Kwaliteit kleding aanschaffen

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Beste airsofters,

Ik ben op zoek naar kwaliteit airsoft/militair kleding.
Na honderden euro's te hebben uitgegeven aan replica's en hooguit 100 aan kleding,
wil ik toch wat beter spul aanschaffen. Laatst ben ik voor de 2e keer uit mijn fostex broek gescheurd na een dikke sliding! hierbij was de maat vol. Bij deze de vraag:

Weet iemand waar ik originele/goede kleding kan aanschaffen?(Multicam) zoja wel merk is dit? en hierbij gaarne ook de ervaringen:) owja en geld spielt keine rolle!

Bedankt alvast:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
ASMC.de heb ik een set tacgear vandaan wat het spul is wat ze in het deense leger hebben gedragen (M84) en daar verkopen ze een hoop surplus en andere high end merken.

Also there is only one the best in making their own camo:

Crye once, buy once.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar na een hoop YouTube-filmpjes gezien te hebben geloof ik dat Crye Precision kleding erg goeie multicam is. Ik zou vooral veel reviews lezen voordat je zo'n bedrag uitgeeft though!

Niet heel gek gezien het multicam heeft ontwikkeld en daarbij door volgens mij een hele hoop Amerikaanse units wordt gedragen.
 
Crye or die all the way

Heb zelf 2 broeken hiervan en deze zijn letterlijk top level. Heb in mijn airsoftcarriere veel gedragen maar niks verslaat deze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Ik heb zelf een broek en shirt van Claw gear. Geen enkel issue met kwaliteit. Broek voelt super stevig en zit goed.
 
Als geld geen rol speelt, crye precision. De kleding is gemaakt voor lange, loodzware dagen in het veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Ik draag zelf emerson gear qua kleding, heb het nu een half jaar en een stuk of 6 skirms mee gedaan en niks aan het handje, alles is nog perfect.
 
ClawGear zat voor mij als gegoten toen ik het in de winkel aan het passen was. Twee keer zoveel qua prijs als invader gear kleding die ik uiteindelijk heb gekozen. ClawGear had de goede kleur niet ;)

Prijs zegt natuurlijk niet alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Claw Gear is de verbeterde versie van Invader Gear.

Fostex is leuk maar de kwaliteit is soms hit of miss. Heb een UBAC die al 20 skirms mee gaat.

MFH heb je in niveau Claw Gear en niveau Invader gear.

En zo zijn er nog bizar veel merken.

Crye is echt 1 van de topmerken idd. Net als diverse "dumpmerken" die door de verschillende landen worden gebruikt.
 
Heel goed topic. Ik ga 'm opslaan. Momenteel nog tevreden met mijn Invader Gear MultiCam. Maar, zodra ik merk dat het gaat slijten inderdaad eens naar een topmerk.

Precies wat je zegt @Cooper2099; heb in totaal > 2.000 uitgegeven aan gear, replica's etc. maar met combat pants en -shirt blijf ik onder de honderd ;-)
 
Mijn stem gaat ook naar Claw Gear, tijdje invader gear spul gebruikt, op zich niks mee maar je krijgt waarvoor je betaalt.

Claw gear zit voor mij precies op het goede prijs niveau, ik hoef geen nier te verkopen voor een broek zoals met Crye, terwijl ze toch met Crye mee kunnen komen qua duurzaamheid en comfort.

Crye blijft nog steeds het beste wat je kan halen maar voor airsoft schiet het een beetje door.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Ik gebruik zelf het Combat Shirt van Invader Gear + Invader Gear Predator pants in Multicam ATP.

Doet met de ingebouwde kniebeschermers voor mij precies wat ie moet doen. Engiste 'klacht' die ik erover heb is dat de broeken allemaal 1 standaard lengte hebben, wat voor mij misschien iets aan de korte kant is. Nu kan dat er ook aan liggen dat ik 1.93 ben, dus ik ben gewoon lang. ;)

Shirt gaat nu zo'n 10 skirms mee en doet het nog prima. Broek nu 5 skirms zonder problemen. Blijft voor mij gevoel allemaal netjes.
 
Doet met de ingebouwde kniebeschermers voor mij precies wat ie moet doen. Engiste 'klacht' die ik erover heb is dat de broeken allemaal 1 standaard lengte hebben, wat voor mij misschien iets aan de korte kant is. Nu kan dat er ook aan liggen dat ik 1.93 ben, dus ik ben gewoon lang. ;)

Dat is ook een van de redenen waarom ik Clawgear prefereer, die hebben een normale maat maar ook dezelfde maat in een "long" versie (en ik geloof zelfs in een 2x long versie) waarbij je er aan de onderkant van je pootjes wat extra centimers stof extra bij krijgt :p
 
mmm Crye klinkt als een mix van confirmation bias, self fulfilling prophecy en fit-for-purpose.:p

Uiteindelijk is het een persoonlijke afweging tussen frequentie van gebruik, type van gebruik, kwaliteit en prijskaartje.
 
FIjne antwoorden allemaal. Ik denk dat we opweg kunnen ;-)
 
Gister Claw Gear broek besteld! veel filmpjes gekeken en volgens mij een hele fijne broek;) nu 5-7 werkdagen wachten, denk net niet optijd binnen voor de eerst volgende skirm...:eek: Bedankt voor alle reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: Cinerama