Nieuw Forum gebruiker

Kefka

Member
18 aug 2016
16
4
Trophies
3
Ha Airsofters,

Mijn naam is Vincent, ik ben 33 jaar oud, getrouwd, vader van 2 dochters, woon in Noord-Holland.

Ik ben een rustig persoon die eerst alles uitmeet en controleert voor hij actie onderneemt. Alles staat in lijstjes en wordt vergeleken voor keuzes worden gemaakt.

In het verleden heb ik vaker met 'echt' geschoten als introducee bij verenigingen. Vooral langeafstand had mijn voorkeur. Ook vaker aan paintball en lasergamen gedaan, maar nooit de behoefte gehad om als hobby te doen. Ook wil ik geen vuurwapen in bezit of huis hebben.

Een jaar geleden heb ik meegedaan aan een indoor skirm (Aalsmeer TV Studio) met gehuurde spullen en sindsdien is mijn interesse gewekt. Een half jaar geleden heb ik een Umarex Walther P99 (0.08 joule, spring , valt onder de wet kinderspeelgoed - Europese richtlijn 2009/48/EG) en ben er mee gaan spelen om te zien of Airsoft alleen een bevlieging is of een nieuwe hobby zou kunnen zijn.
Sinds april ben ik in het bezit van mijn NABV lidmaatschap en heb als eerste een replica vuistwapen gekocht. Na goed uitgedacht en gemeten te hebben is de keuze gevallen op een KWA Beretta M9 A1, full metal, GBB, met de intentie om in 2016 alleen deze replica te hebben en alleen maar op de baan bij een schietvereniging langs te gaan.
Sinds een tweetal weken ben ik in het bezit van een Specna Arms SA-B14 en heb volgende week mijn eerste skirm met eigen spullen. Rustig aan doen en lowbudget zit er gewoon niet in en dat is geen probleem (haha, dat wist ik eigenlijk wel).

Qua gear zit ik wel goed. Ik loop de helft van het jaar op legerkisten (nette broek erover, niemand die het ziet) waar ik twee paar van bezit (maat 295 / 46), ik heb een broek, shirt, bril, goggles, handschoenen. binnenkort ook mondmasker, beenholster en verdere benodigdheden. Ik ben een beginner, weet dat ook, ik doe lekker kalm aan.

Vanaf mijn 8ste levensjaar ben ik al een gamer. Met de 8-bit Nintendo tot aan de ena laatste shooters. Ena laatste? De nieuwste generaties games trekken mij niet meer en ik denk dat Airosft een heel volwassen vervolgstap is.
Waar ik bang voor ben is dat er een grote scheiding is tussen de mensen met een militaire achtergrond en de mensen met een gaming achtergrond. Mensen met gezond verstand (en minder) heb je natuurlijk in beide groepen.

De reden dat ik lid ben geworden van het forum is dat ik in de toekomst vast wel vragen zal stellen over onderhoud, waar ik tot nu toe alleen nog over gelezen heb.

Bij vragen ben ik bereikbaar, tot spreeks op het forum!

Vincent a.k.a. Kefka.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom Vincent! Leuke introductie en het is idd moeilijk rustig aan te doen ^^
Ik ben sinds januari bezig en heb al een halve kast vol replica's.

Op een skirm merk ik eigenlijk geen verschil tussen een militair en een gamer. In mijn team zitten ook militairen en dat kan prima samen met gamers en andere burgerlui ;)

Maar heel veel plezier in deze hobby, het is echt het leukste wat er is ^^

• Leuk
Waarderingen: dutch airborne en Kefka
Ha rustig aan doen... dat zei ik ook tegen mezelf een jaar geleden :p

En idd de kloof tussen gamer of militair is na genoeg niet te merken binnen airsoft. Iedereen is gelijk, dat vind ik ook zo leuk aan onze sport!

Welkom op het forum en veel plezier, en misschien tot ooit op het veld!

• Leuk
Welkom, dat geld kun je wel kwijt ja, zodra er wat is aangeschaft zijn de upgrades en andere hebbedingen niet meer van het beeldscherm te slaan ;) (ben gelukkig een tukker met de hand op de knip)

• Leuk
Welkom op het forum.
Nette intro!!

Maak je geen zorgen over de kloof tussen gamer en militair.
Tuurlijk is er een merkbaar verschil in speelstijl. Maar dit is echt niet altijd in het voordeel van een (ex) militair.
De omgang van de personen naar andere personen heeft ook vaak niet te maken met gamer of militair, maar met persoonlijke instelling.
En hoe fanatiek je op het veld mee doet en jou speelstijl, blijven toch altijd aan je zelf.

Welkom,

Greetings

Welkom! Misschien dubbelop maar ik kan niet meer herinneren of ik hier al geweest ben met die guests haha!

Erg leuke intro en helemaal eens met Twin! Af en toe kom je mensen tegen die net iets te enthousiast willen laten weten dat zij wel weten hoe t moet omdat ze het van de baas hebben geleerd. Maar die zijn zeker wel in de minderheid! Heb op t veld nog 1 of 2 keer gemerkt dat t niet lukte omdat je tegen een team van Defensie speelt. Die zitten (nog) niet vaak in grote getalen bij elkaar.

• Leuk
Bedankt voor de warme welkomstberichten. :-)

Zondag heb ik mijn eerste skirm met eigen gear en ik ben er helemaal klaar voor.

• Leuk
Waarderingen: dutch airborne
Ik zie dat je een M9 hebt, komt helemaal goed ;) Uitstekende smaak heb je ^_^

• Leuk
Waarderingen: Kefka