Newb krijgt AEG niet aan de praat

Ik werk met Gate Nano ASR mosfet's.
Werken erg prettig en makkelijk.
Met 1 Gate mosfet kan je verschillende replica's bedienen door de mosfet weer van de Deans af te trekken en in 1 andere replica te duwen.
Kosten net boven de 20 euro bij bijv.airsoft4U.

Ja, ik ben net even bij airsoft4U geweest, maar die hadden helaas geen geschikte op voorraad. Ik heb even die ASR opgezocht, en in de manual staat dit schema, waar ik even mijn aansluitingen in aangegeven heb:
rCSZ5ng.png

Zie ik het zo goed? Die bruin/zwarte draden met de witte connector zijn dus van mijn trigger contacts? Hoe weet ik welke draad waar moet op de mosfet (neem aan dat die connector niet zomaar op die mosfet past)? Of maakt dat niet uit ?

Bij unit13 (Sittard) hebben ze 'm wel op voorraad, dus misschien rijd ik daar morgen even naartoe, hopelijk kunnen die ook wat advies geven.

Ik zou natuurlijk ook kunnen proberen iets met de garantie te regelen bij gunfire.pl, maarja wie weet hoe lang dat weer duurt, als ze het al accepteren.

Je bedradings schema klopt.
En de meegeleverde bedrading voor je trigger contacten bestaat uit 2 setjes.
Eentje met dubbele draad en eentje met een enkele draad.
Die dubbele maakt niet uit hoe je hem aansluit en die enkele werkt maar op 1 aansluiting.
Sluit je die laatste verkeerd aan dan doet de mosfet gewoon niks en doe je de stekker dan daarna op het andere contactje schuiven werkt hij wel.
Foolproof gemaakt,ik ben er weg van.:)

Heel vervelend. En afhankelijk van hoe handig je bent zou je de keuze moeten maken. maar met een nieuwe AA zou ik gewoon voor de garantie gaan.

Het is gelukt! Bij BBBaas een Nano HARD gehaald. Ze raadden er aan een te nemen met active break, en ROF instellen leek me wel handig voor later). Een beetje soldeerwerk en alles doet het!

Jammer dat er nog wat extra kosten en werk aan zaten, maar ik ben allang blij dat ik nu een werkend apparaat heb :) Bovendien heb ik weer een hoop geleerd over hoe alles werkt, en dat is natuurlijk ook niet verkeerd.

Iedereen bedankt voor alle hulp en advies!

Ik ben zelf geen fan van active breaking, nog minder op een stock motor, het werkt niet zo optimaal op de stock G&G motor en zorgt ervoor dat de brushes sneller gaar zijn.

Ah, shit dat zeiden ze er dan weer niet bij. Nou ja, het werkt nu in ieder geval, dus ik denk dat ik het er maar mee moet doen voorlopig.