M14 ervaringen?

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey iedereen! Ik kan voor 60€ 2 m14's op de kop tikken. Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met deze replica's? Ze hebben al 2 jaar niet gelopen. dus ze gaan helemaal uitelkaar. Ik heb wel eens gehoord dat ze niet fijn te onderhouden zijn, maar wat is hier van waar.

Welk merk zijn ze?

Heb zelf een cyma M14 gehad. En dat is een bitch om uit elkaar te krijgen

Wss beide, want de gearbox ziet er ook niet geheel makkelijk uit tov V2/3, zeker met het select fire mechanisme aan de buitenkant, also aftermarket zal relatief duurder zijn en niet alle standaard v2/3 past.

EDIT: Maar dan nog, stel het zijn 2 M14's van CYMA voor 60 euro is dat niks, je leert er super veel van en als je ze onderhoud, tuned en misschien een simpele 3034 fet in soldeert kan je ze voor bijv. 75 ps verkopen en heb je winst.

Laatst bewerkt:
Wss beide, want de gearbox ziet er ook niet geheel makkelijk uit tov V2/3, zeker met het select fire mechanisme aan de buitenkant, also aftermarket zal relatief duurder zijn en niet alle standaard v2/3 past.

EDIT: Maar dan nog, stel het zijn 2 M14's van CYMA voor 60 euro is dat niks, je leert er super veel van en als je ze onderhoud, tuned en misschien een simpele 3034 fet in soldeert kan je ze voor bijv. 75 ps verkopen en heb je winst.

Klopt, dat is het idee. Om ervan te leren en helemaal af te stellen enz. En dan te verkopen. Je had het over onderdelen die niet pasten. Wat past er dan niet? En hoe zie ik wat wel past en wat niet.

Gear set zijn niet standaard, hoop air seal parts natuurlijk maar dat is logisch, oftewel het is niet heel erg, maar je moet er wel rekening mee houden dat je daardoor soms wat duurdere parts hebt dan bij een V2 of V3.

Gear set zijn niet standaard, hoop air seal parts natuurlijk maar dat is logisch, oftewel het is niet heel erg, maar je moet er wel rekening mee houden dat je daardoor soms wat duurdere parts hebt dan bij een V2 of V3.

Aah oke, maar dat is allemaal niet dramatisch :P Ik ben nog even wat meer research aan het doen naar de replica's, omdat ik wel wil zien of het te doen is. Ik heb namelijk nog niet super veel ervaring met gearboxen in het algemeen, maar voor 60 euro kan ik eigenlijk niet mis gaan. :)

Dit is een foto van een van de replica's, er staat Made in China op, dus ik denk dat het inderdaad een Cyma is.

27744163_1696645743733513_359501029_o.jpg

Laatst bewerkt:
Dan moet hij zelf de stock hebben aangepast want zover ik weet maakt CYMA de EBR alleen met een buffertube en niet deze style stock, wist alleen G&G zo uit mijn hoofd maar even googlen vind ook wat bijzondere merken her en der die ze maken. Zou vooral vragen of hij een foto kan laten zien dat er een full metal GB in zit.

Dan moet hij zelf de stock hebben aangepast want zover ik weet maakt CYMA de EBR alleen met een buffertube en niet deze style stock, wist alleen G&G zo uit mijn hoofd maar even googlen vind ook wat bijzondere merken her en der die ze maken. Zou vooral vragen of hij een foto kan laten zien dat er een full metal GB in zit.

Hij zij dat het een EBR is, van Cyma kan ik er geen vinden die er op lijkt, maar wel conversion kist die belachelijk duur zijn. De replica heeft volgens de verkoper 2 jaar al niet meer gelopen omdat hij gestopt is met Airsoften. Dus ik denk niet dat hij zin heeft om alles uitelkaar te halen :P

Ik heb toch besloten het niet te doen, ik ga nog even oefenen met andere replicas met makkelijkere gearboxen. @Rebelattack Misschien dat het iets voor jou is? Ik kan de persoon door linken, als je dat wilt.

Ja stuur maar kan ik wel iets mee :).
Ik heb dit topic even mee gelezen.. Maar waarom vind men de v7 gearbox zo moeilijk.
Alles zit aan de buiten kant maar dat is een kwestie van netjes uit elkaar halen.
En de gearbox is niet kapot te krijgen.

Ik heb dit topic even mee gelezen.. Maar waarom vind men de v7 gearbox zo moeilijk.
Alles zit aan de buiten kant maar dat is een kwestie van netjes uit elkaar halen.
En de gearbox is niet kapot te krijgen.

Minder informatie, minder parts en shimmen is moeilijker gezien er minder gaten zijn om via naar binnen te kijken en te bepalen of alles goed zit. Daarbij zeg ik voor de rest alleen lijkt moeilijker dan V2/V3. Zelf ondervinden had ik graag gedaan, maar de verkoper heeft een beetje een kut geintje uitgehaald.

Minder informatie, minder parts en shimmen is moeilijker gezien er minder gaten zijn om via naar binnen te kijken en te bepalen of alles goed zit. Daarbij zeg ik voor de rest alleen lijkt moeilijker dan V2/V3. Zelf ondervinden had ik graag gedaan, maar de verkoper heeft een beetje een kut geintje uitgehaald.
Jammer weer dat soort verkopers...

Oh lol had die van crumble wel gezien maar vergeten, kwam er op neer dat ik eerst een hoop vragen had gesteld waar die gast nijdig om werd want was een koopje 25 euro per replica (klopt ook maar wat is er mis met info winnen), anyway heel laat nog in de avond een bericht gestuurd waar ik hem kon ophalen en op basis daarvan gezegd dat ik hem wilde laten sturen, daarna niks meer gehoord, dus dag erna een berichtje 's avonds gestuurd die hij wel las (kan ik off course zien), maar niet beantwoordt. Prima ik wacht wel het was weekend. Dag erna weer waarop hij direct antwoordde, dat ze reeds al verkocht waren. Ik was hierdoor een beetje nijdig geworden en heb ik gezegd dat ik het een beetje een flauw actie vond en dat ik me afvraag waarom hij met de eerste koper niet verder gaat en het dan aan een ander verkocht, overboden prima maar dan had ik daar graag op willen reageren, nu heb ik daar niet eens een kans op gehad. Oh well het is niet anders en heb toch nog genoeg te koop staan wat eerst maar eens weg moet en andere projecten, heb nog een specna receiver waar ik een block 2 M4 van ga maken en krijg nog een extra lower waar ik een DSG in wil bouwen voor mijn Mk18 en dan moet ik ook nog een specna B01 hebben om mijn Deense loadout correcter te maken, maar als alle eerste mijn barrel setup voor me mk18 fine tunen en de GB even checken.

O.K. Idd een lauwe actie van die verkoper. o_O
En wat een werk heb j nog liggen.
Kom j nog wel aan skirmen toe? :)