Mesh mask fit

Leon

Well-Known Member
8 jan 2018
167
51
Trophies
6
Ik heb onlangs een mesh mask gekocht met zachte wangen en een strap die achter op je hoofd gaat. Nu zit dit ding echt super klote, of hij druk op m'n neus, of op m'n kin. Ik heb al geprobeerd wat bij te buigen, maar dit helpt niet veel. Heeft er iemand tips waarop je een dergelijk gezichtsmasker een beetje fatsoenlijk en comfortabel draagt?
Ik zie veel mensen zonder masker spelen, waarschijnlijk niet zonder reden, maar toch hoop ik dat jullie tips hebben.
 
Dat probleem heeft iedereen wel gehad denk ik.
Het is gewoon een kwestie van buigen tot het goed zit. Ik heb nog wel wat extra bescherming op de randen geplakt.
Vergeet niet de bril op te zetten bij het buig proces, want anders kan je weer opnieuw beginnen als blijkt dat de bril opeen niet meer past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Ik heb onlangs een mesh mask gekocht met zachte wangen en een strap die achter op je hoofd gaat. Nu zit dit ding echt super klote, of hij druk op m'n neus, of op m'n kin. Ik heb al geprobeerd wat bij te buigen, maar dit helpt niet veel. Heeft er iemand tips waarop je een dergelijk gezichtsmasker een beetje fatsoenlijk en comfortabel draagt?
Ik zie veel mensen zonder masker spelen, waarschijnlijk niet zonder reden, maar toch hoop ik dat jullie tips hebben.

Dit is precies de reden dat ik ben overgestapt naar een sport bitje. Ik kreeg mijn mashmask niet fijn, alleen op de helm zat het fijn. Alleen zag dat er niet uit...
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Leon
Alleen voor cqb gebruik ik een meshmask.
Deze hangt dan dmv drukknopen aan de straps van mijn helm op zo'n 3cm van mijn gezicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Heb zo'n hekel aan die meshmasks. Mn bril beslaat continue, dat ding zit niet lekker óf het is ontiegelijk heet in dat ding. Maarja, liever dat dan m'n tanden eruit laten schieten :) DYE mask komt nog een keer, dus tot die tijd accepteer ik het maar gewoon haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
voorheen had ik ook de straps over m'n hoofd met de mesh net boven mijn neus. Truc is om de straps niet vast te trekken. Net losjes genoeg zodat het masker op 'n plek blijft - zonder te knellen.

Recent m'n masker aan mijn headset vast gemaakt. Buckle op oorschelp en buckle op strap, dan klik je het masker vast/los, zit goed en drukt niet op bril/neus of kin.

Afhankelijk van je goggle kun je ook een full mesh mask nemen en die met tie-wraps aan je goggle vast zetten. Ben je gelijk strap-loos :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Dit is precies de reden dat ik ben overgestapt naar een sport bitje. Ik kreeg mijn mashmask niet fijn, alleen op de helm zat het fijn. Alleen zag dat er niet uit...

Ik ook, had vroeger een mesh mask. Maar die zorgde voor veel fog, en kon niet goed richten erdoor. Ben nu sinds een paar maanden overgestapt op een SISU bitje i.c.m een coolmax sjaaltje. En dat werkt super! Nauwlijks fog, en ben al een paar keer op m'n mond geraakt. En alles zit er nog in :D

Edit Een alternatief zou zijn om een mesh mask met stof aan de zijkanten te gebruiken. Ik ken nog wel een goede webshop ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon en NielsHoffland
Ikzelf heb mijn mesh masker passend gekregen door 2 methodes:
- De randen heb ik voorzien van tochtband, wat bij iedere bouwmarkt wel te krijgen is.
- Buigen, en daar rustig de tijd voor nemen.

De tochtband zorgde bij mij ervoor dat de harde randen van een mesh masker niet meer vervelend waren en drukte op mijn gezicht. Het geheel zat daardoor alleen al heel comfortable, mede omdat het dikke tochtband voor mee afstand zorgde vanaf mijn gezicht. Door het geheel dan rustig bij te buigen wist ik meestal met een 15 a 30 minuten echt passen en meten het geheel comfortable op mijn gezicht te krijgen.

Probleem waar ik later tegenaan liep was echter dat het tochtband losliet, omdat de dubbelzijde plaklaag losliet. Vastlijmen met een heet lijmpistol van de Action deed daar wonderen en het geheel heeft nooit meer los gelaten.

Later kwamen echter ook de mesh maskers met stof in de handel, welke ik ook sterk kan aanraden. Richten wordt dan een stuk makkelijker. Desondanks zorgde ik er wel weer voor de kleine, overgebleven randen rond de mond weer voorzien van tochband, vanaf dat moment had ik mijn fijnste mesh masker ooit gevonden. Draag ze nu altijd, speel niet meer zonder. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon en Camilo
Bedankt voor jullie tips, erg handig! Dan wordt het toch rustig buigen en stukjes zachte stof of band inlijmen. Ik heb er idd eentje met stof aan de zijkanten, dus dat zit op zich wel prima en is ook makkelijk met richten.
 
Stukje foamtape of tochtband in het neus stukje erbij zodat je aan het einde van de dag niet zo'n dikke afdruk op je neus hebt kan ik ook zeker aanraden
 
Sommige hebben deze foto misschien al een keer gezien, maar ik heb mijn mesh masker op mijn fast helm geklikt. Als je een mesh masker heb is dit zeker het proberen waard.

sZ5jy0V.jpg


Adab1f9.jpg


Werkt prima en comfortabel. Soms komt het elastiek was losser zitten en moet ik het wat strakker zetten. Ik had dit van een Youtube fimpje, maar helaas is deze verwijderd. Maar ik denk dat deze foto's al voldoende is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Leon
Sommige hebben deze foto misschien al een keer gezien, maar ik heb mijn mesh masker op mijn fast helm geklikt. Als je een mesh masker heb is dit zeker het proberen waard.

sZ5jy0V.jpg


Adab1f9.jpg


Werkt prima en comfortabel. Soms komt het elastiek was losser zitten en moet ik het wat strakker zetten. Ik had dit van een Youtube fimpje, maar helaas is deze verwijderd. Maar ik denk dat deze foto's al voldoende is.

Zo heb ik hem ook gedaan inderdaad, kan het zeker ook aanraden, wel heb ik hem met de zachte zeikanten. Ook dit werkt uitstekend. Zal er strak een foto van plaatsen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Dat ziet er inderdaad goed en een stuk comfortabeler uit. Dit kan ik wellicht ook proberen, moet dan wel even van die clipjes hebben voor de helm, die zaten er niet standaard bij..
 
Ik heb het zelfde systeem als @Jelle werkt super.
Mijn andere helm had geen rail maar heb ik zelf zo gemaakt dat ik hem ook met clip heb
 
Ik heb een formaat mesh mask van die foto. Die gaat met klittenband achter op mijn helm. Met een klein beetje buigen zat ie al goed. Het kan zijn dat je niet hard genoeg buigt waardoor de vorm hetzelfde blijft? Dat je te voorzichtig bent.