Newbie die wil starten met airsoft

Wouter Oosterhuis

New Member
26 mrt 2018
4
0
Trophies
1
Beste allemaal,

Om te beginnen zou ik me voorstellen. Ik ben Wouter Oosterhuis uit Arnhem.
Ik ben 34 en ik zit net als meerdere ben ik aan het inlezen bekijken om te gaan airsoften.
Mijn grote vraag is waar begin je de keuze is reuze.

Ik hoop spoedig een aantal van jullie in het veld tegen te komen.

Groeten Wouter
 
Welkom Wouter.

Ik ben zelf eerst een keer als intro gegaan, leen replica (Mooie Specna) en meteen hooked. NABV dezelfe avond aangevraagd en begonnen met het belangrijkste:
Oogbescherm en tandbescherming.

Als de NABV binnen is kan je een replica kopen / bezitten, maar je hebt wel je ogen nodig om diepte te zien ;)

Dus lees je in, sluit je aan bij een skirm, vraag of je daar replicas vast mag houden en mag voelen en zeg maar vaarwel tegen je bankrekening :D
 
  • Leuk
Waarderingen: paul37
Dank jullie voor de reacies.
Het volgende zit ik een beetje in mijn maag.
Ik heb 2 kinderen en ik wil eigenlijk het wapen niet in huis hebben en mijn vouw helemaal niet.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe gaan jullie hiermee om?
 
Ik zou het ten eerste een replica noemen, scheelt een hoop in hoe het overkomt ;)

Ik heb 2 kids van bijna 5 en een vrouw, en ze weten allemaal dat ze er niet aan mogen komen. :D

Verder is het verplicht om de replica in een afgesloten kast / kist op te slaan, en daarnaast heb ik de batterijen en gas in een munitiekist met een slotje zitten, en de magazijnen in een andere kist. (Kleine kids)

Verder de afspraak dat er GEEN replicas uit de kast komen als de kids in de buurt / wakker zijn. Ze zien ze alleen als er weer een andere binnen komt of als ik de tas uitpak na een skirm. De dochters willen dan toch even kijken.

En andets zou je de replicas bij een NABV lid in de buurt onder kunnen brengen, of een berging huren.
 
Wouter welkom! Mijn eerste skirm was afgelopen zondag op wild mountain zeer vermakelijk en leuk!
 
Welkom Wouter! ik denk dat het opbergen van Replica's niet zo heel moeilijk moet zijn met duidelijke afspraken. De schuur is natuurlijk ook een optie (als je die beschikbaar hebt natuurlijk)
 
hoi wouter

welkom en hier is mijn advies
met betrekking tot het op slaan van de leuke speeltjes genaamd replicas

nouja advies hiero is mis plaatst maar dit is mijn manier

ik woon samen met 2andere jongens
geloof het of niet ze hebben geen nabv maar wel een kleinkaliber dat gezegd te hebben heb ik een paar simpele duidelijke afspraken
1: je komt er never nooit niet aan
2: wil je kijken dan kan dat op afspraak
3: dag voorde skirm final check mag
4: ze zijn uithet zicht met zicht met een slotwerk/kast en spanband
5: je zegt alleen tegen degene die er naar vrageb dat ik airsoft en als ze vragen wat ik heb zeg je ik weet dat niet vraag maar aan mijnhuisgenoot

hoop dat je er wat aan heb en veel plezier hiero
 
Bedankt voor jullie advies.
Voor nu is het vooral een aantal keren beleven hoe het is.
Dan komt hoe om te gaan met de replica ( ik leer al;)) voor latere zorg.
 
Ik heb weinig meer toe te voegen dan om te zeggen: welkom! De kwestie van opslag is moeilijk, maar als je er goed over nadenkt en goed overlegt zijn er oplossingen. Het moet altijd al afgesloten zitten, dus niemand anders dan jij kan er normaal bij. Als je dan afspreekt dat je het niet tevoorschijn haalt tenzij niemand je kan zien/ de ruimte in kan komen, zie ik weinig bezwaren. Opslaan in de schuur is zeker ook een optie, als je die hebt. Let op dat dit:

of een berging huren.

GEEN optie is. Je replica (s) moet worden opgeborgen op de locatie waar je staat ingeschreven. Een berging is daardoor geen optie. Bovendien is het in mijn ogen veel minder veilig, want je hebt er veel minder zicht op wat er gebeurd. Plus kan ik me voorstellen dat ze bij het verhuurbedrijf er ook niet zo blij mee zijn.
 
Ik heb weinig meer toe te voegen dan om te zeggen: welkom! De kwestie van opslag is moeilijk, maar als je er goed over nadenkt en goed overlegt zijn er oplossingen. Het moet altijd al afgesloten zitten, dus niemand anders dan jij kan er normaal bij. Als je dan afspreekt dat je het niet tevoorschijn haalt tenzij niemand je kan zien/ de ruimte in kan komen, zie ik weinig bezwaren. Opslaan in de schuur is zeker ook een optie, als je die hebt. Let op dat dit:



GEEN optie is. Je replica (s) moet worden opgeborgen op de locatie waar je staat ingeschreven. Een berging is daardoor geen optie. Bovendien is het in mijn ogen veel minder veilig, want je hebt er veel minder zicht op wat er gebeurd. Plus kan ik me voorstellen dat ze bij het verhuurbedrijf er ook niet zo blij mee zijn.

Sorry, je hebt gelijk. Vergat te zeggen zoals vroeger berging in België huren.
 
Sorry, je hebt gelijk. Vergat te zeggen zoals vroeger berging in België huren.

Ah duidelijk. Dat is voor zover ik weet niet illegaal, maar ik denk niet dat het echt meer aangeraden wordt. Het is een hoop gedoe die door de legalisering van airsoft niet meer nodig is.
 
Welkom Wouter, ook ik heb een zoon van 4 en een dochter van 8. Heb vandaag m'n eerste replica binnen gekregen en de kids en ik hebben goede afspraken gemaakt. Dat gezegd hebbende, weet ik dat het kinderen zijn die erg inventief zijn om soms dingen doen die niet mogen. Dus Tas op slot en deze in een kast die op slot is.
 
Laat je vrouw dit forum lezen. Misschien dat deze afspraken haar voldoende vertrouwen geven. Ik hoop dat ze er uit op kan maken dat we geen wilde of gevaarlijke mensen zijn. Fatsoen moet hoogtij vieren!
 
Hey welkom Wouter,ik zie dat we bijna buren zijn joh..ik woon in Huissen..mss in de toekomst nog eens handig qua vervoer ;)
 
Wat een actief forum zeg. Ik zal me vrouw vragen om een keer rond te kijken op het forum.
Martin misschien in de toekomst wel handig ja.
Maar iedereen bedankt voor dit warme welkom en goeie tips.