Mijn eerste replica geen keuzes kunnen maken.

Welke replica zou u kiezen?

• Totaal aantal stemmers
    5

Basslob

New Member
8 jan 2017
4
1
Trophies
2
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met het airsoften.
Onder tussen heb ik al heel wat dump winkels gezien en is mijn kleding voor elkaar.
Als replica heb ik een TM G18C gekocht en omgebouwd naar 7.4 300mAh lipo.
Daar naast heb ik ook al een chronometer gekocht om te zien wat er gebeurd als ik iets verander.
Allen nu ben ik nog hard aan het nadenken aan mijn main replica.

Ik ben al een tijd aan het twijfelen over een TM PS 90 High Cycle.
Alleen op elk forum en in elke review wordt deze replica als CQB neergezet.
Dit snap ik volledig, alleen als ik naar de specificaties ga kijken van deze replica kom ik uit op een range van ongeveer: 37.04-39.79m stock uit de doos.

Nu heb ik ook zitten kijken voor de TM AK102 Next Gen. deze zou stock uit de doos een range van 39.79-42.53m moeten leveren.

Nu is mijn vraag: Denken jullie dat ik die 3 / 4 meter verschil veel ga merken in het veld ?
Ik zou namelijk wat kleins en compackts willen kopen maar niet na 2 skrims spijt hebben dat ik niet gewoon voor een AK, M16 of een Scar ben gegaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ten eerste het is geen wapen maar een replica of nog correcter een AA (airsoft apparaat). Daarnaast ga ik niet kiezen omdat het geheel afhankelijk is van je eigen voorkeur welke replica je kiest, ook al zijn de reviews van de AK102 niet heel geweldig, colapsible stock die snel afbrak :|. Ik zou dan toch je aanraden om voor die prijs naar een mooie E&L Gen2 AK te kijken die out of the box ook makkelijk een meter of 40+ haalt en die wel gewoon super solide is gebouwd, volledig staal. De TM P90 is gewoon een van de betere P90's die je kan halen dus daar ga ik niks op aanmerken.

Iig die paar meter gaan geen K uit maken want geen enkele replica heeft out of the box zijn maximale performance die hij potentieel kan halen. Je kan zo al meer meters maken door alleen al om te wisselen naar een flat hop bucking en nub en zo zijn er daarna nog een aantal dingen en mods die je kan doen om het maximale eruit te halen. Oftewel verkijk je niet op die paar meters die gaan op het veld echt geen verschil uit maken.

Heb het even bijgewerkt in mijn form post. Bedankt voor de feedback,
Misschien moet ik het iets anders formulieren.
Denken jullie dat ik het met een TM PS 90 High Cycle ga redden op de meeste skrims.
Of kom ik hiermee gewoon echt afstand en snelheid te kort om leuk mee te kunnen schieten.
Ik zou namelijk graag deze replica halen, maar niet na 2 of 3 skrims er achter komen dat ik toch echt meer power nodig heb.
En natuurlijk is alles te upgraden, maar zo als ik gelezen heb, Never let the magic out of a tokyo marui gearbox.
Dan zou ik namelijk beter voor een TM P90 kunnen gaan en deze volledig upgraden naar eigen smaak.

De grootste vraag voor mij op het moment is denken jullie dat je met een TM PS 90 High Cycle gewoon lekker kan mee schieten of dat je toch te kort komt. En dan dus een beetje allround op de meeste skrims ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tenzij je meteen begint met upgraden moet je niet verwachten dat je met een out of the box replica een range haalt die boven het gemiddelde ligt.
Dat ligt er gewoon domweg aan dat de meeste bezoekers van skirms gewoon al veel langer meelopen en met geupgrade replica's.
Is dat erg? Nee dat is het niet. Juist door wat minder range te hebben (20/30 meter max) zul je jezelf de nodige tactische vaardigheden en trucjes aanleren die je zullen helpen om, ook als jij later de ervaren geupgrade rot bent, een goede speler te worden.

Dus ga voor wat jij het mooist vind.
Enkele tips wel:
- kijk of het bij je uitrusting past. Kun je bijvoorbeeld je extra magazijnen fatsoenelijk kwijt?
- ga naar een winkel en neem eens wat replica's in de hand zodat je voelt hoe de aa's in je hand liggen en of je lichaam er vertrouwen in heeft. (en dan gaat het puur om het type, hoeft niet per se het merk te zijn wat je op het oog hebt)
- bij aeg's. Koop altijd een extra accu!

Goeie posts van Rebel en Oddball. Mijn aanvulling hierop is dat ik het zelf wel mee vindt vallen met de range die mensen gemiddeld halen. Af en toe kom je een groepje spelers tegen waarbij je echt een verschil merkt. Maar meestal is het toch het standaard werk en heb ik niet het idee dat ik er uit geschoten wordt door een range voordeel. Met mijn korte PDW achtige M4 haalde ik ook een standaard afstand en kon ik lekker mee skirmen met de rest.

Mocht je met bijvoorbeeld je P90 toch verschil merken dan kan je zoals Rebel al zei met een paar simpele aanpassingen snel een upgrade maken.

Dan kom ik aan bij Oddball's laatste gedeelte; ga voor wat jij het mooist vindt en probeer inderdaad bij een winkel of skirm een paar replica's. Gebruiksgemak en comfort wisselt per persoon dus even wat testen vooraf is geen slecht idee!

Bedankt voor de goede reacties! Heb net een winkel gevonden die een test range heeft van 30 meter en waar ik een afspraak heb gemaakt om volgende week een aantal aa's te mogen proberen om te kijken wat mij bevalt.

• Leuk
Waarderingen: Oddball
Goed zo en graag gedaan

Mag ikbvragen welke winkel?

Zelf heb ik een TM AUG HC en daarmee heb ik niet het idee dat ik achter loop op andere (stock) replica´s. En de rps van de High Cycles is erg leuk.

De persoonlijke geen smaak smaak zeker :p stey :) joke

Ik kwam vandaag ook iemand tegen bij office 2 die ook de P90 HC heeft. En ik vind het een mooi ding met een leuke rof.
Volgens die jonge schoot het standaard al netjes en kon die gewoon meekomen met de rest.

Als je een AK koopt kan je idd beter een E&L, LCT of een wat goedkopere Forcecore nemen. Mijn E&L schoot standaard al 50m alhoewel de stock performance van TM replica's ook heel goed is (zo niet beter).
En of een replica alleen voor CQB geschikt is vind ik zelf een beetje onzin. Qua afstand doe je zeker niet onder aan een langere replica, dat heb je alleen als je met echte geweren gaat schieten.

Verder heb ik niet heel veel aan te vullen op de rest, want alle goede tips zijn al genoemd hier :) Lees ze iig goed door en doe er je voordeel mee ^^