bore finish te hebben, een zo consistent mogelijke fps en zo zwaar mogelijke bbs te gebruiken. Dat zijn de belangrijkste zaken.
 
Door een lid van dit forum heb ik geleerd dat, een upgrade voor specna arms of G&G is niet noodzakelijk maar na een tijdje wilt bijna iedereen het wel doen, omdat de originele replica van Specna arms of G&G (uit de doos) steeds meer nadelen vertonen. Een upgrades kost geld niet alleen voor materialen (onderdelen) maar ook het monteren (uurloon voor monteur) als ik zelf niet echt handig ben en als beginner met 0,0 verstaand van replica, dit komt dus bijna even duur uit als ik gelijk een duurde / goede replica zou gaan kopen, bijv een Krytac. Ik heb een aantal youtube reviews gekeken, daar wordt gezegd dat een Krytac is gewoon heel goed uit de doos te kunnen gelijk gaan skirmen. Bovendien na een tijdje het blijft goed werken met accuracy en range, een upgrade voor een Krytac is dus niet nodig, natuurlijk onderhouden en vervangen van versleten onderdelen geldt voor alle replica's.
Ik wil graag jullie mening hierover hebben? alvast bedankt voor jullie tijd en advies. Ik vind deze group, dit forum steeds leuker :) ik leer heel veel van.

Krytac schiet beter OOTB, maar elke goed geupgrade replica met een flat hop en degelijke barrel schiet de Krytac er met gemak uit. Upgrades kosten geld maar hoeven niet zo duur te zijn als mensen voor doen. Belangrijkste upgrades op bijna elke replica is de bucking en nub en de barrel, vervang die en je hebt al een gigantische performance toename waarmee je de krytac eruit schiet plus deze 2 dingen kan iedereen installeren.

Uiteindelijk wil je elke replica upgraden om het maximale eruit te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
op je range met betrekking tot ondervolume hebben bedoel ik hem meer als je kijkt naar lengte ik bedoel het komt vaak genoeg voor dat de verhouding van je barrel ten opzichte van je cylinder verkeerd is
bore finish is accuracy only idd
en idd was de bb factor vergeten te vermelden

anyway dit is mijn advies met betrekking tot upgraden je kan 3 dingen doen:
1 speep een paar keer dan alles zelf beginnen van de ground up met goedkope replicas
2:koop een krytac / tm speel een jaar prima en ga daarna upgraden houd rekening met dat een krytac out of the box in principe upgraded is maar dat je nog wel wat kan verbeteren zelfde met tm
3 kies een van boven staande en ga aan de slag met iemand die je het kan en wilt leren
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
Enorm bedankt voor jullie advies, special bedankt aan Chris93. Duidelijk, toelichting. Ik weet welke optie zal ik dat kiezen. Hopelijk zie ik jullie ooit op het veld :)

Thanks Chris93
 
Enorm bedankt voor jullie advies, special bedankt aan Chris93. Duidelijk, toelichting. Ik weet welke optie zal ik dat kiezen. Hopelijk zie ik jullie ooit op het veld :)

Thanks Chris93

Ik zit met precies dezelfde vraag, dus ik ben wel benieuwd: welke optie wordt het? En met welke aanpassingen? :D