M100 upgrade spring vast in de pisten

M14shooter

Well-Known Member
11 jul 2017
322
179
Trophies
12
Ik was bezig met het plaatsen van een andere(m100 modify) veer in mijn replica (umarex hk416c v2)
Na dat ik de gearbox zorgvuldig had dicht gemaakt en weer in de lower had geplaatst wilde ik voor de zekerheid even testen voordat de replica volledig in elkaar zit.
Na een paar test schoten sloeg de boel vast... Moter liep ook niet meer.

Na dat ik alles weer gedemonteerd had een de gearbox shell opende bleek dat de veer volledig gecompenseerd in de pisten vast zat.
Ik moest een beetje rommelen aan de spring guide om alles los te krijgen...

Ik heb de orginele en de upgrade spring bekenen... Eenige dat ik zo kan zien is dat de upgrade veer een millimeters of 5 langer is..
Heeft iemand hier dit ook al een keer gehad...
SXeRjfC.jpg

Links de m100 veer, rechts de orginele veer.

Piston zat volledig vast over de spring guide? Gears hielden hem niet tegen? Voor de rest zou ik die piston weg gooien, stock oude VFC pistons zijn trash.

Piston zat volledig vast over de spring guide? Gears hielden hem niet tegen? Voor de rest zou ik die piston weg gooien, stock oude VFC pistons zijn trash.
Klopt... De veer zat ook vast in de piston met de spring guide er ook vast in...

Vanmiddag even bij com-bat airsoft langs geweest... Die hadden het euvel met de weer snel gevonden... De stock spring guide is vlak bij de ball-bearing te smal voor de upgrade veer die daar te veel spelling krijgt.. En bij compressie een klein beetje over de ball-bearing komt en daardoor klem in de pisten komt te zitten omdat daar geen spelling voor is..
De oplossing was of een andere spring guide (duur) of een goedkope oplossing ... Door krimpkous om de spring guide te doen waardoor de veer geen spelling meer heeft..
Dat laaste heb ik gedaan... En alles in elkaar gezet.. En het werkt prima!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie