KSC/KWA M93RII problemen

Rick191

Well-Known Member
4 apr 2016
582
336
Trophies
20
Hey allemaal,

Afgelopen weekend mijn nieuwe M93R mogen gebruiken. Helaas ging dit niet helemaal foutloos, want na een paar magazijnen kwamen de bb's er niet of slecht uit. De bb's rollen dan de loop uit. Wel het aantal dat ik afgedrukt had, dus aan het feeden ligt het niet.

Mijn idee is dat het aan de bucking ligt. Na een beetje googelen kwam ik er achter dat de meeste replica's met het zogenoemde KWA NS2 systeem (wat de M93RII heeft) problemen hebben met opzwellende buckings icm greengas. Ik gebruik Nuprol 2.0.

Als ik de replica openmaak dan is dit volgens mij wel mogelijk. Er zit altijd een bb voor de hop-up en ik moet naar mijn gevoel veel kracht geven om hem door de bucking te drukken. Meer dan bij mijn TM 4.3. Bij mijn TM kan ik ook de loop nog zien en de bucking 'overlapt' die niet, wat de bucking bij de M93 wel doet. De doorlaat bij de M93 is naar mijn idee ook veel kleiner. (zie foto's). Ik heb ze nog niet opgemeten.

Een oplossing wat op een Amerikaans forum werd gegeven was om de bucking een uur in aceton te leggen en deze dan een dag uit te laten dampen. Dit zou de bucking weer moeten doen krimpen.

Wat is jullie idee hierbij en zou ik op het goede pad zitten? Het zou jammer zijn als ik mijn bucking moest vervangen, want deze zijn in europa vrij slecht te krijgen.
20161114_212316.jpg
20161115_193051.jpg
20161115_193412.jpg
20161115_193427.jpg


Zie ook: http://www.airsoftsniperforum.com/35-sidearms-optics-gear-accessories/5705-kwa-ns2-kp45-problem.html

Ik hoor graag van jullie

Groeten,
Rick
 
Laatst bewerkt:
Raar want greengas word wel voor hem voorgeschreven.
Wat is er zo speciaal aan zijn bucking?
Ik heb in frankrijk een nieuwe siliconen bucking gekocht en gemonteerd in 1 van mijn replica's en kwam met vergelijkbare problemen te zitten.
Bleek dat de bucking gewoon te krap gesneden was.
Oude erin en probleem opgelost.
Dus als de bucking van jouw Beretta nu een veel voorkomende is dan kan je een andere proberen om te kijken of dat wat verandert.
 
KWA buckings kunnen heel slecht tegen siliconen olie, ze zuigen dit op en zwellen daardoor helemaal op. Jammer genoeg zit siliconen olie dus in green gas als een lubricant, voor bijvoorbeeld de O-rings dus dat komt er ook uit tijdens het schieten, gok ik zo op. Wel bijzonder dat het zelfs bij schieten gebeurd, meestal krijgen mensen dit als ze KWA replica's onderhouden. Je kan wat er wordt gezegd over aceton proberen of een aftermarket gbb bucking proberen, als die natuurlijk wel werkt want weet niet hoe dit allemaal zit.
 
Valt dit niet onder garantie?
Mijn m93r komt deze week binnen hopelijk ga ik niet het zelfde probleem krijgen.
Blijf dit topic zeker wel even volgen.
 
Ik weet zo niet of dit onder garantie valt, moet ik even contact opnemen met Gunfire.

EDIT: Op hun website staat dat onderdelen welke aan slijtage onderhevig zijn niet onder de garantie vallen. Daaronder valt ook de hop-up. Ik mag de replica wel tot 100 dagen na levering terugsturen. Ik weet niet of ze hem dan nog gaan testen.

Het hop-up systeem van de M93 gebruikt een metalen kogeltje dat de nub naar beneden drukt. Door aan de verstelling te draaien krijg je meer of minder hop. Waarom de bucking dan blijkbaar zo slecht tegen siliconen kan is mij ook een raadsel.
 
Dat is hem wel. Ik heb hem ondertussen gevonden bij airsoft entrepot en milspec solutions. Als de aceton fix het niet verhelpt zal ik die bestellen. Ik houd jullie op de hoogte.

Ik neem trouwens aan dat nagellakremover hetzelfde is als aceton?
 
Laatst bewerkt:
Nagellakremover bevat aceton... maar ook enkele andere zaken...

Je kan aceton gewoon kopen bij o.a. Kruidvat, drogist of apotheek...
 
Laatst bewerkt:
Daar kwam ik ook achter. Blijkbaar hebben wij acetonloze nagellakremover. Vanavond maar even wat aceton halen.
 
De bucking is nu even aan het badderen. Met een uurtje mag hij er uit. Morgen eens monteren en kijken of hij het doet.
Als hij het doet dan wordt het waarschijnlijk overstappen op propaan.
20161117_183046.jpg
 
Wat voor propaan ga je gebruiken dan?
Zag dat je in de camping winkel het wel kan vinden maar de adapter iets moeilijker word. Heb thuis greengas van 101 Inc ligge hoop dat het daar wel gewoon mee werkt want zoals vladimir zij greengas word wel aangeraden :s
 
Dan hoop ik niet dat jouw bucking ook vol zuigt met silicone.
101 Inc is waarschijnlijk het gas met de meeste silicone.
 
Er is Abbey Sniper Brut gas zonder silicone, maar die zijn hier vrij duur. En anders ga ik toch voor de adapter.
 
Skirmshop schijnt gas te verkopen die absoluut niet smeert.
Iemand kocht daar een bus,deed het in zijn mag's en vervolgens liep zijn pistool vast omdat er geen siliconen inzit.
Na smeren met een siliconenoliespuitbus deed hij het weer.
 
Dat kan ik ook nog eerst proberen. Er zijn Falcon of RA-tech buckings. Volgens mij konden dit wel eens dezelfde kunnen zijn. Daarnaast zag ik nog een maple leaf maar die was uitverkocht.

Maar goed, eerst eens kijken of de aceton fix eerst werkt en voor hoe lang.
 
Net alles in elkaar gezet en twee magazijnen verschoten op de verschillende standen. Het lijkt er op dat de aceton fix heeft gewerkt. Nu nog zien voor hoe lang.

@Valmijaan let er op dat je het hop up balletje niet verliest als je hem openmaakt. Hij is erg klein, springt snel weg en niet makkelijk weer te krijgen.