Magazijnen kunnen niet volledig geladen worden?

Shootersa

Active Member
21 mei 2016
40
17
Trophies
3
Ik probeerde mijn magazijn te laden met een speedloader. Echter nadat ik een keer had gecontroleerd hoeveel bb's er daadwerkelijk in gingen kwam ik erachter dat ik 121 bb's had geladen i.p.v. de 140 bb's die het magazijn zou moeten aan kunnen.

Ik kan niet veder drukken met mijn speedloader en vroeg me dus af of er hiervoor een reden is. Mij lijkt het dat als het magazijn zegt 140 dat er dan ook 140 in kunnen of heb ik dat verkeerd?

Welk merk magazijnen heb je en waar heb je ze vandaan?

Ik moet zeggen dat 120 een meer voorkomend aantal is dan 140.....

@Eviltwin-NL
https://www.qtac.nl/ammo-supplies/airsoft-magazijnen/midcap/magazine-m4-midcap-s-class-140rds-black dit zijn ze

Het zijn Amoeba S-Class Magazine

Je wil trouwens nooit midcaps zo vol laden als er op staat dat ze aan kunnen. Ik druk meestal door totdat er veel tegendruk ontstaat en dan stop ik.

@Rebelattack Dat kan ik begrijpen, ik heb ook precies gedaan zoals jij zei maar als er 140 gezegd wordt en ik krijg er maar 121 in is dat een beetje jammer :wink:

Shootersa;23128 zei:
@Rebelattack Dat kan ik begrijpen, ik heb ook precies gedaan zoals jij zei maar als er 140 gezegd wordt en ik krijg er maar 121 in is dat een beetje jammer :wink:

Ik heb ze ook en heb niet gekeken hoeveel er nou exact in kunnen, naarmate je er meer in drukt wordt het natuurlijk zwaarder vanwege de veer die wordt ingedrukt, natuurlijk is het vervelend maar to be honest denk ik dat er geen enkele midcap is die exact de hoeveelheid houdt die de fabrikant oplegt.

Rebelattack;23130 zei:
Ik heb ze ook en heb niet gekeken hoeveel er nou exact in kunnen, naarmate je er meer in drukt wordt het natuurlijk zwaarder vanwege de veer die wordt ingedrukt, natuurlijk is het vervelend maar to be honest denk ik dat er geen enkele midcap is die exact de hoeveelheid houdt die de fabrikant oplegt.

Ok, thanks! :smiley:

Die van mij kunnen gewoon tot 140 op de kop af. Ik heb 3 van de 10 willekeurig getest en allen bevatten 140. De andere 7 heb ik gewogen en zouden volgens het gewicht ook 140 moeten bevatten.
Het kan inderdaad zo zijn dat de veer nog in moet slijten.
Of er zit terhoogte van bb 121 een obstructie in, zou een braam van het gietproces kunnen zijn.

@Sander Hmm, misschien dat ik dan alle 6 vul en eens kijk welke wel en welke niet 140 bevatten maar denk voornamelijk dat het wel de veer kan zijn.

Bedankt voor de info, i guess time will tell :smiley:

En anders open schroeven en de follower zelf door de baan van de bbs drukken en kijken of hij ergens wordt tegen gehouden. Ik heb zelf zoiets of het nou 120 of 140 zijn maakt me niet uit, maar kan goed begrijpen als Sander het wel lukt dat je ze nu dan ook wel tot die 140 wil vullen.

Ik heb zelf sinds een week G&G120's en aanvankelijk dacht ik ook dat vol=vol was... tot ik ging tellen en ongeveer 80 bbs erin kwijt kon. Wat ik nu doe is soms als ie vol lijkt, toch nog even met een pen de BB doorduwen. Als dit makkelijk gaat, kan ik daarna met de speed loader weer verder. Gaat dit niet, dan is ie echt vol (tot 120).

Daarnaast weet ik zelf dat elke druk met de speed loader zo'n 4-5 bb's erin duwt... dus zo'n 24 - 30 keer duwen en dan zou een magazijn vol moeten zijn.

Ik heb dat ook een beetje met mijn mags, er gaan er 120 in en er zou meer in moeten.
Ik heb ze al eens open gehaald en de follower er zelfs uit gehaald, maar der gaat nog niet meer in :P

Bootcamp;23143 zei:
Ik heb zelf sinds een week G&G120's en aanvankelijk dacht ik ook dat vol=vol was... tot ik ging tellen en ongeveer 80 bbs erin kwijt kon. Wat ik nu doe is soms als ie vol lijkt, toch nog even met een pen de BB doorduwen. Als dit makkelijk gaat, kan ik daarna met de speed loader weer verder. Gaat dit niet, dan is ie echt vol (tot 120).

Daarnaast weet ik zelf dat elke druk met de speed loader zo'n 4-5 bb's erin duwt... dus zo'n 24 - 30 keer duwen en dan zou een magazijn vol moeten zijn.

Ik heb hier ook een G&G 120 magazijn liggen om te testen.
Van Bioval 0.30g krijg ik er een stuk of 80-85 in. Als ik er Green Devil 0.30g bbs in doen, gaan er perfect 120 bbs in.
Ook feeden ze niet zo lekker met de Bioval's, dus ik denk dat die net ietsje groter zijn als de green devils waardoor ze niet goed stapelen.

Bioval en G&G magazijnen zijn een no-go. Heb al meerdere mensen gehoord (waaronder ikzelf) die problemen hadden met de bioval bb's. Schijnen juist net iets kleiner te zijn, waardoor je jams in je magazijn krijgt, dus kan me voorstellen dat ze ook zouden kunnen jammen bij het laden van het magazijn.

Blade;23177 zei:
Bioval en G&G magazijnen zijn een no-go. Heb al meerdere mensen gehoord (waaronder ikzelf) die problemen hadden met de bioval bb's. Schijnen juist net iets kleiner te zijn, waardoor je jams in je magazijn krijgt, dus kan me voorstellen dat ze ook zouden kunnen jammen bij het laden van het magazijn.

Bedankt voor de info.
Ik speel meestal met Bioval 0.30g bbs als het mag en anders met Green Devil 0.30g. Ik vind ze beiden fijn schieten, maar de Biovals zijn 10euro goedkoper voor een zak, dus die genieten m'n voorkeur. Alleen jammer dat ze niet goed feeden in die magazijnen.

Heb je een idee als Valken bbs goed feeden met die magazijnen? Ik heb die bbs ook getest en ik vond die ook goed.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zodra mijn voorraad bb's op is, ben ik wel van plan de Valken bb's te gaan proberen, dus binnenkort kan ik je antwoord geven erop

Ik heb ook slechte ervaringen met bioval .30 en g&g mags.. dubblestacks galore.. valken .28 geven dan weer geen problemen..