Newbee Ryan mijn voorstel en zoektocht naar advies

rgenius38

New Member
5 aug 2015
2
0
Trophies
1
Hello allemaal.

Ik ben Ryan 29 jaar (britse naam) en natuurlijk erg geintresseerd in airsoften, voorheen heb ik veel gedaan met paintball al hoe wel dit jaren terug was. Orsponklijk kom in niet uit Nederland maar woon hier inmiddles al 15 jaar in de buurt van Alkmaar.

In mijn dagelijkse leven ben ik een netwerk guru op het gebied van routers, switches en load-balancer (dus geen PC’s en printers) LOL en heb nu wel zoiets van ik moet meer dingen buiten huis gaan doen, dus airsoften.

De Airsoft gear ect voor mij is erg lastig in de zin van iedereen heeft natuurlijk en andere mening en style over merken ect. Ik heb inmiddels veel forums gelezen NL maar ook US en veel replica’s gezien, ook heb ik al tactical gear gekocht van emerson multicam inc vest. 

Op dit moment ben ik aan het kijken naar de volgende opties voor een eventuele replica en wellicht hebben jullie meningen of suggesties hierover.

Ten eertse koop ik nieuwe of tweede hands? Ik ben zeker een AR man in de zin van M4,G36 ect ben niet weg van AK’s en M16 de look werkt niet bij mij.

Mijn oog is momenteel gevallen op de volgende twee (2de hands replicas)

1)

http://www.unit13shop.eu/index.php?item=ics-cxp-16-l-black&action=article&aid=10260&lang=NL&lang=NL 

Inc lipos, sling, geweren tas,mags ect… en de volgende upgrades (piston, cilinder en highspeed motor)

2) 

G&G CM16 RAIDER

http://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=16517&group_id=20000035&lang=nl

Met geupgrade metaal body/red dot scope en optische scope, inc mags batterij ect.

Ik weet niet hoe jullie hier over denken met tweede hands ? Bij beide twee opties die ik hier boven benoem geeft de verkoper aan dat ze in tip top order zijn. Welke is beter kwa merk en natuurlijk welke zal langer mee gaan ? Voor zover uit alle forums verneem ik dat ICS beter is dan G&G en de hybride gearbox design is stukken makklijker.

Is tweede hands verstanding ? of kan ik beter investeren in iets nieuws ?

Veel groet Ryan

Welkom op het ACN forum Ryan.

Wat betreft de merk keuze, kun je niet verkeerd kiezen tussen die twee.

Vaak raden wij beginnende airsofters met een beperkt starters budget de G&G raider of de specna  Arms series aan. En voor een hoger budget komt ICS om de hoek kijken.

Zelf ben ik erg tevreden over ICS, en heb dan ook 4 replica's van dit merk in huis liggen.  Maar er zijn genoeg ACN leden die een G&G raider hebben, en er net zo te vreden mee zijn. G&G is daarbij iets goedkoper, en heeft allemaal standaard onderdelen, waar ICS nog wel eens onderdelen hebben die niet overal te verkrijgen zijn.

Tweede hands of niet?  Tja dat is een lastige, je moet mensen vertrouwen en dan kun je soms ook bedrogen uitkomen... 

Zo heeft mijn broer laast een "werkende"TM MP7 geruild, maar die werkte dus niet.

Maar zo hebben wij een ICS L85  (nieuw €400) die 2 skirms gebruikt was voor €225 overgenomen. En dat ding was echt nog in super staat.

Voordeel van tweede hands kan zijn, dat je hem zo goedkoop overneemt, dat de reparaties ook nog uitkunnen.

Maar dan heb ik toch nog een vraag:  Heb je al ervaring met airsoften? Ik zie dat je gelijk al wilt beginnen met upgraden, maar ik adviseer je om toch eerst een keer het airsoften te ervaren met je standaard replica / huurkit voordat je er een bak geld in gaat inversteren. Want ja, airsoft is een dure hobby :P

Hi Eviltwin,

Onwijs bedankt voor je bericht, ik heb tot nu toe twee keer gespeeld met een huur set. Dit beviel me erg goed. Kwa budget tja ik trek nu zo ongeveer 600 euro ervoor uit inc camo, uitrusting ect... De reden hiervoor is mijn ervaring dat je beter meteen goed kan beginnen i.p.v nu 200 uitgeven en over 5 maanden nog eens 400 omdat je toch dat stukje meer en beter wil ect... Duur hobby besef ik goed zo zat ik namelijk al te kijken naar tracers ect... maar goed ik wil nu toch eerts wat eigen gear hebben en zo ie zo aansluiten bij de open events.

Ryan

Ha Ryan! Welkom :D Leuk dat je ons hebt gevonden. 

Goed dat je al zo voor ogen hebt wat je wilt. Tweedehands is inderdaad altijd maar afwachten. Dat hij nu nog tip top werkt, wil niet zeggen dat de binnenkant bijna helemaal is weg gesleten zodat jij er na 1 skirm alweer problemen mee hebt. Ligt er maar net aan hoe de vorige eigenaar er mee om is gesprongen. Als je eventueel onderhoud geen probleem vindt, kan je er wel op gokken. Dan heb je gelijk een leuk projectje, mits hij niet midden op een skirm ermee kapt... :( 

Eindelijk wat ironie op het veld te vinden.

Ik ben als ww2 airsofter gekleed in het uniform van Tom Hanks.

Dus zodra je in het veld in de penarie zit kom ik er aan!

#savingprivateRYAN XD

p.s. wellicht leuk om te gaan als ww2 airborne soldaat. m1 garand dr bij en RYAN op je rugzak geschreven, zal je leuke opmerkingen krijgen. 

#tismaareenidee

Bedankt voor jullie inputs en top idee manderspaul saving private Ryan geniaal

Allereerst hartelijk welkom op dit geweldige forum !

Ik kan je onderstaande airsoft replica aanbevelen :

Een aanrader als je niet elektrisch wilt, maar sniper met kracht !
A&K SVD-s Dragunov.

Bolt action rifle.

Foldable stock !

Nog nieuw en met accesoires !

1 extra veer voor meer vuurkracht. ( voor skirm eenvoudig te wisselen )

1 extra magazijn

1 scopemount.

1 Walther red dot

1 Swiss Arms laser pointer

1 handgrip / bipod combi.

een paar extra gemonteerde rails.

Totaalprijs : 295,00 euro. En er zit nog garantie op !

Voor foto's kijk even op de Marktplaats van dit forum.

Groet

Tri Shot.

Tri-shot, een beginner kan beter niet beginnen met sniper rol. Ook geeft hij in zijn 1e post aan voor assault aa's te willen gaan.
Verder 2e hands kan goed uitpakken heb ik met mijn L22a2 (wordt ook wel L85AFV genoemd). Deze aa doet het supper ook met zijn range. Maar kan ook verkeerd uitpakken. Het mooiste zou zijn dat je aa kan scoren van iemand die nieuw is in de sport, van alles heeft gekocht en na 3 keer ermee gestopt is. Dan heb je grootste kans om goedkoop aa op de kop te tikken die nog weinig geleden heeft.

Edit: maurice van qtag verkoopt zijn huur aa's g&g m4/mp5 en g36

Hey Eviltwin,

Inmiddels heb ik een ICS CXP opgehaald, ziet er strak uit en lijkt allemaal goed te werken. Alleen vond ik het erg lastig om de hybride gear box weer goed dicht te krijgen, heb je hier tips voor ? Ik vraag me ook af waar ik eventueel ICS onderdelen kan halen mocht dit in de toekomst nodig zijn ?  Welke spring heb ik nodig als ik onder de 360 FPS wil blijven ? Of kan ik beter compleet gearboxen kopen ?

Veel groet 

Ryan

Ik snap wat je bedoeld, met het niet dicht krijgen. Waarschijnlijk krijg je hem niet volledig dicht geklapt, en scheelt het een millimeter of 2.. Dat is je tappetplate, die tegen het nokje op de sector gear aankomt (klinkt als abra cadabra, komt nog wel ;) )

Check wel of het haakje (driehoekje wat uit het bovenste gedeelte steekt) van de tappet plate nog recht is.. Ik ben te lomp geweest, en had hem dus al verbogen. Hierdoor krijg je feeding problemen!

Waarschijnlijk staan bij jouw, de tanden van de sectorgear (grootste wiel, aan de kant van de loop) naar boven.. Dit kun je op (denk ik) twee manieren op lossen. De makkelijkste zal zijn (ik weet alleen niet zeker of deze werkt, maar dit bedenk ik ter plekke):

1 druk de forward assistknop in (en houd hem in gedrukt!). Deze zit rechts onder je rear-iron sight.

2 Geef met je andere hand de tandwielen een slinger, zodat de tanden maar beneden gaan.

Als dit werkt, kun je hem dicht klappen...

Anders:

1 ZORG DAT ER GEEN MAGAZIJN in de replica en geen zit BB's in de loop, en zet de replica op SAFE!

2 Sluit de accu aan

3 Houd de upper en lower delen een stuk uit elkaar....

4 set de selector op Full - auto

5 maak een korte pull aan de trigger. Herhaal dit, tot dat de tanden van de sectorgear aan de onderkant zitten.

6 set het apparaat weer op SAFE

En probeer de replica nogmaals te sluiten.

Ik verwacht dat de tweede truuk hoe dan ook werkt. Let er de volgende keer alleen even op, dat je ALTIJD de forward assist indrukt, voordat je de replica loshaalt. Dat verkomt namelijk dit probleem ;)

Het is hoe dan ook verstandig om na elke skirm (bijv. wanneer je de batterij er uit haalt), even op die forward assist knop te drukken. Hierdoor resetten je gears namelijk, en staat er geen (veer) spanning meer op de gearbox. Zo blijft je veer langer goed (en je FPS gelijk).

Mocht geen van bovenstaande opties werken en het gat tussen de receivers +- 2 cm zijn, check dan even of je bolt catch (neppe knopje boven je magazijn) niet in de weg zit.

Voor onderdelen, ga ik naar http://www.unit13shop.eu/

Deze hebben de meeste onderdelen van de gangbare ICS series wel op voorraad.

Volgens mij, zit je met een M90 veer wel veilig kwa FPS.. Ik gok een 330 FPS (is per apparaat weer anders, dus geen garanties).. Op deze manier heb je ook nog een kleine marge, voor als je een andere loop er in gaat zetten. Daarbij is FPS niet gelijk aan afstand, dus je hoeft niet perse die 360 FPS te halen.

Je bent niet gebonden aan ICS veren, en goedkope veren kosten een keer €5 per stuk...

Als je een M90 M95 en een M100 koopt, dan kun je altijd nog wisselen. Dit is 10 min werk bij jouw ICS, dus dat kun je op locatie zelfs nog doen. en kun je altijd een optimale veer er in zetten.

Hey Eviltwin-NL

Erg bednakt voor je reactie, optie 2 werkt prima a hoewel als ik de  forward assist indruk voordat ik ga sleutelen gewoon gebruik heb ik inderdaad geen problemen met dicht kijgen.

Super bedankt in iedere geval voor je reactie en hulp :-)

Groetjes

Ryan

Welkom,.. en ga voor nieuw! dan weet je wat je hebt en een stukje garantie..welke je kiest blijft je eigen smaak.. of beide kopen ;)