New in this great world of yours!

Dennis98

New Member
6 aug 2016
1
0
Trophies
1
Heyyz allemaal!
Mijn naam is Dennis, ben 18 jaar oud en geintereseerd in airsoft!

Ik heb een aantal jaar terug extreem veel COD gespeeld, en dan heb ik het over het eerste deel, en ben daar best goede rifle shooter geweest. Speelde dan ook voornamelijke op rifle only servers. Ook heb ik jarenlang battlefield gespeeld. Van vietnam tot 3.

Ik lees en bekijk nu al geruime tijd alles van ACN... en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de gemoedelijkheid hier. Ik ven heel geintereseerd in de airsoft wereld en de videos van het youtube kanaal vermaken me heel erg! Heb ze dan ook al meerdere keren gezien woaha!

Hebben jullie verhalen, linkjes en tips over hoe te beginnen? Er is zo extreem veel te vinden maar heb geen idee hoe en wat.

Ask what you want, say what you like :) ik hoor het wel :):)

Dennis :)

Hoi dennis welkom op het forum mijn advies begin met een basis set gear kisten overall lokale leger dump etc etc goede gezichtsbescherming

Ga lekker als introducee een paarkeer en doe je replica als laatst :)

Ha Dennis,

Wat tof van je gaming geschiedenis! Speel je nu ook Squad toevallig of niet?

Leuk dat je onze video's ook hebt bekeken :D En ontzettend leuk dat je de sfeer hier benoemt zoals wij die willen hebben. Dat betekend dat het dus werkt! Met dank aan iedereen op dit forum.

Inderdaad zoals Chris al zegt, een keer als introducé is geen slecht begin. En! Oogbescherming en enkelbescherming (goede schoenen dus!)

Oogbescherming? Bedoel je dan zo'n klep/bril? Of wat moet ik dan voor me zien?

Tja ehh hoe leg ik kisten uit de stevigste al around schoenen met metalen neuzen(magnums kunnen ook of stevige bergschoenen) vaak zwart en kan letterlijk alles hebben

Verder heb ik zelf een volledig paintball masker(vforce 9) en die houd zn beetje alles tegen enige wat ik altijd aanraad is een hoofdbandje voor het stuk van je hoofd wat niet beschermd is maar een helegoedebril met mondprotectie kan ook maar raad ik meestal af want heb een keer een bril afgeschoten zien worden...

Je kunt de bril zo gek maken als je wilt, maar een simpel model van 8 euro volstaat zolang deze aan de EN166 en/of ANSI Z87.1 norm voldoet. Als je geen brildrager bent dan is de keuze redelijk groot, maar koop er vooral een die goed zit en die niet beslaat, want dat zijn de 2 grootste irritaties die je kan hebben met je bril tijdens airsoft. Als dagelijks bril drager is vooral de 2de een factor die killend kan zijn XD.
Voor de rest zijn inderdaad schoenen en je bril toch wel de 2 meest belangrijke aanschaffen.

Voordat je echter een hoop gaat aanschaffen zou ik je eerst aanraden een keer mee te doen aan een skirm om het airsoften zelf te ervaren. Het is zonde om een hoop kleding en gear al te kopen en er dan na een paar skirms achter te komen dat het toch niet je ding is. Het komt niet vaak voor, maar als het gebeurd dan is het zonde van je geld. Daarnaast alvast een goeie spaarpot aanleggen voor na de eerste skirm is ook niet verkeerd want de aanschaffen die je als beginner wilt/moet doen kunnen al snel hoog aanlopen.

Voor de rest welkom op het forum en in de wonderbaarlijke wereld van airsoft :).

Ahhh dankje! Ik heb al superfijne meindals :)

Het lijkt me supercool om een x als introducee mee te gaan. Kan iemand me daar meer over vertellen? :);)

Welkom!

Bij balls kan je jezelf als introducee aanmelden en dan kan je een huurkit halen en dan ben je geloof ik 60euro kwijt excl bb's.

Mocht je niemand mee krijgen kan je bij balls en arrows tegen een willekeurig iemand zeggen: "gave replica, mag ik hem vast houden?" En tadaaa je hebt een buddy om de skirm mee door te komen. Succes gegarandeerd ;)

Hahahaha^^ kweet miet of ik dat zo comfortabel mee zou zijn... Als iemad hier op het forum het niet erg vind om een keer een introducee aan te nemen, hoor ik het graag! Lijkt me supercool om x te proberen!!!

Is er ook een manier om te zien wat acn doet? Ik neem aan dat jullie allemaal als groep naar events/skirms gaan? Of hoe zit dat?

Dennis98;24705 zei:
Is er ook een manier om te zien wat acn doet? Ik neem aan dat jullie allemaal als groep naar events/skirms gaan? Of hoe zit dat?

Niet iedereen is hier lid van de officiële ACN club. De beste manier is om gewoon via een topic te vragen of er mensen naar een skirm toe gaan waar je zelf ook heen wil gaan en dan kijken of de mensen die er ook heen gaan en je als intro willen aanmelden en meenemen. Als je begrijpt wat ik bedoel XD.

Ja ik begrijp je hahahah.
Vinden mensen het niet erg om zon introducee aan zich te hebben dan?

Dennis98;24709 zei:
Ja ik begrijp je hahahah.
Vinden mensen het niet erg om zon introducee aan zich te hebben dan?

Hmmm, meestal niet, denk dat je na een tijdje toch wel elkaar kwijt kan/zult raken (of dat ligt aan mij XD), maar als jij of je buddy wordt geraakt sta je er vaak daarna toch wel (tijdelijk) alleen voor. Klinkt heel hard en vervelend maar meestal loop je dan gewoon mee met andere mensen van je team en op zo'n moment is het handiger als je bij een team van mensen mee kan als intro. Maar misschien dat andere hier betere tips voor hebben, want ik ben altijd de gozer die opeens achter zich kijkt en dan ziet dat de rest van je team maten al ergens anders zijn gaan lopen en dan als een mislukte lone wolf probeert acties te maken XD.

Herken mezelf ook in bovenstaand bericht. Je hele squad die neer word gemaaid en jij als laatste over blijft. Je zal toch door moeten gaan... uiteindelijk kom je elkaar wel weer tegen; het zij in de pauze of in de spawn/op het veld :tongue:

Hey Dennis,

Welkom op het forum! Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht.
Zelf heb ik 3 keer geskirmed voordat ik überhaupt wat ging aanschaffen.
Dit is dan ook zeker aan te raden.

Wat ik je wel mee wil geven is dat je in mijn optiek. Niet moet bezuinigen op je veiligheidsbril of goggle. Ik ben nu 4 brillen/goggles verder en sta op het punt om weer een nieuwe te kopen omdat ze bij mij continu beslaan. Dat is voor mij een echte moodkiller en kan mijn dag spelen ontzettend verpesten.

Mocht ik het allemaal overdoen, dan zou ik 100 euro op uitrusting besparen en die bij de 50 euro die je voor je veiligheidsbril of goggle hebt bijleggen. Koop iets met een goede antifog-coating of een turbofan en je hebt er de rest van je leven plezier van.

Je replica, ook iets waar je niet op moet besparen. Daarom raad ik je aan om zoveel mogelijk uit te proberen, vast te houden en het spelletje te leren alvorens je een eigen replica koopt.

En dan nog mijn eigen puntje van ervaring. Neem een replica waarvan je de speelstijl (en de daarbij komende voordelen) leuk vind. Ik ben begonnen met een M4 AEG, dit op aanraden van anderen. Heb er geen spijt van, maar ben er ook niet denderend blij mee. Ik ergerde me kapot aan het feit dat ik niks kon raken na 50 meter.
Vandaar de overstap naar een spring sniper (iets wat ik al wilde voordat ik mijn AEG kocht).

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Gr, Binky Jules

Welkom op het forum en vooral, HEEL veel plezier!

Misschien al gezien maar als je advies zoekt over hoe te beginnen qua gear check ook even deze video: https://www.youtube.com/watch?v=qrndNSul1bI

Hoi @Dennis98 ,
welkom op dit super gezellige forum,
waar kom je vandaan,want dan zou je mss met mede-airsofters uit je buurt mee kunnen ryden en/of afspreken om naar een skirm te gaan,
en ga idd eerst een paar keer mee als introducee,
Een goede bril is erg belangryk en Verplicht,
ebn by de dump heb je voor weinig geld al een broek,shirt en vest/blouse,
en op face-book heb je airsoft verkoopsite's
en in het fimpje van michiel staat genoeg,
bysommige orga's kan je idd huurkits krygen,met een beperkt aantal bb's,speel er zuinig mee,en je kan daar ook bb's kopen ,
maar kyk uit :smile: Airsoft is erg VERSLAVEND !!!!
zo zeg ik,ik schaf nx meer aan,duhhhhh,
en heb intussen veel spul thuis staan,net zoals myn mannetje @Vladimir ,
als je besluit om door te gaan met deze gave sport,
begin met een makkelyk platform, zoals de M4, Ak, of G36, als assault-rifle
Je kan hier op dit forum altyd advies vragen,
kyk maar eerst of je het airsoften leuk vind,
ik denk van wel,hihi,
begin maar vast met sparen