De lage joule/fps waardes ligt aan dat je een korte barrel hebt met laag gewicht bb's.
Klein voorbeeldje, met .20 in een korte barrel met overvolume is je bb sneller door de korte barrel dan bijvoorbeeld .30 gezien die zwaarder is en meer druk nodig is om door de barrel te bewegen en dus langer in de barrel hangt. (dit gaat overigens om micro seconden maar heeft wel effect).
Je hebt een aantal opties:
1: Gebruik het zwaarste gewicht wat mag om mee te spelen gezien je daar de hoogste output mee zult krijgen
2: met je andere cylinder heb je idd je overvolume verkleind, maar om het geluid te houden kun je ook de oude cylinder terug plaatsen of zelfs een volle cylinder plaatsten met een widebore barrel zodat het geluid nog luider word

. Dit word ook veelal gebruikt bij HPA om zoveel mogelijk lucht door de barrel te kunnen persen zonder over de limiet te gaan.
3: zelfde setup maar dan met een zwaardere veer, maar zou dus ook iets meer stress op de gearbox geven en kan er dus iets sneler wat stuk gaan.
Zelf heb ik een APS ASR 112 met een 230mm, 6.05mm barrel, volle cylinder en een M90 spring op 1,1J met .30. Dus zo min mogelijk stress op zo effectief mogelijke setup (volgens mij dan).
Hoop dat ik je hier een beetje mee kan helpen.