Lipo Balancer error

Eh isoleer de batterij van het electrische cirquit zorg ervoor dat je idioot voorzichtig bent en dat je het in droge veilige omgeving doet want je kan hem namelijk echt laten ploffen

• Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Eh isoleer de batterij van het electrische cirquit zorg ervoor dat je idioot voorzichtig bent en dat je het in droge veilige omgeving doet want je kan hem namelijk echt laten ploffen

Yup, dat zeker. Jammer genoeg heb ik geen Domme oplader, en na wat research gedaan te hebben. Kan mijn balancer niet zonder de balance kabel laden. Ik wacht wel op de nieuwe accu.

Maar even samenvattend, door een te laag voltage komt er geen signaal meer uit de balance kabel?

Al geprobeerd zonder balance kabel?

Door het leeg schieten is het gevolg een zeer laag voltage.
Daar door kan de slimme lader weigeren te laden.

Wat je nog kan proberen:
Sluit de accu aan en probeer deze als 1 cell op te laden.
Door het lagere voltage van een 1 cell kan het zijn dat het dan wel lukt.

• Leuk
Zie het zo de batterij is onder een kritiek punt gekomen. De lader vergelijkt deze waarde. De lader ziet deze waarde is te laag. De lader zegt ik durf hem niet op te laden dus ik doe het niet. Dus ik geef een foutmelding dat ik niet kan laden omdat deze waardes te laag zijn

• Leuk

Wat je nog kan proberen:

bedankt voor de tip! Ik zal het even gaan proberen, dus gewoon de lader instellen als 1 cell. En zonder balance kabel?

Wat je nog kan proberen:

Hij zegt nu Connection Error Check main port.

Ik laad altijd zonder balance kabel, dus moet gewoon werken zonder.

Ja, probeer voor het idee eens met 0.2 A te laden.

• Leuk
Ja dit werkt! Ik ga het zo proberen om hem rustig opteladen. Wat raad je me aan? Laag amperage en dan regelmatig checken of hij weer voldoende spanning heeft?

Ik heb

Daar dacht ik ook al aan, maar het probleem van de polaritijd ligt niet aan de Lipo, maar aan de oplaad kabel die ik gekocht heb.

Ik bedoel de balance plug zelf, dus niet je tamiya verloopstekker voor je oplader, maar dat de balance plug dus de JST met 3 kabeltjes misschien fout zit? Ah ik lees al dat hij te ver ontladen is.

• Leuk
Heel laag amperage van 0.1 tijdklokje erbij en elke 5 min stoppen. De batterij inspecteren en testen op zeg 0.5 ampere zoals hij normaal gesproken moet worden opgeladen. Blijf dit herhalen totdat hij de batterij goed pakt zoals het moet
Kort maar krachtig kort laden testen of hij hem pakt zoals het moet gebeurt dit dan top anders beetje bij beetje bijladen maar blijf ingodsnaam bij de batterij en zn dikte checken

• Leuk
Pakt hij hem overigens zoals hij moet dan rustig vol door laten laden en zeker niet onder breken(dus zet hem op 0.5a met 2 cell) dan laad hij op met 0.5a en zal hij langzaam zakken tot 0.0 als hij vol is

• Leuk