Newbeeeee

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dan
  • Startdatum Startdatum

Dan

New Member
11 aug 2019
3
0
Trophies
1
Hallo mede Airsofters,
Ik zal even een korte voorstelronde houden.

Ik ben Dan, uit Den haag 38jr en nieuw in de airsoft wereld.

Recent me NABV pas mogen ontvangen en gister een een mooie sidearm aangeschaft. De KJW M9a1 Gbb Co2.

Nu heb ik 1 vraag omtrend de verstelling van de hopup, de aa schiet veelste laag en is niet echt accuraat. Ik heb de hopup naar rechts gedraait om hem hoger te zetten zie en merk alleen geen verschil..

Hopelijk kan iemand mij helpen omtrend het afstellen of draai ik de verkeerde kant op...

Bedankt alvast.

Grtjes Dan.

Welkom op het forum Dan.

Volgens mij moet hij naar achter (richting het handvat) worden gedraaid.
Je kunt hem ook even een keer min en een keer max er opdraaien om te klikken wat hij dan doet...

Mogelijk zit hij al te strak en knelt hij juist af... Dat kun je zo testen.

Op wat voor afstand test je de hopup?

• Leuk
Waarderingen: Dan
Bedankt heren,

Ik test de aa nu op ongeveer een meter of 5/6. Binnen in huis.

Ik heb de loop ook al schoon gemaakt om er zeker van te zijn.

Ik was het na 3maggs zat, en de moet zakt me in de schoenen. Zo maar is een vers patroon erin, zien wat die op volle power doet met me huidige verstellingen aan de hopup.

Om de hop-up te testen heb je toch echt wel een grote afstand nodig.
Weet zo niet precies, maar een meter of 12 - 15 is denk ik wel minimaal een vereiste.

Mocht je hem wel degelijk naar beneden zien vallen op die 5 - 6 meter. Dan lijkt mij er meer aan de hand te zijn.

Ik krijg trouwens ook het idee dat jij met hopup de baan van de BBs op je sight probeert te krijgen. Maar dat gaat niet werken. Deze is alleen voor een langere rechte baan. Hierdoor zou de hoogte wel wat beter op je sights moeten komen. Maar is niet een middel om dit te doen.

Correct me if I am wrong

Ja als ik de woonkamer meepak ipv alleen de slaapkamer kom ik kwa afstand rond de 11m. Zou dat idd eens kunnen proberen. Ik zie de bb totaal niet naar beneden vallen. Ze komen alleen allemaal dichtbijelkaar ongeveer 6cm van het hart. Zal natuurlijk ook wennen aan de aa is een best gewicht 900G full metall.
Ik duw er even een vers patroon in en kijk wat die dan doet. Bedankt voor je feedback ik ga er zeker aan denken.

Fijne avond.

Wellicht een tip om te kijken welke kant je op moet draaien is hem loshalen en dan een bb in de barrel laten vallen. Zo kun je bepalen of je hopup aangrijpt ja of nee. Is mij al eens gelukt om de hopup zo te stellen dat de bb’s er los uitvielen voordat ik dat geintje doorhad. Heb een broedermodel van je side arm(de M9 heavyweight).
Succes