Mosfet dood door regen?

HLQ

Active Member
20 jul 2018
41
19
Trophies
4
Hoi allen,

Ik ben de afgelopen weekend bij Chicken Little geweest (Milsim bij Area24). Het heeft flink geregend, en op de tweede dag begon mijn AKS-74 van LCT waar ik een PicoAAB mosfet in had zitten spontaan full auto te schieten op safe, zodat ik de batterij eruit moest trekken.

Ik heb het apparaat volledig laten drogen voordat ik de batterij weer aansloot, maar nu schiet hij altijd meteen weer op full auto zodra ik de contacten van de batterij en de replica samemvoeg. Dit gebeurt ook wanneer de trigger contacts niet aangesloten zijn. Ik krijg dus de indruk dat de mosfet dood is en vast zit in de 'open' positie.

Nu is mijn vraag, valt dit nog te repareren of moet het mosfet vervangen worden? Ik verwacht niet dat ik hem kan redden, maar ik wil voor de zekerheid vragen.

En misschien wel belangrijker: Hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurt? Ja, niet in regen spelen...
Ik zat te denken aan de (nieuwe) mosfet volledig te bedekken met een krimpkous en de uiteindes vast te lijmen met secondelijm zodat er geen vocht in kan komen, maar ik weet niet of dit een goed idee is. Heeft een mosfet ventilatie nodig? Iemand anders die over dit probleem heeft nagedacht?

Groet,
HLQ

Je zou de mosfet door kunnen meten mbv een multimeter (ohms of piep) . Die staat zoals het hoort in sluiting. (kortsluiting tegen de body zou mij allerminst verbazen overigens). Je kan hem denk ik al wel door meten over de connector waar de batterij op komt.

Ik verwacht overigens niet dat dit door de regen komt.

Om te voorkomen dat vocht dit (weer) veroorzaakt, zou ik eerder de boel dik insprayen met plastic dip. (is hier daadwerkelijk voor bedoeld) maar lekker dik in de blanke lak kan ook.