Looks, looks, looks, its all about the looks...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Hey allemaal,

Al enige tijd duiken er posts op over de keuze van mijn eerste replica. Het punt is alleen dat ik opzoek ben naar iets anders dan de rest. Een replica die daadwerkelijk wel een rol in het veld met zich mee brengt. Dusdanig dat mensen zullen zeggen van "ho eens even! Daar hebben we Jules voor nodig!!"

Daarom ben ik op zoek naar een cqb replica die overigens ook in het veld naar behoren werkt.

Graag wil ik de rol van verkenner op me nemen. Zo ver mogelijk naar voren sluipen en zien waar we uitkomen om zo info te verzamelen voor het friendly team.

Daarom zat ik te denken aan de volgende replica's een MP7, een tactical shotgun of als ik echt niks beters gevonden zal krijgen de Specna Arms SA-A06.

Maaaaar ik loop tegen volgend probleem aan:

Een shotgun krijg ik niet gevonden in tactical uitvoering (met RIS rails dus).
Iemand enig idee hiervoor? Niet boven de 250 euro graag.

De MP7 vind ik alleen van Umarex maar deze is ook niet geweldig aan de binnenkant (overigens wel full metal).

Is het daarom mogelijk dat als ik een van beide koop ik de binnenkant dusdanig upgrade dat ze wel op goed niveau werken? (Een replica puur kopen voor de looks zeg maar, looks staan bij mij hoog in het vaandel, zeg maar gerust heel hoog haha)

Beide zijn niet van extreem hoge prijs tenzij iemand een goede shotgun weet.

En anders is er dus nog altijd de Specna Arms SA-A06....

Laat het sappige advies maar komen!

Groeten,

Jules

Je kunt ook kijken naar de Tokyo Marui MP7. Gas versie is een tikkie duurder dan die van umarex (welke ik afraad), maar dan heb je wel wat. Of je koopt de AEP versie (elektrische) deze Is iets goedkoper.

En wat vindt je van de H&K MP5 familie??.Meer dan genoeg aanbod in kwaliteit en prijs.

Ik heb een G&G in de SD uitvoering.LIEF!!!!!

Tactical shotgun met RIS en andere toeters en bellen vindt ik een beetje over the top.

Je gebruikt hem om deuren te openen (een sleutel meenemen werkt altijd beter) met speciale ammo of om ruimtes schoon te vegen.je wijst grofweg in de richting en blaast er een 00 buckshot (9stuks 9mm ballen) uit.Schiet een hele pijp/magazijn leeg,en er is altijd wel iemand die loopt te huilen omdat er gaten in z'n zondagse pak zitten.

De term "RIOTGUN" komt trouwens uit de tijd dat de (US) politie ze gebruikte voor relletjes.

Als je voor de groep in de grond schiet doet Hoek van inval= gelijk aan die van weerkaatsing het vuile werk.Opspattende kiezel met hagel is niet dodelijk.wel verdomde pijnlijk!

Als ik kijk naar welke rol je wilt vervullen dan is die specna nog de beste optie. 

Een TM mp7 zou, zoals al genoemd, het ook goed doen. Ding schiet ver en zuiver. Ligt alleen boven je budget.

De PTS magpul pdr zou ook een leuke keuze voor je zijn.

Je wilt graag iets aparts,  probleem is dat dat  tegenwoordig erg lastig is.  99% van de dingen die je  bedenkt zijn al door een  ander gedaan. (Maakt niet uit voor welke rol dan ook)

Als je iets anders dan de anderen wil??????

Op de Israelische tour?

Galil - Mini Uzi en een Desert Eagle kanon op de heup.

mini Uzi hen ik van Swiss Arms in CO2..Leuk ding,maar schiet heel veel harder dan 400fts

En lust wel een snuifje gas.1 CO2 patroon op een vol magazijn BB's.

@Oddball het mag al wel eerder gedaan zijn. Maar het liefst niet met de grote menigte mee...

@Oddball het mag al wel eerder gedaan zijn. Maar het liefst niet met de grote menigte mee...

Ja een Dessert Eagle kanon vind ik sws altijd +1 dus die zal er wel een komen. Een shotgun vind ik gewoon gaaf, met al die shells en het cocken van dat ding. Of het zo handig is als een aeg weet ik niet... Maar als iemand een tactical uitvoering weet rond mijn budget hoor ik het graag!

Voorhoede, assault, Jules roepen als hij nodig is en origineel....-> riot shield. Voor de rest is alles er veelal al kerel.

Carbine heb ik voor de lange range en als ik in een cqb situatie kom grijp ik naar mijn side arm; daar roep ik Jules dus echt niet voor.

Wat je ook nog eventueel kunt doen is voor bb's-lijn te gaan. Die rol zie ik nooit iemand vrijwillig opzich nemen (ipv de bierlijn zegmaar ;)).

omtrent die replica types weet ik niet veel maarr...

Ik snap je helemaal wat betreft looks hahaha

Zoals je weet ben ik voor de WWII stijl gegaan( puur voor de looks). Wat mij betreft maakt de replica niets uit qua rol, tenzij je sniper of support speelt, Als assault/verkenner vind ik het verplaatsen etc belangrijker. Daarmee bedoel ik het tactisch en of ongezien verplaatsen. 

Flank missies zijn mijn voorkeur overigens

Een moderne AK met RIS van Cyma is dat iets? Zoveel AK's heb ik nog niet gezien namelijk...

Als Russofter kan ik Russisch natuurlijk alleen maar promoten..ruim aanbod aan camo, replica's en voor ieder wat wils.. :) 

Als je voor een shotgun als main gaat (wat niet zoveel voorkomt):

G&P heeft een zeer uitgebreide selectie tactical shotguns. Deze schieten echter allemaal maar 1 bb per schot en ook nog eens te hard voor de Nederlandse velden. Of, hoe en hoe makkelijk die te downgraden zijn weet ik niet.

Verder zou je voor een tactical shotgun naar de Tokyo Marui M870 tactical of breacher kunnen kijken (beiden op gas). Deze hebben allebei een top ris railtje voor een optic. Hebben de keuze tussen 3 of 6 bb's per schot en hebben een uitstekende range zoals we van TM gewend zijn. 

Verder zijn er een enorm aantal accesoires voor te krijgen voor als je deze later nog wat meer om wilt bouwen naar je eigen smaak en/of behoefte.

Qua shell eject heb je eigenlijk maar 2 keuzes:

APS met hun cam870 series shotguns en PPS met hun M870

APS heeft zonder twijfel de meest realistische shotgun van alle fabrikanten. Shells waarmee tot 12 bb's per keer worden verschoten zijn niet mis. Echter de range is beperkt en zeker in woodland niet echt bruikbaar meer. Wel leuk dat APS de shotguns levert met een shell catcher. Ook hier zijn genoeg accesoires voor te krijgen. Nadeel zijn de shells. Per schot kosten ze je niet alleen bb's maar ook een wad en afsluit kartonnetje en duurt het herladen van de shells zelf best lang. En niet te vergeten zijn ze redelijk prijzig ($73 voor 8 stuks)

De PPS M870 is gebaseerd op het Tanaka systeem. Het is de goedkoopste van de shotguns die ik tot nu toe genoemd heb maar dat heeft een reden. Hij bestaat namelijk net als de tanaka's uit voornamelijk kunststof. De Tanaka's waren berucht om het snel stuk gaan, nu zegt PPS wel dat ze deze versie verstevigd hebben (en dat ze er metalen upgrade parts voor gaan maken [maar die heb ik nog niet gezien]) maar hoe betrouwbaar ze nu daadwerkelijk zijn is nog onbekend.

Deze heeft een enkele loop zonder hop up. Range zal dus niet je van het zijn al zal de bb spread wel meevallen.

Shells zijn in verschillende varianten te krijgen. De goedkoopste zijn van plastic houden 3 bb's per shell en kosten $27 dollar voor 5. De metalen variant houdt 6 bb's per shell . Deze kosten echter wel zo een $63 voor een setje van 5.

Als je graag een shotgun als main wilt die zowel in woodland als cqb te gebruiken is raad ik je de TM M870 tactical of breacher aan. De G&P's schieten te hard en maar 1 bb per schot doet toch afbreuk aan het idee wat een shotgun hoort te doen. De shell eject shotguns zijn awesome maar missen de range om in woodland fatsoenlijk bruikbaar te zijn.

De TM's hebben alle voordelen die andere producten van TM hebben: direct uit de doos schieten ze uitstekend en er zijn een bange hoeveelheid aan uprades/accesoires voor te krijgen.

Oh en mocht je geduld hebben en wat doorsparen wellicht is de dit najaar verschijnende AA12 van TM wat voor je:
AA12big.png

3 aparte barrels (met elk een apart verstelbare hop up), optie tot single shot en full auto (waarbij elk schot 3bb's is [1 bb per loop]). 90 round standaard magazijnen of een 3000!!! drum.

WOW..Wat ik lees maakt dat ik spontaan een saldo check deed.

Ik zie inmiddels dat wij een beetje aan het zelfde als sommige meisjes beginnen te lijden..Wie mooi wil zijn moet (financieel) pijn lijden.

(helaas zitten ondoordachte luxe uitspatttingen er even niet)

6bb's uit een patroon....I'm impressed!!.Staat bij deze op mijn Most wanted list.

WBT de prestaties in bos..Vindt ik eigenlijk een niet relevant iets.Iedere repli presteert daar minder.

Om de doodeenvoudige reden dat iedere BB er vroeg of laat wel een tak of blaadje tegenkomt wat hem uit z'n pad trekt/dood doet neervallen.

Ja dat is het hem dus, mijn replica budget strekt zich uit tot 250 MAXIMAAL 300 euro als ik met die 50 euro meer echt enorm erop voorruit ga. Moet daarnaast de rest van de gear ook nog aanschaffen, heb namelijk echt 0...

Wat is jullie mening over deze Cyma replica?
http://gunfire.pl/product-eng-1152203535-CM040H-assault-rifle-replica.html#tabs_58676

In tegenstelling tot de eerder genoemde MP7 van Umarex:
http://gunfire.pl/product-eng-1152199652-H-K-MP7-A1-SWAT-sub-machinegun-replica.html

Cyma heb ik zelf slechte ervaringen mee (MP5 en M14).  M14 heeft nooit een skirm gezien. Alleen maar kuren met dat ding, right out of the box.

MP5 niet veel anders. Ook veel ellende mee gehad.

Echter zijn er ook weer ACN leden die er bij zweren.

Daarbij zijn ze dus danig goedkoop, dat je ze ook mooi kan gebruiken om de techniek te leren kennen als je er aan moet sleutelen. Echter is het wel weer zuur als je op een skirm staat met maar 1 replica, en deze weigert.

De MP7 van umarax zal ik niet aan beginnen. In dat geval zal ik zowel de  gas als de elektrisch MP7 van Tokyo Marui adviseren. Ik wil niet TM helemaal de hemel inprijzen zoals ik bij ICS doe (al heb ik zelf sinds kort ook een zeer goede ervaring met TM), maar aangezien de MP7 een machine pistool blijft, kun je er geen volwaardige gearbox in kwijt.. Hierdoor zal je FPS aan de lage kant zijn, waardoor je bij de meeste merken (umarex), gewoon geen afstand meer haalt. Echter is TM daar weer meester in, en schiet met 240 - 300  FPS  de 360 FPS (out of the box) replica´s er uit op afstand en precisie. Daarbij is de kwaliteit van TM gewoon rete goed. Wil je het dus met 1 primary replica af kunnen. Neem dan een TM (MP7 AEP). Ik durf alleen niet te zeggen waar je ze kunt vinden in de EU en wat ze moeten kosten.

@Eviltwin-NL ja ben het wat dat betreft met je eens. Vind het alleen zo zonde dat ze niet full metal zijn en daarom qua gewicht aanvoelen als "minder".

@Eviltwin-NL ja ben het wat dat betreft met je eens. Vind het alleen zo zonde dat ze niet full metal zijn en daarom qua gewicht aanvoelen als "minder".

Dat is waar, dat mis ik een beetje aan mijn TM 1911.  Echter is de MP7 in het echt van kunstof(polymeer of weet, ik veel welke kunstof variant ) dus dat zal met de MP7 wel mee vallen ;)

Voor de geïnteresseerden, Ik heb hem inmiddels ook voor je gevonden in de EU:

MP7  (€279,98):

http://www.airsofteurope.eu/product.php?id_product=44393

Lowcap (50 BB's)   (€20,96):

http://www.airsofteurope.eu/product.php?id_product=43369

Highcap(190 BB's)  (€37,00 ):

http://www.airsofteurope.eu/product.php?id_product=43370

Ik vind alleen de product info op deze site akelig weinig / slecht