Nederlander in België

22 mei 2020
3
0
Trophies
1
Goedenavond ACN leden,

Ik ben Assistent Walvisjager en ben 26 jaar. Woon sinds enkele maanden in Oost-Vlaanderen. Met mijn vriendin hier gekomen zodat zij haar droomstudie kan doen. Wij zijn hier zeer gelukkig, ondanks dat werk vinden op het moment best moeilijk blijkt.

Meer bewegen

Ken wat mensen die ooit airsoft hebben gedaan en ook wat mensen die het nog willen doen, zodat wij nog een beetje groepsgevoel kunnen behouden ondanks dat we wat verder van elkaar af wonen. Om de paar jaar heb ik een airsoft researchfase, maar nooit de knop doorgehakt ivm kosten en andere doelen. Was op zoek naar een lichamelijke activiteit in de natuur met teamwork en avontuur. In plaats van COD: Warzone spelen is het een stuk gezonder om soortgelijke games in real life te doen.

Eerste replica

De komende maand doe ik onderzoek en hopelijk schaf ik m'n eerste replica over ~2 maanden aan. Totaalbudget voor eerste replica, magazijnen, sight, schoenen en bescherming is circa 350 euro. Aan de lage kant, maar zou best moeten kunnen lijkt me, vooral omdat ik het zo simpel mogelijk wil houden. Dat wil zeggen: geen dure nieuwe camo spullen of top of the line replica attachments. Waarschijnlijk doe ik eerst een keer een 'oefenrondje' om te kijken of dit echt iets voor mij is en een beetje te netwerken/tips vragen.

Een Cyma CM 045 of iets mooier/geavanceerder model lijkt me een mooie om mee te beginnen, gedowngrade naar 350/360 FPS zodat ik overal in NL en België outdoor mag spelen (toch ?). Van plan deze op taiwangun te bestellen. Vraag mij af hoe dat zit qua levering en douanekosten naar m'n huidige thuisland. Bij voorkeur steun ik Nederlandse/Belgische winkels though.


we-31442.jpg

Droomreplica: M9 Sword Cutlass GBB

Werd ge-dualwield door een karakter in de anime Black Lagoon. Brengt me terug naar toen ik nog een tiener was. Zeg nou eerlijk, die ziet er vet uit?! Qua kwaliteit is die replica natuurlijk niet zo, maar vast goed genoeg als 'cheap' sidearm.

Bedankt voor het lezen en ik beloof hierbij plechtig om de zoveel tijd wat te posten :)
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Taiwangun zit in polen, dus naast verzendkosten komt er eigenlijk niets bij binnen europa voor dat budget is er zeker een mooie startersset te krijgen, alleen moet je dan natuurlijk niet te gek doen. (Sidearm zou ik bijvoorbeeld nog mee wachten)

Veel succes!
 
Welkom welkom,

Heb me net zelf ook na jaren aangemeld. Al veel langer geintereseerd en weet van een heleboel dingen een beetje.
HMU als je vragen hebt of gewoon eens wilt praten over vanalles of niets.

Michiel.
 
Welkom op het forum!

Ik zag je hulpvraag verborgen in de tags en ben zo snel mogelijk gekomen. Ik ga wat specifieke dingen uit je intro lichten om te beantwoorden. Kijk ook vooral naar de beginnershandleiding die ik heb gepost voor meer informatie.

Totaalbudget voor eerste replica, magazijnen, sight, schoenen en bescherming is circa 350 euro. Aan de lage kant, maar zou best moeten kunnen lijkt me, vooral omdat ik het zo simpel mogelijk wil houden.

350 is laag, pittig laag. De goedkoopste loadout waarmee ik nog net iemand het veld op zou durven sturen was 380 euro alles erop en eraan.

Nu heb je het geluk (?) In vlaanderen te wonen, wat betekend dat je vrij replicas mag bezitten.:je hoeft dus nog niet lid van de nabv te worden en dat scheelt voor nu rond de 112 euro. Als je terug naar Nederland gaat (of wanneer vlaanderen opgaat in Nederland) moet je wel op tijd ervoor zorgen dat je lid wordt van de nabv.

Mag ik je de volgende twee videos aanraden die ik hierover in elkaar heb gezet?



Een Cyma CM 045 of iets mooier/geavanceerder model lijkt me een mooie om mee te beginnen,

De cm045 is een ondergewaardeerde budget replica. Iedereen wilt een m4 en negeert daarom een van de beste opties als het om beste bang for your buck replicas gaat. Zeer goede keuze.

gedowngrade naar 350/360 FPS zodat ik overal in NL en België outdoor mag spelen (toch ?).

330-340 met 0,2gr bbs is veiliger.

Van plan deze op taiwangun te bestellen. Vraag mij af hoe dat zit qua levering en douanekosten naar m'n huidige thuisland.
Taiwangun zit in polen, dus binnen 5 werkdagen in huis zonder importkosten (yay Europa!).

ik beloof hierbij plechtig om de zoveel tijd wat te posten

Pinky promise! Houden we je aan.
 
Welkom op het forum!
350 is laag, pittig laag. De goedkoopste loadout waarmee ik nog net iemand het veld op zou durven sturen was 380 euro alles erop en eraan.

Nu heb je het geluk (?) In vlaanderen te wonen, wat betekend dat je vrij replicas mag bezitten.:je hoeft dus nog niet lid van de nabv te worden en dat scheelt voor nu rond de 112 euro. Als je terug naar Nederland gaat (of wanneer vlaanderen opgaat in Nederland) moet je wel op tijd ervoor zorgen dat je lid wordt van de nabv.

Mag ik je de volgende twee videos aanraden die ik hierover in elkaar heb gezet?



Bedankt voor je post. Toevallig heb ik enkele van je videos al gekeken voordat je deze post maakte haha. Ondertussen ken ik bijna alle Nederlandse airsoftkanalen wel :).

Ik ga sowieso niet boven de 350 EU incl. schoenen/gezichtsbescherming. Ik hoef ook geen camo kleding etc.. Wanneer ik echt zeker weet dat dit iets voor me is maken de extra kosten qua upgrades mij niet uit :)

Ik sta wel open voor 2e hands replica's. Bedankt voor de info betreffende België. Heb inderdaad best geluk. Ik verwacht op de lange termijn wel het vaakst in Nederland (dwz Zuiden van NL) te spelen.

Vraagje: ik vind SMG-modellen tof, zijn de CYMA's MP5 replica's een beetje on-par qua range wanneer wij deze vergelijken met de CYMA AK's?
 
Ik ga sowieso niet boven de 350 EU incl. schoenen/gezichtsbescherming. Ik hoef ook geen camo kleding etc.. Wanneer ik echt zeker weet dat dit iets voor me is maken de extra kosten qua upgrades mij niet uit

Goed om te budgetteren, maar zorg dat je weet dat je ook echt uitkan met dat budget. Zelfs al koop je alleen de meest essentiële zaken zal het je verbazen hoe dichtbij je bij je 350 euro mag komt:

schoenen: minimaal 60 euro en ik raad sterk aan meer uit te geven.
gezichtsbescherming: 5 euro voor een pyramex bril, 5 euro voor een meshmasker.
Replica: cm 045, 130 euro bij taiwangun
accu: echt minimaal 1 extra bovenop degene die bij de replica komt, 10 euro. Lipo's zijn goedkoper dan nimhs en veel beter, dus koop een lipo. Zou er zelf 2 kopen.
Accu oplader: tja er zijn heel goedkope lipo opladers, maar ik zou er mijn thuis niet mee vertrouwen. 40 euro voor een oplader met alles wat je nodig hebt is toch wel het minimum.
extra highcap: 5 euro, 2 magazijnen is wat ik minimaal zou meenemen.
bb's: ohwja die heb je ook nog nodig, 9 euro voor kilo9 0,25 bio bb's bij taiwangun, zou eigenlijk 2 zakken kopen, dus 18 euro. Zou ook voor bls boven kilo9 gaan, veel beter kwaliteit, dus 2 zakken bls 0,25 bio voor 24 euro.

totaal voor wat je minimaal nodig hebt, plus 15 euro verzendkosten van taiwangun af: 290 euro

Dan zou ik nog sterk een slot en afgesloten ruimte voor je replica overwegen. Zeker, het hoeft niet in België, maar ik zou er zelf toch beter bij slapen.

ik verwacht op de lange termijn wel het vaakst in Nederland (dwz Zuiden van NL) te spelen.

Kom erachter hoe het precies werkt om als In België wonende Nederlander replica's mee naar Nederland mee te nemen. Dat is een bijzondere situatie en ik kan me goed voorstellen dat dit niet mogelijk is zonder dat je als Nederlander alsnog lid wordt van de nabv.


Vraagje: ik vind SMG-modellen tof, zijn de CYMA's MP5 replica's een beetje on-par qua range wanneer wij deze vergelijken met de CYMA AK's?

Ga ervan uit: alle replica's van standaard maak schieten ongeveer dezelfde afstand, 40-50 meter. De Cyma mp-5 is heel degelijk, maar hehe, is ook weer 40 euro duurder dan een cyma cm045.
Zie ook:
 
welkom hier. Zou zeker niet bezuinigen op je schoenen. Zere voeten of nog erger een gescheurde enkelband wordt je niet blij van. Ook goede bril is zeker aan te raden. Ja je kunt zonder camo spelen, maar dan ben je wel snel een target voor andere spelers omdat je snel wordt gezien. Suc6.