NEXT-GEN SOPMOD M4

THE PUNISHER

Member
26 feb 2018
24
3
Trophies
3
weet iemand of deze aan te raden is? en in hoe ver zijn de onderdelen van metaal
tokyo-marui-next-gen-sopmod-m4.jpg
en of deze een gewone aeg is of aeg bb?

http://www.airsoftshop.be/nl/airsoft-guns/model/m4-m16/

weet iemand of deze aan te raden is? en in hoe ver zijn de onderdelen van metaal Bekijk bijlage 1418 en of deze een gewone aeg is of aeg bb?

http://www.airsoftshop.be/nl/airsoft-guns/model/m4-m16/

Is zover ik zie van buiten helemaal metaal en een EBB. Ze gebruiken wel hele specifieke en vooral dure magazijnen. Ken verder model niet, maar TM staat over het algemeen enorm goed bekend!

Edit: kijk hier ff http://airsoftclubnederland.nl/comm...rb-vs-de-tokyo-marui-next-gen-sopmod-m4.3703/

Is zover ik zie van buiten helemaal metaal en een EBB. Ze gebruiken wel hele specifieke en vooral dure magazijnen. Ken verder model niet, maar TM staat over het algemeen enorm goed bekend!
ik ben nog niet zo veel bekend in de airsoft wereld is ebb nou beter of slechter als aeg en werkt ebb ook in de winter gewoon normaal?

EBB staat voor electric blow back en is dus gewoon een AEG. Het is in mijn ogen vooral een gimmick, je hoort en ziet iets bewegen op je replica, maar een echte terugslag zoals met gas of HPA is het niet. Bij mijn Ares G36C heb ik het ebb er zelf meteen uitgehaald, omdat het alleen maar meer vraagt van je gearbox. De TM EBB op dit model werkt wel anders geloof ik.

Voor meer info, zie ook even de edit bij me vorige bericht.

Het NGRS (Next Gen Recoil System) van TM is niet puur een plaatje dat beweegt maar er is ook werkelijk een gewicht dat beweegt wat recoil moet simuleren, het is natuurlijk niet gelijk aan een vuurwapen, maar het is dus ook niet louter een plaatje wat op en neer beweegt en alleen herrie maakt. De TM NGRS replica's zijn een van de betere opties als je recoil wilt op een AEG, daarbij hoef je helemaal niet per se de proprietary mags te gebruiken, maar als je dat niet doet mis je alleen de bolt lock function.

Heb ooit eens een paar rondes met een NGRS Scar L gespeeld, ding kicked toch leuk hoor. hou er rekening mee dat een echte 5.56 ook zeer controleerbaar is voor de schutter die het gewend is.

De kick van een TM next-gen is aanzienlijk beter dan andere replica's die deze feature hebben. Je kunt er dus vanuit gaan dat je met een grijns staat te schieten op het veld, of gewoon thuis omdat je het niet kunt laten.

Het is echter wel een nadeel dat TM's standaard met een proprietary aansluiting voor accu's komt. Je moet dus speciale NiMH accu's kopen van TM en die kosten behoorlijk wat geld. Je kunt soms bij de shop waar je een TM koopt een conversion bijbestellen, dan wiren ze 'm naar deans of tamiya voor 7.4v LiPo's.

Mags voor TM next-gens zijn ook proprietary en duurder dan gemiddeld. Ze hebben speciale feature voor de bolt-stop. Zodra je bb's op zijn, schiet de replica niet meer en moet je je mag wisselen. Pas na het indrukken van de bolt-release kun je vervolgens weer schieten, net als in 't echt ;). Maar zoals Rebelattack al zei, je kunt ook gewone mags gebruiken (met verloopje geloof ik?). Maar dan mis je de bolt-lock.

Ook de interne onderdelen verschillen nogal van normale V2 gearboxes. Niet alle delen zijn TM-specifiek, maar een hoop wel. Tech werk zou daarom niet het makkelijkste zijn, vergeleken bij een normale V2.

TM's schieten standaard uit de doos rond de 300 FPS (regels in Japan) en dat is voor indoor natuurlijk prima. Outdoor kun je hier en daar wellicht beetje last krijgen van de elementen als je bijv. .25 bb's gebruikt. Als je dan overgaat op .28 of zwaarder houdt je niet zoveel FPS meer over. Simpelweg een andere veer er in zetten voor meer FPS is ook niet altijd verstandig, aangezien de internals van TM niet per sé hierop berekend zijn.

Anyway, ik heb op dit moment een HK416 van TM thuis liggen van een teammaat en het is echt een heeeeel tof ding. Prijzig, maar tof.

Lipo conversion kan je ook zelf doen, het zijn niet de makkelijkste apparaten, maar het wel waard als je het er voor over hebt.
Dat zeker. Zeker als je bereid bent er nog een paar 100 tegenaan te knallen. Klinkt echt lekker op 11.1v en met beetje upgraded internals xD.

Laatst bewerkt:
Dat zeker. Zeker als je bereid bent er nog een paar 100 tegenaan te knallen. Klinkt echt lekker op 11.1v en met beetje upgraded externals xD.
Bedoel je niet internals? Enige wat enigszins het geluid beïnvloed qua externals is een amplifier.
En daarbij, do not touch the Marui-Magic.

die 416 die jij thuis hebt liggen is idd een gaaf apparaat @Arjen511 maar daar is intern weinig TM meer aan... alleen de gearbox shell en hop up, verder is hij volledig aangepakt...

De "recoil" is idd wel netjes bij de NEXT GEN'S helemaal in vergelijk met wat andere fabrikanten te bieden hebben!

Het is idd wel waar dat er wat specifieke TM dingetjes in/aan zitten, maar tegelijk is er ook heel veel wel gewoon hetzelfde als een V2 je moet alleen ff goed je research doen als je ermee aan de slag gaat...

Jep, zelf gedaan. Was wel ff een avondje doorhalen, maar uiteindelijk wel allemaal gelukt! Helaas heeft hij nu feeding problemen, dus weer ff kijken...

Jep, zelf gedaan. Was wel ff een avondje doorhalen, maar uiteindelijk wel allemaal gelukt! Helaas heeft hij nu feeding problemen, dus weer ff kijken...

Ah dat is wel nice, volgens mij zijn ze intern niet zo veel moeilijker als een V2, maar de lange nozzle is natuurlijk wel een bitch met air seal en wss ook feeding ja. De TM NGRS staat naast dingen zoals een ICS Split nog wel op mijn lijstje als want to have, zou dan zelf voor de M4 gaan en dan een old school US look gaan er mee, maar te veel plannen en te weinig tijd en geld voor nu.

Ah dat is wel nice, volgens mij zijn ze intern niet zo veel moeilijker als een V2, maar de lange nozzle is natuurlijk wel een bitch met air seal en wss ook feeding ja. De TM NGRS staat naast dingen zoals een ICS Split nog wel op mijn lijstje als want to have, zou dan zelf voor de M4 gaan en dan een old school US look gaan er mee, maar te veel plannen en te weinig tijd en geld voor nu.
hey ik heb een vraag, ik ben op zoek voor de hk416 low cap- midcap magazijnen maar ik kan ze nergens vinden behalve de hi cap 300-320 weet jij waar ik ze kan vinden?

hey ik heb een vraag, ik ben op zoek voor de hk416 low cap- midcap magazijnen maar ik kan ze nergens vinden behalve de hi cap 300-320 weet jij waar ik ze kan vinden?

TM next gen pts mags zijn volgens mij in te stellen als low caps, voor de rest heb je de TM mags die zijn 82 rounds. Ik heb zelf geen TM NGRS dus veel meer weet ik ook niet zonder het op te zoeken.