Welkom!
Ga voor een goeie carrier of vest wat echt comfortabel zit... Bedenk je bij alles "hoe zit dit als ik er 8 uur mee rond klos" / "kan ik makkelijk bij mn spullen op deze manier", etc.
Zo kan je idd beter wat meer uitgeven aan iets wat echt comfortabel zit, dan besparen en daarna elke skirm irraties hebben van je eigen gear.
Qua kleding licht het eraan wat je nodig hebt... als je al wat outdoor kleding hebt, kan je dat bijvoorbeeld eerst gebruiken (dit doe ik zelf) om te kijken wat je echt nodig hebt en bijvoorbeeld welke camo je voor wilt gaan. Plaatjes en videos kijken op internet is toch heel anders dan bepaalde camo in het echt "aan het werk" zien dus ga eerst een aantal skirms doen als je al bruikbare kleding hebt.
Zelf gebruik ik een zeer stevige Fjall Raven broek en een groene, lichte Fjall Raven jas vanuit de buitensport, maar alles wat niet spijkerstof is aan je benen, is al een goed begin.
Wat schoenen betreft hetzelfde: heb je al goeie hoge wandelschoenen, kan je daarmee beginnen. Heb je die nog niet en wil je schoenen aanschaffen? Zorg dan dat ie iig qua maat goed is (pasvorm ga ik hier niet op in, dat kan enkel live). Dat wil zeggen: binnenzool uit de schoen halen en op gaat STAAN (niet zitten dus, STAAN). Als je 0,5 - 1 duimbreedte over hebt aan de voorkant heb je kans dat de maat goed is. Minder dan dat? Te klein. Lengte en breedte maat zijn twee verschillende dingen - heb je die ruimte over voorin maar zit de schoen te strak of te los? Verkeerde breedte, goeie lengte.
Succes en veel plezier!