Lorenzo #2 :P

Raiko

New Member
16 apr 2016
1
0
Trophies
1
Hi,
Ik zal me bij deze ook ff voorstellen!
Mijn naam is Lorenzo en ik ben 20 jaar oud, Ook ik woon in Leeuwarden.
hobby's zijn onder andere: gamen, vissen, hardlopen, en met mijn mechelse herder gewoon ff lekker hele stukken wandelen!
Ik ben een vriend van een andere lorenzo die zich hier al heeft voorgesteld.

Hoe kom ik nou aan airsoft dan?
Nou eigenlijk heeft de militaire kant van het leven mij altijd al wel aangesproken en ik heb dan ook de VeVa opleiding gevolgt (voor de mensen die het niet kennen dat is een vooropleiding voor defensie) en maar aan het einde toch besloten om toch niet defensie in te gaan wegens de thuissituatie die ik toen had.

Nou had ik al vaak gelezen over airsoft en natuurlijk honderden filmpjes gezien op internet en uiteindelijk toch ook besloten om dit toch te gaan doen ( dit was ook na ik "boymen|Lorenzo" had horen praatten dat hij het eigenlijk ook wel wou!

En hier ben ik dan!
VOG is in afwachting van goedkeuring van het NABV en hoop dat het ook allemaal goed gaat.

Nou heb ik natuurlijk ook een paar tips nodig voor een noobie daar zou ik jullie hulp wel bij kunnen gebruiken!
Ik zat eerst te denken dat ik wou beginnen met sniperen maar toch na enige bedenktijd ervoor gekozen dat ik wil beginnen met AEG replica's.
Graag zou ik een replica willen die op de M4 of M16 lijkt en ik wil die graag kopen op de website van gunfire.
Ik heb in principe alle accessoires al op mijn verlanglijstje staan en heb dan ook alleen het replica nog nodig!
Mijn budget ligt rond de 200eur
Graag wil ik van jullie weten voor welke M4/M16 replica ik het beste kan gaan (het liefst ook eentje met Attachments maar dat hoeft niet persé)

Ik hoop dat jullie zo een beetje een idee hebben gekregen wie ik nou eigenlijk ben en ook dat jullie mij kunnen helpen met mijn replica keuze, Als je nog enige vragen hebt stel ze gerust en ik zal proberen die te beantwoorden!

Groetjes Lorenzo#2
PS: Dit is Lorenzo #1 :smiley:

ten eerste welkom op het leukste forum van nederland, en natuurlijk in de magische wereld van het airsoften!

heb zelf ook veva gedaan, en heb ook in de opleiding van pantserinfanterist gezeten, helaas uitgevallen en nu onderwerg naar de marine.

om te beginnen met een normale aeg inplaats van een sniper is meestal het beste, hoewel andere hier bedenkingen over hebben.
omdat je dat niet helemaal meekrijgt wat er aan het "front" gebeurt.
en veel mensen die beginnen met sniperen haken ook af omdat ze het dan toch niks vinden en dan helemaal stoppen met airsoft.

rond het 200 euro budget, zou ik zelf voor een specna arms kijken.
krijg er zelf deze week ook 1 binnen.
bijvoorbeeld de specna arms sa-b02 (deze heb ik besteld)
of de sa-b01 is meer een m16 achtige replica.
de sa-b02 is 191 euro en de ander iets goedkoper, en allebei hebben een full metal body.

mocht je meer vragen hebben, vraag maar raak.

welkom op het forum! ik ben ook nieuw en heb ongeveer hetzelfde budget qua replica. Ik ga voor deze replica omdat de externals super vet zijn (en full metal) en de over de nieuwe internals zijn ook alleen maar goede reviews te lezen. Ik weet niet op ze deze ook bij gunfire hebben maar taiwangun is volgens ook gewoon goed.

Tijs;21246 zei:
welkom op het forum! ik ben ook nieuw en heb ongeveer hetzelfde budget qua replica. Ik ga voor deze replica omdat de externals super vet zijn (en full metal) en de over de nieuwe internals zijn ook alleen maar goede reviews te lezen. Ik weet niet op ze deze ook bij gunfire hebben maar taiwangun is volgens ook gewoon goed.

Houdt er bij deze wel rekening mee dat er geen batterij en charger bij zitten!
Maar inderdaad ook wel een goede keuze :D

robin97;21240 zei:
ten eerste welkom op het leukste forum van nederland, en natuurlijk in de magische wereld van het airsoften!

heb zelf ook veva gedaan, en heb ook in de opleiding van pantserinfanterist gezeten, helaas uitgevallen en nu onderwerg naar de marine.

om te beginnen met een normale aeg inplaats van een sniper is meestal het beste, hoewel andere hier bedenkingen over hebben.
omdat je dat niet helemaal meekrijgt wat er aan het "front" gebeurt.
en veel mensen die beginnen met sniperen haken ook af omdat ze het dan toch niks vinden en dan helemaal stoppen met airsoft.

rond het 200 euro budget, zou ik zelf voor een specna arms kijken.
krijg er zelf deze week ook 1 binnen.
bijvoorbeeld de specna arms sa-b02 (deze heb ik besteld)
of de sa-b01 is meer een m16 achtige replica.
de sa-b02 is 191 euro en de ander iets goedkoper, en allebei hebben een full metal body.

mocht je meer vragen hebben, vraag maar raak.

Bedankt!
Is de SA-B03 Misschien ook een goede keuze?
de B02 is niet meer in stock op gunfire en vind de B04 Net wat vetter dan de B01 :P

@Raiko De batterijen heb ik al hier liggen haha charger komt eraan en de NABV pas is gedrukt (waarschijnlijk?) dus zodra die binnen is nog de replica bestellen ;)

@raiko specna arms zijn goede start replicas, @lennart-vm heeft de sa-b03 volgens mij, is tenminste de enige waarvan ik weet dat die er 1 heeft.
volgens mij zijn de internals wel vrij gelijk aan elkaar, op de barrel na denk ik dan.

Alle Specna arms zijn hetzelfde van binnen, alleen de upper receiver is anders.
En ik zou niet voor de SA B01 gaan, want daar zitten een paar stomme ontwerpfouten in. De wiring is naar voren en de batterij is een 8.4V NiMh ipv 9.6V bij andere specna's. Dit zorgt voor een hele slechte trigger response.

ChaoSState;21255 zei:
Alle Specna arms zijn hetzelfde van binnen, alleen de upper receiver is anders.
En ik zou niet voor de SA B01 gaan, want daar zitten een paar stomme ontwerpfouten in. De wiring is naar voren en de batterij is een 8.4V NiMh ipv 9.6V bij andere specna's. Dit zorgt voor een hele slechte trigger response.

Er staat bij de specs wel dat hij 9.6v is, staat dat er dus fout ?

Lol staat dat er echt? Ik heb die specs wel tig keer doorgelezen :P
Maar ik heb hem zelf en er zit een 8.4V bij.

@ChaoSState
Battery Voltage [V]: 9,6
Battery included: Ni-MH
Battery Capacity [mAh]: 1100

dit staat er op gunfire

:open_mouth:
Liars!
Maar ik heb vandaag een echte 9.6v erin gestopt (ook van Specna) en dat scheelde een hele hoop.

Dan ga ik denk ik toch maar voor de SA-B03
ook omdat er voor de SA-B03 ook gewoon onder en boven rails op zitten voor latere attachments!
Bedankt voor je info!

Welkom! Mocht je alles binnen hebben voor 1 mei dan is er bij balls & arrows een skirm waar een flink aantal leden van het forum heen gaan ( ik zelf ook )

Zo... ik let even niet op en er zijn opeens clones op het forum. Welkom Lorenzo #2... ik ga je maar gewoon Raiko noemen anders klinkt het zo denigrerend.

Weet je zeker dat je een M4 / M16 wilt? Is een AK niets voor je? :p Ik hou al op... anders krijg ik straks nog ruzie met de anderen [/sarcasm]

In ieder geval welkom, en wellicht tot 1 mei?

bvdzeeuw;21279 zei:
Welkom! Mocht je alles binnen hebben voor 1 mei dan is er bij balls & arrows een skirm waar een flink aantal leden van het forum heen gaan ( ik zelf ook )

Bedankt!
en het is nog even afwachten wanneer ik alles binnen kan hebben want moet eerst me NABV pasje nog binnen krijgen, zodra ik die heb bestel ik alles gelijk!
Maar in ieder geval komen ik @boymen35 echt wel op latere skirms dus in ieder geval tot dan !
Stey;21284 zei:
Zo... ik let even niet op en er zijn opeens clones op het forum. Welkom Lorenzo #2... ik ga je maar gewoon Raiko noemen anders klinkt het zo denigrerend.

Weet je zeker dat je een M4 / M16 wilt? Is een AK niets voor je? :p Ik hou al op... anders krijg ik straks nog ruzie met de anderen [/sarcasm]

In ieder geval welkom, en wellicht tot 1 mei?

Bedankt, maar neeh ik blijf toch bij de M4 :smiley: