Mijn eerste sniper project

Arnold

Member
19 mei 2018
20
6
Trophies
2
1761485475693.png

Inmiddels toe aan replica nummer zoveel, na een AR, DMR, SMG en een aantal pistols nu maar eens aan een sniper begonnen. Tijdje getwijfeld tussen een Novritsch SSG10 of toch zelf bouwen, toch besloten voor een zelfbouw project te gaan en dan op basis van de VSR10. Na veel zoeken terecht gekomen bij onderstaande CYMA CM.702C-U, een al iets geupgrade versie. Standaard uit de doos 500 fps, zou bij de meting dan dus rond de 2,3 joule moeten komen.

Dan de vraag welke upgrades er in gaan komen en in welke volgorde, hier graag wat meningen over. Internet staat vol met bouwsels, maar sommige topics zijn vrij gedateerd. Mocht iemand anno 2025 nog goeie tips hebben? Dit wordt denk ik in volgorde het upgrade proces:

1. Action Army VSR-10/SSG10 Hopup chamber
2. PDI 6.01 Inner Barrel 500mm vsr (standaard inner barrel is 490mm)
3. Maple Leaf 80°, zijn er meer soorten van. Nog tips?
4. Bucking, ook maple leaf, nog geen voorkeur

Dit trio zou ik dan tegelijk willen gaan aanschaffen. Trigger group zou dan de volgende zijn maar die is in deze versie blijkbaar al geupgrade. Zou dit goed genoeg zijn?
The trigger group in the CM.702C-U replica has been optimized with a 90-degree piston hook, significantly improving its compatibility with powerful springs and increasing the lifespan of the mechanism. This enhanced system ensures smoother reloading and improves the overall efficiency of the rifle.

Nog andere tips?

ik durf niks te zeggen straks een boze vrouw aan de deur, dat ik haar man heb mee getrokken in de airsoft wereld 🤣

• Haha
Waarderingen: Garfield
Ik kan je niet zo goed aanraden welke onderdelen je moet gaan halen voor het bouwen van een sniper, helaas. Was nooit mijn ding, dat snipen.

Desondanks, misschien een meer algemenere tip:
Nu is het wel zo dat eind november het weer Black Friday is.
Misschien is nu even wat de tijd nemen en zoeken welke onderdelen je nodig hebt, om vervolgens ze later te kopen, interessant om wat geld te besparen.

Je gaf trouwens aan dat je ook naar Novritsch gekeken had, om uiteindelijk toch naar een zelfbouw project te gaan. Novritsch gooit echter ook wel eens aardig met kortingen op Black Friday, dus misschien dat de Novritsch overweging met een lagere prijs toch nog interessanter is dan.

Dingen om te overwegen, in ieder geval.