Nieuw hier

John86

New Member
21 jun 2016
1
0
Trophies
1
Hey hallo allemaal,

mijn naam is John ben woonachtig in de Noordoostpolder en ben sinds kort in de wereld van het airsoft terecht gekomen.
Ben op het moment me gear een beetje bij elkaar aan het zoeken dus hoop hier wat informatie te kunnen vinden..?!

heb sinds kort mijn eerste replica in bezit de HK M27 GBB

mvg John

Halllo John, welkom op het forum, leuk dat je deze hobby bent gestart en succes met je zoektocht naar gear. We kunnen je hier vast wel helpen mocht je vragen hebben. Wel wil ik je er nog even op wijzen dat je het woord "Wapen" beter niet kunt gebruiken. Noem het liever AA (Airsoft Apparaat of replica).

Lockheed;23284 zei:
Halllo John, welkom op het forum, leuk dat je deze hobby bent gestart en succes met je zoektocht naar gear. We kunnen je hier vast wel helpen mocht je vragen hebben. Wel wil ik je er nog even op wijzen dat je het woord "Wapen" beter niet kunt gebruiken. Noem het liever AA (Airsoft Apparaat of replica).

Dankje, heb het woord gelijk even aangepast. En het is best lastig om een goede uitrusting te vinden..

Welkom John.

Er zijn hier een hoop mensen die je er mee kunnen helpen. Heb je enige indicatie van wat je zoekt?

Jorst;23291 zei:
Welkom John.

Er zijn hier een hoop mensen die je er mee kunnen helpen. Heb je enige indicatie van wat je zoekt?

Hey,

moet nog goede schoenen en een shirt voor onder een Chest Rig.
misschien nog wat handige accessoires voor me replica/gear?

Goeie schoenen haal ik bij de dump/schoenenwinkel. Gewoon simpele bergschoenen, kosten stuk minder dat de "Airsoft" schoenen. Als het maar schoenen zijn met een hoge schaft zodat je enkel beschermt wordt tegen dubbelklappen.

Shirt heb ik gewoon simpele shirtjes, of bedoel je misschien een Ubacs?

Handige accessoires is heel breed daar moet je zelf beetje meer research voor doen :P

Oké dankje, ga ik binnenkort even langs de dump..

Ben zeker druk met de research want koop liever 1x dan 2x

Welkom!

Ga voor een goeie carrier of vest wat echt comfortabel zit... Bedenk je bij alles "hoe zit dit als ik er 8 uur mee rond klos" / "kan ik makkelijk bij mn spullen op deze manier", etc.

Zo kan je idd beter wat meer uitgeven aan iets wat echt comfortabel zit, dan besparen en daarna elke skirm irraties hebben van je eigen gear.

Qua kleding licht het eraan wat je nodig hebt... als je al wat outdoor kleding hebt, kan je dat bijvoorbeeld eerst gebruiken (dit doe ik zelf) om te kijken wat je echt nodig hebt en bijvoorbeeld welke camo je voor wilt gaan. Plaatjes en videos kijken op internet is toch heel anders dan bepaalde camo in het echt "aan het werk" zien dus ga eerst een aantal skirms doen als je al bruikbare kleding hebt.

Zelf gebruik ik een zeer stevige Fjall Raven broek en een groene, lichte Fjall Raven jas vanuit de buitensport, maar alles wat niet spijkerstof is aan je benen, is al een goed begin.

Wat schoenen betreft hetzelfde: heb je al goeie hoge wandelschoenen, kan je daarmee beginnen. Heb je die nog niet en wil je schoenen aanschaffen? Zorg dan dat ie iig qua maat goed is (pasvorm ga ik hier niet op in, dat kan enkel live). Dat wil zeggen: binnenzool uit de schoen halen en op gaat STAAN (niet zitten dus, STAAN). Als je 0,5 - 1 duimbreedte over hebt aan de voorkant heb je kans dat de maat goed is. Minder dan dat? Te klein. Lengte en breedte maat zijn twee verschillende dingen - heb je die ruimte over voorin maar zit de schoen te strak of te los? Verkeerde breedte, goeie lengte.

Succes en veel plezier!

Welkom John! Zelf op het gebied van airsoft nog een nieuweling, maar heb wel het een en ander aan gear (met name kleding) op het oog. Ga eerst op 16/7 naar Ulicoten om me eens een dagje te vermaken en daar, zoals @Bootcamp al zei, het een en ander eens in het echt zien. En dan ook met ervaren spelers eens kijken of mijn ideeën niet volslagen idioot blijken te zijn ;-)

@Bootcamp bedankt voor de goede uitleg.

ik had een tijdje terug al een warrior chest rig gekocht in multicam dus denk dat ik met die camo maar verder ga ;)

Welkom John, op dit forum en onze mooie Airsoft sport.

Zo te lezen ben je al bijna rond qua gear. Wat mis je nog?

Het belangrijkste is een goede veilige bril (verplicht) en stevige schoenen met een hoge schacht (zodat je enkels goed beschermd zijn tegen zwikken) en diep profiel (zodat je o.a. grip hebt en niet uitglijdt over de BB's).

Verder raad ik je aan om een oplossing te regelen voor het meenemen van water. Een camelbag (mijn voorkeur) of gewoon een veldfles.

Camo kleding is naar mijn mening een kwestie van smaak (werking camouflage ligt aan het gebied waar je speelt en het seizoen, maar rustig en laag bewegen en gezichts camouflage heeft in mijn ervaring veel meer effect. En vergeet die opvallende teambandjes niet, halen je hele camo overhoop ;-) ). Je hebt kennelijk al kleding aangeschaft, maar anders zou ik je echt aanraden om te beginnen met een DPM setje bij de lokale dump: is goedkoop, super kwaliteit en niet duur.

Daarna zou ik gaan kijken naar een fijne sling en handschoenen.

Qua "features" op je AA zou ik eerst geld besteden aan het verbeteren van je bereik en accuratesse. Let op: een hoge FPS bepaald maar voor een deel je bereik. Heel veel mensen staren zich blind op een hoge FPS. Maar vergeet niet dat een TM (Tokyo Marui) een lage FPS heeft maar bijna iedere AA eruit schiet. Zoek het meer in je hop-up bijvoorbeeld.

De eerst volgende aanschaf zou naar mijn mening Midcaps zijn (ben je eindelijk van dat gerammel van die Highcaps af en met Midcaps/Lowcaps spelen is veel leuker, meer Airsoft, minder Paintball).

Hallo Michiel,

kwa gear ben ik al zo goed als rond, heb al een chest rig, handschoenen en broek. alleen de schoenen nog en een shirt/Ubac

op me AA zit al een red dot en een Fore grip alleen heb ik een Gbb replica dus zit met een magazijn van 35 bb's (gbb lijkt me wat realisticher spelen)

en het is een goede tip van een drink fles/camelbag maar is dat echt nodig??

Drinken gedurende de hele dag is echt essentieel!

Je bent eigenlijk de hele dag aan het sporten en zeker als de temperatuur een beetje stijgt verlies je veel vocht. Als je dat niet regelmatig aanvult krijg je meestal ongelofelijke hoofdpijn of erger. Het verschilt per persoon maar minimaal 2 a 3 liter water per dag drinken is vrij normaal.

Naar mijn mening werkt het het beste om de dag ervoor regelmatig te drinken zodat je lichaam voldoende verzadigd is en dan op het event regelmatig wat te drinken. Als je in één keer 's ochtends 1,5 liter naar binnen werkt plas je dat er vrij snel weer uit. Daarom is regelmatig wat drinken verstandiger en dus water meenemen het veld in.

Mmmm, de Noord-oostpolder, Voorheen zou ik daar niet willen wonen. Maar dan ben ik de laatste jaren anders naar gaan kijken, Voor de airsoft zit je er geweldig. Je kunt alle windstreken op en er zijn veel velden in de buurt. Ik zou bijna gaan verhuizen.

Haha ja kwa velden zit ik best goed ja, Lelystad op nog geen 20 min. Maar voor de winkels woon ik helaas wat minder.

Welkom op het forum.
Mag ik vragen waar in de NOP je woont?

Voor indoor kan je gewoon een flesje water op het spawn zetten.
Maar buiten raad ik een camel back ten zeerste aan.
Zelf met camelback zit ik wel eens met koppijn in de auto.

Greetings

@Twinfromhell kom uit Tollebeek, kom jij hier ook uit de buurt??

ga ook zeker voor een camelback!!

gr

Heya!

Nou, geen hi caps is sowieso al dikke props. Ik vind eigenlijk dat velden die dingen zouden moeten verbieden, behalve op huurkits.

35 is wel wat weinig - mijn mening was eerst "Lets all go Real Cap", maar weet je, vaak heb je al 3x meer rounds nodig ivm blaadjes, takjes en wind die je BB doen afwijken waar je normaal al had geraakt.

Tel daar op een slechte dag nog ongeveer 3-5 rake schoten bij op voor iemand zn hit called, zit je al op 8-10 rounds voor een "kill". Daarom ben ik nu zelf van de midcaps, en voor mezelf hou ik dan een max aan van 4x de hoeveelheid capaciteit als de RS magazijnen van het apparaat - deels omdat je sommige mags toch niet helemaal vol krijgt. Klinkt ingewikkeld, maar zo hou ik het leuk voor mezelf - M4: 30 rounds x 4 = 120 midcaps max voor mij, met zo'n 90 rounds per magazijn.

Lekker moeilijk doen haha ;) Hopelijk heb je er toch wat aan, al is het maar een alternatief inzicht.