Lagere fps na het optimaliseren van de airseal

M14shooter

Well-Known Member
11 jul 2017
322
179
Trophies
12
Ik heb laatst de airseal van mijn replica vernieuwd (optimaal gemaakt).
Door slijtage was de pisten gestript van zijn tanden en moest ik dus zo wie zo de boel vernieuwen.
cxbEAIc.jpg

De pisten vervangen met een nieuwe pisten met compleet metalen vertanding.
Geventileerde pistenhead, alum. Cylinderhead en gelagerde spring guide.

Stock, had ik amper een airseal met een m90 veer had ik 320 fps.
Nu had ik de nieuwe set-up getest een geeft hij met de zelfde veer 250fps-230fps...
Ik had eigenlijk meer fps verwacht... Hoe kan dit?

I mean je zegt het zelf, slechte air seal, kan door van alles komen. Hoeft niet eens aan de air seal zelf te liggen, als de piston stroef in zijn geleiders loopt heb je ook een lagere fps.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
I mean je zegt het zelf, slechte air seal, kan door van alles komen. Hoeft niet eens aan de air seal zelf te liggen, als de piston stroef in zijn geleiders loopt heb je ook een lagere fps.
Ik denk niet dat de pisten stroef loopt. De oude pisten, als je die de cylinder in duw en je vinger op de nozzle van de cylinderhead houd, dan had die totaal geen weerstand. (geen airseal/geen tegen druk).
Als je zelfde met de nieuwe set-up doet dan heb je wel weerstand (airseal).
Kan het liggen dat de veer, door dat er nu meer weerstand van de airseal is...te licht nu is.

Mijn nieuw(achtige) ICS en VFC hebben ook allebei een M90 veer, ik haal nog steeds 330 tot 355 FPS.
Zijn beide nog wel stock maar met nieuwe replica's zou de air seal ook goed moeten zijn lijkt mij.

Ik denk niet dat de pisten stroef loopt. De oude pisten, als je die de cylinder in duw en je vinger op de nozzle van de cylinderhead houd, dan had die totaal geen weerstand. (geen airseal/geen tegen druk).
Als je zelfde met de nieuwe set-up doet dan heb je wel weerstand (airseal).
Kan het liggen dat de veer, door dat er nu meer weerstand van de airseal is...te licht nu is.

Dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde dat de piston body die heeft geleiders die in een track liggen, die kunnen bij het dicht schroeven van de gearbox shell te strak zitten en daardoor niet goed lopen. Nee een veer kan niet te licht zijn.

Mijn nieuw(achtige) ICS en VFC hebben ook allebei een M90 veer, ik haal nog steeds 330 tot 355 FPS.
Zijn beide nog wel stock maar met nieuwe replica's zou de air seal ook goed moeten zijn lijkt mij.

Dat hoeft niet, kijk maar naar chinese replica's die een M120 erin hebben zitten en dan onder de 360 FPS zitten.

De replica waar het omgaat is een cyma m14-socom, ik zelf heb hem nu een jaar.
Stock had hij een fps van 395, toen ik er een M90 veer in zetten 330... En toen was de airseal al belabberd..
De nieuwe set-up is kwalitatief veel beter...

De replica waar het omgaat is een cyma m14-socom, ik zelf heb hem nu een jaar.
Stock had hij een fps van 395, toen ik er een M90 veer in zetten 330... En toen was de airseal al belabberd..
De nieuwe set-up is kwalitatief veel beter...

Ahzo. Ik heb aan mijn eigen Cyma M14 (full-length) nog niets durven doen, dus ik kan helaas niet met je meepraten hoe verschillende veren op de replica werken. Ik heb bij de mijne wel een downgrade door TaiwanGun laten doen, hij schiet nu zo'n 345-350 FPS en ik kreeg de originele veer mee, dus ik vermoed dat er nu een M100 of 110 in zal zitten.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ahzo. Ik heb aan mijn eigen Cyma M14 (full-length) nog niets durven doen, dus ik kan helaas niet met je meepraten hoe verschillende veren op de replica werken. Ik heb bij de mijne wel een downgrade door TaiwanGun laten doen, hij schiet nu zo'n 345-350 FPS en ik kreeg de originele veer mee, dus ik vermoed dat er nu een M100 of 110 in zal zitten.
Ik denk dat ik dit weekend de gearbox nog maar een keer open maak om te controleren of de pisten... Niet te stroef door de geleiders gaat en er een sterkere veer in te zetten..... Nu zit er een m90 in.

Ik denk dat ik dit weekend de gearbox nog maar een keer open maak om te controleren of de pisten... Niet te stroef door de geleiders gaat en er een sterkere veer in te zetten..... Nu zit er een m90 in.
Ik er een sterkere veer ingezet(stock veer m110??)
Getest en nu schiet hij perfect, 352fps... en redelijk zuiver ook...

• Leuk
Waarderingen: Jan