Mid-range gun met upgrade beter dan een high-end gun?

Kristofraw

Member
10 feb 2017
14
1
Trophies
2
Hi gasten,

Ik ben een beetje besmet geraakt net als velt van jullie en nu moet ik mijn eerste replica aanschaffen.
Nu heb ik veel gelezen en wil ik toch maar beginnen met een standaard AEG.
Nu heb ik drie vragen:

1) nu zoek ik een mooi scar of toch maar een M4/m16 (zoals iedereen) dit lijken mij de beste modellen voor Woodland. Klopt dit of heeft iemand nog een alternatief ( ik ben geen van van AK)

2) ik neem aan de hoe hoger de FPS hoe verder de BB komt maar heeft de lengte van de barrel hier ook nog invloed op?

3 ) de vraag die ook als titel wordt gebruikt.
Als ik een mid-range replica aanschaf en deze upgrade met de veel gelezen items. Kun je dan stellen dat deze dan dezelfde of zelfs beter is als een hi-end replica?
Aangezien iedereen zijn replica toch fine tune en eigen maakt.

Ik lees bijvoorbeeld veel goeds over specna arms maar is dit ook echt een mooi middenklasse model?

Ik hoor graag van jullie,

Groeten

Hallo kristof,
Welkom op het forum.
Op vraag 1 is letterlijk het antwoord van wat je zelf wilt hoe hij er van buiten uitziet bepaald niet hoe hij performt van binnen. Of hij lekker comfotabel speelt is dan weer een ander verhaal.
Vraag 2 hogere fps=een hoger potentie tot meer bereik maar niet direct een langere afstand. Heel droog voorbeeld tokyo marui vs een chinees x merk wat harder schiet en minder ver komt. Voor de lengte van de barrel vraag kan ik je wel een gok antwoord geven maar hier schiet je niets mee op die laat ik dus over aan iemand anders.

Een midrange replica kan je upgraden en komt hij wel een eindje verder maar voor zo ver ik weet zijn highend modelen stock meestal vergelijkbaar met een maxed out midrange replica. Zo kan je wel onderdeel voor onderdeel vanbinnen aanpassen maar als het materiaal van de buitenkant niet zo stevig is dan heb je alsnog eigenlijk een kat in de zak voor wat je kan krijgen maar opdeze vraag kan je eigenlijk niet 1 lijn trekken omdat iedereen zijn ervaring anders is.

Verder zijn specna's prima om mee te beginnen en je kan ze ook zeker beter maken maar ik zie specna's zelf niet direct als een midden model omdat je andere merken hebt voor een midden model zoals gng maar dat is ook weer een stukje uitzoek werk en fora lezen en om gebruikers ervaringen vragen. maar dit is uiteraard mijn mening met betreking tot de specna arms lijn.

Zo ben ik begonnen met een krytac trident(high end model) en heb ik er nog een paar goede high end upgrades aan laten zetten maar hiervoor verwijs ik je door naar het review stukje van deze website.

verder is het trouwens wel handig om jezelf effe voor te stellen als nieuwkomer :)

Veel plezier en succes met airsoften en ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen

• Leuk
Waarderingen: Stey
Vraag 1) dit is puur persoonlijke smaak zoals al is aangegeven, maar qua upgraden zowel intern als extern is een m4 heel makkelijk.

Vraag 2) Zonder enige andere factor dan is meer fps is meer range maar dit gaat niet helemaal op nadat je alle factoren toepast. Iig er zijn andere factoren die een grotere invloed uitvoeren op je range. Een langere of kortere barrel heeft hier geen invloed op, dus dat maakt niet uit, de bore finish is een stuk belangrijker.

Vraag 3) Een maxed out mid range replica zal wel een hi end replica eruit schieten, omdat zelfs fabrikanten zoals TM niet het zo kunnen massa produceren dat ze alles eruit halen, merken zoals Krytac, TM enz. komen wel enigzins in de buurt, maar elke replica moet geupgrade worden om het maximale eruit te halen, dus ook een Krytac.

Specna is prima om mee te beginnen, schiet leuk out of the box maar zorgt ook niet voor dat het weer snel te duur wordt.

1) naast m4/m16, scar en AK zijn er nog meer merken/typen.

Ik heb zelf de SA80 serie.
3) van deze SA80 serie heb ik een L22A2 (L85AFV) en deze schiet net zo ver als een gewone assault m16/ak/scar. Terwijl het een kortere versie is (alleen door bullpup systeem ongeveer even lange innerbarel)
(Net als de tavor en FN2000)

2) met een goed geupgrade assault (max 360fps) kun jij een basic sniper(max 500fps) raken zonder dat hij jou kan raken. Dus goed upgraden werkt en het hoeft zoals je ziet/leest niet om fps te draaien.

Hi mannen,

Bedank voor de uitleg. Dus de lengte en de FPS is minder belangrijk dat de binnenste barrel?! Als die van goede qualiteit is schiet je dus verder en accuraat?

Als ik dan kijk naar het aanbod van bijvoorbeeld specna arms dan maakt het niet uit of ik een lang en kort model kies als de gearbox precies hetzelfde is en de barrel ook zou het theoretisch even ver schieten?

Hebben jullie nog ander tip qua merken en webwinkels??
Groeten

Hi mannen,

Bedank voor de uitleg. Dus de lengte en de FPS is minder belangrijk dat de binnenste barrel?! Als die van goede qualiteit is schiet je dus verder en accuraat?

Als ik dan kijk naar het aanbod van bijvoorbeeld specna arms dan maakt het niet uit of ik een lang en kort model kies als de gearbox precies hetzelfde is en de barrel ook zou het theoretisch even ver schieten?

Hebben jullie nog ander tip qua merken en webwinkels??
Groeten

Nee de bucking en nub hebben een grote invloed op je range net zoals een goed gewicht bb te gebruiken bij je setup. De tolerantie op je binnenloop heeft veel invloed op je accuracy en dus spread. FPS heeft wel invloed als je een maximaal geupgrade replica op 360 en 450 FPS gaat vergelijken maar dat verschil zal over het algemeen geen gigantisch verschil zijn zolang je niet gaat experimenteren met joule creep.

Tweede punt ja, maar een korte loop kan je makkelijker overvolumen en daarmee in combinatie met een zwaardere bb zou je er zelfs een paar meter meer range uit kunnen trekken, maar dat is allemaal op papier.

Uhm om je merken en winkels aan te raden is misschien eerst een budget wel handig, ik kan je alle merken wel gaan opnoemen maar als je maar een max van bijvoorbeeld 300 euro hebt dan valt er al een hoop af. Qua winkels is je woonplaats wel handig voor fysieke winkels, qua online winkels heb je bijvoorbeeld taiwangun.com, airsoft-entrepot.com, gunfire.pl, qtac.nl, airsoftshop.be.

Ik houd het even kort maar het belangrijkste is

Hop up assembly - barrel qualiteit - consistentie van airseal

Edit: ga toch even verder.

Je kan een budget aa kopen maar houd rekening met de qualiteit van zowiso de gearbox en externals. Want hij gaat een keer vallen en dan wil je er wel mee verder gaan!

Mijn eerste is een specna arms. Mooie prijs mooie externals en redelijk intern!
Nu een nieuwe barrel, hop up , bucking , nub , nozzle , gears, motor, wiring , verschillende mods en oneindig veel uur besteed te hebben aan het perfectioneren van alles wat je er in zet tot scheldens toe schiet hij/zei/apache als een zonnetje.

Heeft alles minder gekost dan een high en gun? Misschien. Maar iedereen met een high end gun loopt toch niet rond zonder nog wel iets intern verandert te hebben want bij alles geld, meer betere upgrades = meer betere performance.
Dus je kan de sport beginnen met een goede(redelijk geprijsde) replica.

Zelf heb ik met mijn specna arms in het begin nooit gedacht dat ik de range niet had. Je kunt rustig aan zo nu en dan wat upgraden en dan heb je je wauw effect vanzelf.

Hoe vaker dat ding openligt hoe meer je begrijpt wat het een doet en wat het met het ander te maken heeft.
Een canvas is het enige wat nodig is, maar zorg voor een canvas dat niet na de eerste streep verf vernachelt is.

Je hebt 1000miljoen mogelijkheden je replica de jouwe te maken en ver te laten schieten.
Fps staat niet gelijk aan range zoals eerder vernoemd
Maar de qualiteit van alles wat er voor zorgd dat ie wegvliegt wel.

Pas een dmr joulecreep build gezien met een 250mm barrel die .20 met 430 fps wegschoot maar 0.40 met 390!
Op papier niet mogelijk tenzei je de volume hebt met spring rate etc.
Goedkoop is geen duurkoop. Tenzei het upgrades zijn.

Als je net begint en toch meteen wat verder wilt komen dan een std aeg zou ik zeggen:
Pak een specna arms +-230 euro
Een nieuwe barrel +-35 euro
Hop up is metaal dus laat die zitten.
Pak wel een prometheus of maple leaf bucking +-15 euro max
Een flat hop nub voor die extra contact en meer hop +- 15 euro max.
Zorg voor een goede airseal

Dan heb je een replica van max 300 en hoef je niet meteen de gearbox open te slopen of de rest en kan je gewoon goed mee.

Tenzei je zelf poepslecht kan mikken.
Ik ratel door dus ik stop. Sorry

Laatst bewerkt:
Bovenstaande post is letterlijk in airsoft termen waar het om draait met betrekking tot je vragen

Voor merken is een budget idd handig anders houd het jammer genoeg rap op:(

Hi,

Ja €300 is voor mijn eerste replica wel een richtlijn.
Verder woon ik in Apeldoorn en wil ik wel langs een shop om bij red dot etc te bekijken en uit te proberen.

Hi,

Ja €300 is voor mijn eerste replica wel een richtlijn.
Verder woon ik in Apeldoorn en wil ik wel langs een shop om bij red dot etc te bekijken en uit te proberen.

Specna, G&G, CA (KM Lijn), ARES (HoneyBadger Lijn) en de minder dure ICS, maar ik zou naar Specna of G&G kijken gezien die de meeste opties hebben binnen de 200-300 Euro price range vergeleken met de andere 3 opties.

Specna, G&G, CA (KM Lijn), ARES (HoneyBadger Lijn) en de minder dure ICS, maar ik zou naar Specna of G&G kijken gezien die de meeste opties hebben binnen de 200-300 Euro price range vergeleken met de andere 3 opties.
Dit. Ook zie update hierboven ,wat banter.

Je kan een budget aa kopen maar houd rekening met de qualiteit van zowiso de gearbox en externals. Want hij gaat een keer vallen en dan wil je er wel mee verder gaan!

Wat raat jij dan aan qua modellen als ik de €300 voor een replica en de €150 voor upgrade en optics bij elkaar doe?

Dus wat raar je aan voor een replica met een budget van €450 a €550?

En heb je dan "zeker weten" betere gearbox en externals?

Ik snap dat er altijd een maandag morgen model tussen kan zitten? Maar is de ervaring zo dat er toch nog wel een beetje "troep" (slecht qualiteit) voor komt ook bij de model in de €200-€300 range?

Nu ben ik zelf wel een handige donder, ( elektro technicus, pneumatisch, koeltechnisch onderlegd)
Dus onderhoud en sleutelen lijkt me heerlijk. Mag ik dan aannemen dat is " prijs omhoog evenredig de kwaliteit omhoog gaat (uitzondering nagelaten) en dat losse onderdelen qualitatief weer beter zijn dan de standaard onderdelen"?

Laatste vraag, neem een M4/M16 zijn de de gearboxen van bijvoorbeeld toyio marui uitwisselbaar met die van een ander merk? Zijn deze dus van dezelfde afmeting? Dit lijkt me dan ook wel een goede manier van een upgrade .

Ik hoor weer graag van jullie!!

En thnxx voor de info zover.

Laatst bewerkt:
Als je 300 Max voor alleen de replica rekent zonder alle extra's, dan zou ik nog steeds kijken naar G&G en Specna arms dit zijn tot nu toe de meest betrouwbare merken zonder fratsen, die tegen een stootje komen en gewoon met degelijke interne onderdelen komen voor de prijs. Zoals Bloodfox al zei stop er voor 30-60 euro aan barrel, bucking en nub in deze AA's en je hebt gewoon een replica die het gemiddelde skirm apparaat er wel uitschiet. Zeker als je technisch wat aangelegd bent dan is het upgraden een piece of cake met de juiste filmpjes.

95% van de replica's zijn kopieën van Tokyo Marui, dus alle M4's van Specna en G&G gebruiken een TM Spec V2 gearbox, dus alle V2 compatible onderdelen kun je in deze gearbox plaatsen en voor V2 en ook V3 zijn er een heleboel aftermarket parts, maar om je daar een weg door te banen daar kunnen we je prima mee helpen :). De bekendste gearboxen zijn V2, V3, V6, V7 en de LMG (M249/M60) Gearbox.

Een voorbeeld van replica's met niet standaard gearbox is de nieuwe Krytac Kriss Vector, welke een niet standaard gearbox gebruikt, MAAR desondanks zijn bepaalde onderdelen dan weer in de gearbox wel V2 Compatible.

Zoals Bloodfox al zei stop er voor 30-60 euro aan barrel, bucking en nub in deze AA's en je hebt gewoon een replica die het gemiddelde skirm apparaat er wel uitschiet.

Misschien een beetje een domme vraag maar AA staat voor?
En wat zijn dan een beetje goede merken voor upgrade onderdelen?
En zijn er ook winkel die beter zijn qua kennis?

Misschien een beetje een domme vraag maar AA staat voor?
En wat zijn dan een beetje goede merken voor upgrade onderdelen?
En zijn er ook winkel die beter zijn qua kennis?

AA = Airsoftapparaat, replica of AA zijn de correcte termen voor ons speelgoed binnen Nederland :).
Te veel om op te noemen en ligt ook weer aan welk onderdeel je wilt vervangen XD, hier is een goede leidraad: https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/29h0sw/recommended_brandsparts_list/ (lichtelijk outdated want 2 jaar oud, dus nieuwe merken staan er niet altijd tussen, maar voor 90% klopt het allemaal wel). Veel voorkomend zijn: SHS, ZCI, Lonex, Modify.
Niet zozeer kennis maar wel winkels die zich meer richten op aftermarket parts van de meer gerespecteerde merken, binnen NL is skirmshop.nl een heel goed voorbeeld van, hebben vooral Lonex, SHS en Retroarms, waarvan je in de hiervoor geplaatste lijst kan zien dat ze in een redelijk aantal categorieën als goed uit de deur komen. Voor de rest verkopen eigenlijk de meeste winkels wel een aantal upgrade onderdelen maar dit is vaak voor een toch hogere prijs dan dat je kan vinden en vaak ook de net wat duurdere merken.

Aanraders qua online winkels zijn toch wel: Skirmshop.nl, ak2m4.co.uk (veel SHS/Rocket en ZCI), gunfire.pl (maar kijk altijd voor beter prijzen), taiwangun.com (heeft niet heel veel, maar wel bijvoorbeeld guarder springs), airsoft-entrepot (heeft HEEL veel en ook een groot deel van de lijst, maar ook net wat duurder), airsoftpro.cz (Maakt ook een reeks hele goede eigen parts voor snipers, heeft zowel voor AEG als BASR (Bolt Action Sniper Rifle) en voor de rest gewoon zoeken via google naar de goedkoopste optie :).

1- Dus wat raar je aan voor een replica met een budget van €450 a €550?

2- En heb je dan "zeker weten" betere gearbox en externals?

3- Ik snap dat er altijd een maandag morgen model tussen kan zitten? Maar is de ervaring zo dat er toch nog wel een beetje "troep" (slecht qualiteit) voor komt ook bij de model in de €200-€300 range?

1: Speel zelf nu een aantal weken met een tippmann en dat kan ik iedereen aanraden :D Het is allemaal onwijs degelijk en je hoeft er niet veel aan te upgraden.

2- Vaak heb je gewoon een V2 gearbox alleen zullen bijvoorbeeld de gears wat beter zijn, zit er een mosfet ingebouwd. Metal tooth piston uit de doos. Dingen die je normaal zelf zou aanschaffen zitten er dan al ingebouwd.

3: bij airsoft is goedkoop meestal duurkoop. En zolang jij weet waar je mee bezig bent is elk probleem te verhelpen. 200-300 range zijn zat mooie en degelijke replica's om uit te kiezen

Is er ook een LOI cursus Airsoft replica sleutelen of Airsoft replica voor dummies :( ben handig maar shit he

Is er ook een LOI cursus Airsoft replica sleutelen of Airsoft replica voor dummies :( ben handig maar shit he
Een cursus 'geduld' en 'vallen en opstaan' is wel handig.
Ik ben een nozzle nu al een uur steeds een stukje korter aan het maken om hem te laten feeden zonder leak dus....
Alles openmaken en in elkaar zetten doet wonderen voor de kennis

Veel is gewoon doen en desnoods een camera laten meelopen, zodat je kan terugkijken.

Als je een standaard platform hebt zijn er erg veel filmpjes te vinden die je kunnen helpen. Zelf heb ik op die manier ook eigenlijk direct na binnenkomst mijn replica volledig uit elkaar gehaald. Om hiermee direct antwoord te geven op de eerste vraag, zelf ben ik voor een midrange replica gegaan en er gelijk wat upgrades in geïnstalleerd:
Specna Arms SA-A20
Modify flat hop
Lonex hop-up
Modify 6,03 inner barrel
Shims
Deans connectoren
Jefftron/Nuke Mosfet

Aangezien ik keurig rond 350FPS met 0,20 schiet is er nog geen noodzaak om de rest van de internals aan te pakken :)

Succes!

Groet,
Peter