Max aantal replicas

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo,

Heb volgens mij deze vraag nog niet voorbij zien komen.

Wat is het max aantal replicas dat je bij je mag dragen tijdens een scrim.

Bijvoorbeeld: mag je 3 side arms hebben en 2 main replicas ? ( even weg gelaten dat het vet onhandig is mee te dragen.)

Carry as much as you can no limit.
latest

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Jan
Leuke opmerking van @b.samriey maar bij Balls & Arrows heb ik vaak genoeg gehoord: 1 primary en 1 secondary. Niet toegestaan om met meer rond te lopen.

Ben ik het ook mee eens... meer vind ik overkill.

Heb wel eens gespeeld met mijn M4, een sidearm en een mp5. Miste net wat short range sprayvermogen in room clearing. Speelt zeer relaxed in een mixed omgeving.

Maar heb wel eens mensen met een sniper en een LMG zien zeulen. Dat paste dan weer niet imho.

ik heb met DMR en assault gelopen en dan nog pistol. Elk voor de eigen afstand

600000 miljoen, maar wat @Stey zegt heeft ieder veld zijn eigen regels dus zal je bij hun even na moeten vragen. Meestal kan akimbo secondary wel gewoon

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
In het ideale geval draag ik mn primary en sidearm en nog een mes en Wakizashi. Maar die laatste twee gewoon omdat het kan.

Leuke vraag! Volgens mij is er voor de meeste velden geen limiet. Is ook wel logisch: meer replica's betekent meer gewicht en meer slings om je nek/dingen in holsters et cetera. Je bewegingsvrijheid/handigheid lijdt er ernstig onder als je meer dan het nodige gaat dragen.

Ik moest wel een beetje lachen om sommige mensen die ik in CQB skirms tegenkwam. Heel veel gear op hun lichaam, grote helm, dik pak, een hele lange main replica en dan ook nog twee pistolen. Kunnen zich haast niet meer bewegen. Ik nam daarentegen een dun vest met alleen het nodige (lees: 3 pistol mags en 1 kleine speedloader) mee. Als replica maar één, alleen een sidearm. Ik kon snel (en stil!) bewegen, vlug om hoeken gaan, rennen en schieten tegelijk. Het was dan ook niet raar dat die gasten het tegen me aflegden.

TL;DR: Van meer replica's dan nodig heb je alleen maar last in mijn ogen.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Leuke vraag! Volgens mij is er voor de meeste velden geen limiet. Is ook wel logisch: meer replica's betekent meer gewicht en meer slings om je nek/dingen in holsters et cetera. Je bewegingsvrijheid/handigheid lijdt er ernstig onder als je meer dan het nodige gaat dragen.

Ik moest wel een beetje lachen om sommige mensen die ik in CQB skirms tegenkwam. Heel veel gear op hun lichaam, grote helm, dik pak, een hele lange main replica en dan ook nog twee pistolen. Kunnen zich haast niet meer bewegen. Ik nam daarentegen een dun vest met alleen het nodige (lees: 3 pistol mags en 1 kleine speedloader) mee. Als replica maar één, alleen een sidearm. Ik kon snel (en stil!) bewegen, vlug om hoeken gaan, rennen en schieten tegelijk. Het was dan ook niet raar dat die gasten het tegen me aflegden.

TL;DR: Van meer replica's dan nodig heb je alleen maar last in mijn ogen.

Klopt inderdaad :0 wil het ook niet te gek maken maar zat te denken 3 side arms en een main

maar zat te denken 3 side arms en een main

Waarom drie sidearms? Twee kan ik nog begrijpen (akimbo of snel nr 2 pakken als 1 leeg is) maar 3 snap ik niet. Het lijkt me verstandiger (ook met het oog op de portemonnee) om één goede te kopen en niet drie matige! Een goede sidearm is zeker niet goedkoop.. ik gebruik een KWC 1911 en die gaan nieuw voor rond de 120-130 euro, inclusief 1 magazijn. De magazijnen kosten ook 40 euro per stuk dus daar word je behoorlijk arm van.

Waarom drie sidearms? Twee kan ik nog begrijpen (akimbo of snel nr 2 pakken als 1 leeg is) maar 3 snap ik niet. Het lijkt me verstandiger (ook met het oog op de portemonnee) om één goede te kopen en niet drie matige! Een goede sidearm is zeker niet goedkoop.. ik gebruik een KWC 1911 en die gaan nieuw voor rond de 120-130 euro, inclusief 1 magazijn. De magazijnen kosten ook 40 euro per stuk dus daar word je behoorlijk arm van.

Zat te denken dual wield kwa m93r gewoon omdat het kan :p en een 1911 op leg Holster.
Is naartuurlijk uiteindelijke doel en ik word zowieso arm van airsoft want ik wil hebben hebben hebben hahhaha, 3 side arms bij elkaar waarschijnlijk zoon 450 euro ex mags, wil niet voor goedkope troep gaan ;)

Tja de vraag is een beetje wat het doel is :) mijn 1911 schiet 20-30m accuraat dus ik heb aan één voldoende. Schiet vaak genoeg mensen in één hit af. Maar als je lijp wil sproeien en de cool factor wil hebben, dan is een dubbele M93r wel gaaf. De firerate is echt hoog op burst-fire, dus let wel dat ze erg snel leeg zijn.

Ergens ligt gewoon de grens tussen effectiviteit en reenactment. Kijk naar Novritsch. Die speelt 100% op effectiviteit. Andere spelers, waaronder ik zelf, houden wel van een beetje gear. Ga je te veel dragen lever je gewoon veel in, en dat is iets waar je zelf de keuze in maakt :)

• Leuk
Waarderingen: Stey en Foodie88
Als ik buiten in woodland speel dan wil ik alles nog wel aantrekken en alle magazijnen mee nemen omdat de afstand naar de safety soms best ver lopen is en als je tussendoor zonder bb's komt te zitten ben je zo 10 minuten kwijt. In cqb neem ik eigenlijk alleen m'n AUG met 1highcap en m'n pistool mee. Aan m'n riem heb ik een paar tasjes zitten waar ik een extra speedloader in heb en een extra pistool magazijn.Tussen de potjes door kun je snel even bijvullen.

3 side arms?? Ieder zijn ding maar denk persoonlijk dat je het niet gaat gebruiken. De keren dat ik naar mijn side arm grijp tijdens een skirm zijn op 1 hand te tellen.

Akimbo kan ik nog wel begrijpen maar 3.. Verder eens met hierboven gechreven punten over vrijheidsbeweging.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88 en Pietjepuk123
Denk dat het meer gewoon die cool factor is :p gaat erom dat je gewoon fun hebt en ik vind vette gear gewoon lijp

@Foodie88 hahhahh ja dies wel lijp, lang geleden dat ik die film gezien heb.
Maar zit er zeker aan te denken ombepaalde outfits na te maken zoals van fe film full metal jacket ofzo.