M60 VN

De hopup van Bull kun je kopen bij Red wolf airsoft http://www.redwolfairsoft.com. Deze zit in Hongkong en verzending per post is enkele euro's. Als je het per post laat versturen dan heb je grote kans dat ie ongezien er door komt. Andere webshops bieden de bull gear ook aan maar veel duurder en ook buiten Europa.
http://www.redwolfairsoft.com/redwo...s_Bullgear_CNC_Hop_Up_for_LCT_M60_A_K_PKM.htm

Als extra zou je kunnen gaan voor Lipo. De accus zijn kleiner en hebben meer vermogen. En een kogelband, te koop via marktplaats, zib militaria etc

Succes!


Heb even zitten kijken op youtube naar upgrades op de M60. Een video gevonden van een gast die aangeeft dat de Air Nozzle en Cylinder head van plastic zijn gemaakt en binnen de kortste keren kapot gaan. Die zal ik dus ook moeten vervangen.

Ik vond een post van jou op Airsoft.nl;

https://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=10&t=12320&start=10

waar je zegt: Vervang motor door high torque

Wat voor motor zou dat dan moeten zijn? Welk merk?
 
Heb even zitten kijken op youtube naar upgrades op de M60. Een video gevonden van een gast die aangeeft dat de Air Nozzle en Cylinder head van plastic zijn gemaakt en binnen de kortste keren kapot gaan. Die zal ik dus ook moeten vervangen.

Ik vond een post van jou op Airsoft.nl;

https://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=10&t=12320&start=10

waar je zegt: Vervang motor door high torque

Wat voor motor zou dat dan moeten zijn? Welk merk?

Dat de onderdelen van plastic zijn is geen slechte zaak :p En gaan meestal niet eerder kapot dan onderdelen van alu.. Veel mensen kiezen er ook voor om bijvoorbeeld de nozzle van plastic te houden, als er dan iets kapot zou gaan gaat meestal het zwakste onderdeel kapot. Dus dan zou de nozzle kapot gaan, en dat is goedkoop te vervangen :)

Met een LMG maak je wel enorm veel cycles, dus goede internals is erg belangrijk. Ik zou ook direct alles shimmen, AEO aanpassen en de motorheight instellen. Zo zorg je ervoor dat je GB het langer heel zal blijven!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Met een LMG maak je wel enorm veel cycles, dus goede internals is erg belangrijk. Ik zou ook direct alles shimmen, AEO aanpassen en de motorheight instellen. Zo zorg je ervoor dat je GB het langer heel zal blijven!


je bedoelt AOE, Angle Of Engagement, dat zal iets makkelijker googelen zijn dan AEO :D
 
Voor de motor is net wat je wilt. Ik heb er nu een cyma high torque inzitten, deze zijn snel op toeren. Welke motor het beste is? Op airsoft forum zweren sommige wel bij een bepaald merk, misschien kan @Rebelattack hier antwoord op geven? Die heeft wel veel kennis van internals.

Shimmen als ik als eerste doen want er zit veel ruimte tussen de gears. De kwaliteit is vergelijkbaar met cyma gears. Als je gears knappen dan loopt de gearbox in de soep en kan je bijna zeker ook de piston vervangen. Dus je zou kunnen overwegen de gears op termijn te vervangen.

De piston/cylinder heb ik ook vervangen, gewoon voor optimale airseal. Als je een dure loop en hopup er inzet vind ik het zonde om een matige cyclinder set er in te hebben.
Dus al met al heb je een duur projectje te pakken. Dit is een van de reden waarom zo weinig mensen een lmg kopen.
 
Ligt eraan wat hij wil qua rps, maar als je stock ratio aanhoud en een gebalanceerde build wil aanhouden zou ik een 16 tpa motor pakken, zoals de shs ht, zci balanced, aac 30k etc, komt neer op 25 rps op een 11.1V. Merk ligt aan wat beschikbaar is i guess gezien hij het door een winkel laat upgraden.

Gok niet dat stock gears heel snel knappen zeker niet na shimmen en alle correctie en zelfs dan nog zal je eerder de (stock) plastic piston tanden strippen dan de gears zelf. Cylinder vervangen heeft ook weinig nut meeste lekken zitten rond de cylinderhead met de cylinder en de cylinderhead met de nozzle, eerste is te fixen met teflon tape, tweede met een o-ring nozzle. De pistonhead kan ook nog slecht sealen, op te lossen door andere o-ring, oprekken of vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benniedictus
Het was even wachten, maar toch daarnet af kunnen halen.
 

Bijlagen

  • IMG-20180524-WA0002 (2).jpeg
    IMG-20180524-WA0002 (2).jpeg
    618,3 KB · Weergaven: 409
De rode flash hider heb ik er al afgekregen. Gelukkig niet gelijmd zoals sommigen op internet wel ervaren hebben. En dan aan de hand van alle adviezen die jullie hebben gegeven kijken welke upgrades ik ga laten doorvoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Zaterdag de M60 getest bij NABV.
FPS zit rond de 275.
Kom met moeite aan 35 meter als ik met een boogje schiet.
En heeft een afwijking naar links.

Dus deze replica gaat zeker het upgrade traject in.
 
:eek: dat is niet zo denderend. Hopelijk kun je hem beter maken dat je meer range en accuratie hebt. Anders net als de snipers .43 in doen dan kom je verder :D:p