Mooi spul

Hartje

Member
3 feb 2022
5
0
Trophies
1
Hallo ik ben Albert. Sinds kort mijn eerste airsoftblaffer gekocht op gas. Wat een mooi spul verkopen ze toch tegenwoordig. En het voelt allemaal realistisch aan. Gelukkig heeft mijjn vrouw er geen problemen mee als ik op zolder zit in te schieten, behalve als ze weer op een plastic balletje trapt. Nog een vraagje, als ik snel achter elkaar vuur dan loopt na het na ongeveer het 10e schot het gas in één keer uit het magazijn. Magazijn blijft wel gewoon op druk met rustig schieten. Komt dit doordat het ventiel bevriest? Waar ik schiet is het ongeveer 17 graden, gebruikte gas is swiss arms extreme gas rood. Pistooltje is walther umarex gbb.
 
Welkom in de sport en welkom op het forum Albert.
Ik denk dat je analyse van bevroren ventiel (ventielrubbertje) wel klopt.
Dit heb ik bij snel achter elkaar schieten ook ervaren.
Gas en het Nederlandse klimaat zijn niet de beste vrienden, maar meestal gaat het best goed.
 
Welkom,Als je blaffer op co2 ook kan blaffen is het één optie.
 
Met 17 graden is het wijs om Groen gas te gebruiken..Je schrijft dat je extreme Rood gebruikt..Dat is voor koudere temperaturen ..En Zwart is voor als je nu buiten zou spelen..
 
Met 17 graden is het wijs om Groen gas te gebruiken..Je schrijft dat je extreme Rood gebruikt..Dat is voor koudere temperaturen ..En Zwart is voor als je nu buiten zou spelen..
Dus dan zou deze met rood niet kunnen bevriezen? Mijn agrarisch verstandzou zeggen: Zou het wat zijn als ik het binnenwerk van het magazijn / ventieltjes rubbertjes etc in de siliconen vet zet zodat er geen condensvorming op het rubber kan afzetten wat uiteindelijk ijsvorming wordt?
 
De gas vulling die je gebruikt is vrij gevoelig.. Groen gas zit geen propaan in.. Rood zit volgens mij 50/50 propaan in en Zwart is 100% propaan..Als je nu je fles Rood gas buiten zet (op temp laten komen)en buiten vult en buiten schiet , denk ik niet dat hij bevriest.. Net zelf nog even getest met Zwart gas in mijn ssp1 ..niks geen bevriezing en mooi constant schot beeld door het hele magazijn..Wat ik al zij het gas is heel gevoelig..Gebruik het juiste gas voor de temp waar je in schiet, en zorg dat het gas op de speel temp is.. Schiet je op je zolder bij 17 graden dan zorg je dat je Groen gas gebruikt en je flessen op de temp zijn waar je in schiet..Wil je buiten spelen met temp zoals nu ( bij mij 4 graden) dan je fles daar op die temp laten komen, je magazijn vullen en spelen in die temp..Ga je met groen gas vullen wat op huiskamer temp is en je gaat buiten schieten ben je na 5 schoten door je druk heen..Ga je met zwart gas op kamer temp vullen en ren je naar buiten om te schieten bevriest de boel in 5 schoten..
Probeer zo min mogelijk vet in je spullen te hebben..
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
De gas vulling die je gebruikt is vrij gevoelig.. Groen gas zit geen propaan in.. Rood zit volgens mij 50/50 propaan in en Zwart is 100% propaan..Als je nu je fles Rood gas buiten zet (op temp laten komen)en buiten vult en buiten schiet , denk ik niet dat hij bevriest.. Net zelf nog even getest met Zwart gas in mijn ssp1 ..niks geen bevriezing en mooi constant schot beeld door het hele magazijn..Wat ik al zij het gas is heel gevoelig..Gebruik het juiste gas voor de temp waar je in schiet, en zorg dat het gas op de speel temp is.. Schiet je op je zolder bij 17 graden dan zorg je dat je Groen gas gebruikt en je flessen op de temp zijn waar je in schiet..Wil je buiten spelen met temp zoals nu ( bij mij 4 graden) dan je fles daar op die temp laten komen, je magazijn vullen en spelen in die temp..Ga je met groen gas vullen wat op huiskamer temp is en je gaat buiten schieten ben je na 5 schoten door je druk heen..Ga je met zwart gas op kamer temp vullen en ren je naar buiten om te schieten bevriest de boel in 5 schoten..
Probeer zo min mogelijk vet in je spullen te hebben..
Duidelijk bedankt voor de uitleg!