nieuw binnen het airsoften

Pinguin

Member
23 feb 2016
10
1
Trophies
2
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Sven, 25 jaar en ik kom uit Zeewolde. Ik ben samen met 4 vrienden van plan om over een maand of 3 te gaan starten met airsoften. Alle 5 hebben we nog geen ervaring in het airsoften (een aantal van ons wel militaire ervaring) dus zijn we ons eerst aan het inlezen en gaan we introducé dagen en dergelijke af om te kijken of we het na 2/3 skirmen niet al zat zijn...

Vandaar ook de reden dat ik me aangemeld heb hier op het forum. Ik kwam hier terecht via de youtube filmpjes van ACN.

Gear hebben we het meeste al wel van (moet nog wel aangevuld of vervangen worden) maar de wapens moeten nog aangeschaft worden. hiervoor moeten we eerst de pas aan gaan vragen via de NABV.

Is het al wel mogelijk om met introducé dagen of andere evenementen voor nieuwe mensen mee te doen als je nog geen pas en volledige gear/wapens hebt?

Mochten jullie verder nog tips hebben, dan horen we/ik het graag :)

Alvast bedankt.

Groet, Sven

Dag en welkom Sven!

Allereerst een kleine tip. In de Airsoftwereld spreken we niet over wapens maar over Replica's of AA's ( Airsoft Replica's ).

Je kunt zeker als introducee maximaal 6x per jaar mee doen zonder NABV lidmaatschap. De airsoftlocatie organisatoren in Nederland organiseren geregeld speciale introducee dagen, zodat je een beetje met gelijke speelt. Hier kun je dan voor een bedrag ook een complete set ( bescherming, kleding, replica en BB's ) huren. Daarbij krijg je ook uitleg en kun je de sport een beetje leren kennen.

Groet, en veel speelplezier,

Strelok.

Thanks voor de Tip over de benaming :) Macht der gewoonte laten we maar zeggen.

Ik zag dat er op 19 maart een open dag was bij Veluwe Airsoft vanuit 3 huisteams. Dus daar gaan we als eerste heen :) Kijken hoe en wat en veel vragen/ervaring op doen.

Groet, Sven

Welkom!

Zeewolde is een mooie uitgangspositie - Je zit namelijk snel bij 2 velden in de buurt: Veluwe Airsoft (Hulshorst) en Balls & Arrows (Lelystad).

Balls & Arrows organiseert ook vaak Introductiedagen voor nieuwe (toekomstige) spelers, al dan niet in samenwerking met ACN. Erg informatief kan ik zeggen!

Veel plezier en tot op het veld!

Ik houd ook zeker de agenda hier op de site in de gaten :) Komt goed!! Thanks voor het welkom!

Welkom op het forum!
Volgens de gebruikelijke planning, zijn de Intro dagen van ACN in April en Oktober. Dus als ze dat schema aan houden, dan is het nog iets meer dan een maandje wachten.

Zal het zeker in de gaten houden. Hoop tegen april wel al een aantal intro events en skirms gedaan te hebben.

Ha Sven! Kijk eens aan, Zeewolde! ^_^ Mijn "hometown". Mijn ouders en broer wonen er nog.

Zeewolde lijkt me inderdaad prima om te doen qua reistijd. Veluwe Airsoft is dan helemaal om de hoek.

Wat Eviltwin zegt over onze introduce dagen klopte helemaal. Jammer genoeg voor de intro's gaan we het dit jaar iets anders aanpakken. We zijn vorig jaar erg druk geweest met allemaal events en zijn niet toegekomen aan het team zelf. Vandaar dat we er nu 1 gaan organiseren rond juni. We zijn al lijntjes aan het uitgooien ^_^

Haha top! Woon er nu weer tijdelijk. Heb er 23 jaar gewoond. Op dit moment met mijn vriendin aan het zoeken naar een mooi koophuis!

Wat betreft de introducé dagen, ik houd ons alvast aanbevolen voor die introducé dag. Al gok ik dat we dan als squad al wel een beslissing hebben gemaakt en al zelf aan het skirmen zijn. Maar het zou altijd mooi zijn om een keer met jullie te spelen!

Groet,

eerste stappen voor het aanvragen van de NABV pas gedaan. Nu wachten tot het VOG formulier in de bus valt en die dan snel invullen en weer opsturen.

Nice one! Je ziet onze agenda boven aan het forum staan. Als je een skirm ziet met een leuk aantal aanmeldingen en het lijkt je leuk om mee te gaan, dan ben je van harte welkom :)

Hey Sven,

Welkom op het forum! Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht!

Gr,

Binky Jules

En hoe meer vragen jij hebt hoe meer antwoorden er komen en ik dus kan leren door het meelezen ;)

je kan ze ook zelf stellen toch ;)

Op dit moment gewoon heel veel op youtube aan het kijken naar instructie video's van onder andere black maze, ACN en anderen

Pinguin;19070 zei:
je kan ze ook zelf stellen toch ;)

Op dit moment gewoon heel veel op youtube aan het kijken naar instructie video's van onder andere black maze, ACN en anderen

zeker kan ik ze zelf stellen ;)
maar anderen denken vast over onderwerpen die bij mij echt nog niet overdacht zijn. En YouTube............de vrouw begint al te zuchten als ik de laptop pak ;)

Bij introducees merken we dat er vooral behoefte is aan begeleiding in het veld (en dus niet alleen wat instructies aan het begin van de dag).

Wij proberen altijd tijdens onze introdagen een heel scenario neer te leggen met een commando structuur en verschillende ervaren squadleaders in het veld. Hierdoor kom je hopelijk ook in aanraking met de elementen van Airsoft die wij zo leuk vinden (en niet alleen de standaard ren & schiet tactieken).

En kennelijk is daar nog steeds veel behoefte aan (ondanks dat je nu bijna overal zelf een huurkit kan krijgen en er gelukkig ook andere Introductie dagen zijn) dus organiseren wij graag weer zo'n event rond juni zoals Jan al zei.

ik heb me inderdaad al wat meer verdiept in jullie intro dagen en andere intro dagen. Wij zullen ook zeker aanwezig zijn die dag. Bij onze groep heeft nu bijna iedereen zijn VOG opgestuurd naar NABV dus dat schiet ook al lekker op :)